donderdag 5 september 2013

Hoezo opvoeden?!


Ach, twee schattige blonde ventjes lopen ons tegemoet. Achter hun mama. Niet een nitwit lijkt me zo. Een jaar of basisschoolleeftijd schat ik ze. Met een plastic zakje met schriftjes. Opgewonden haalt het achterste, kleinste blonde ventje zijn schriftjes uit het tasje. Laat daarbij een drietal bonnetjes op de grond vallen.
Mama wijst hem erop. Dat hij ze laat vallen. Om er vervolgens zonder blikken of blozen ‘ach, geeft niet’ aan toe te voegen en door te lopen. Een verward jochie met zich mee zeulend.
Hoe zo geeft niet? Tuurlijk geeft het niet maar pak ze even netjes op en stop ze in de prullenbak. Kleine moeite, niet?

11 opmerkingen:

  1. Tja, gevalletje sommige mensen zijn liever lui dan moe. Zelfs opvoeden is teveel werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had er wat van gezegd. Kan op zulke momenten nooit mijn mond houden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik ook gedaan;-) met dodelijke blik als gevolg...

      Verwijderen
    2. Of je krijgt een grote mond terug...., wat mij dan ook wel eens overkomen is.

      Verwijderen
  3. Nou ja zeg, net zo iets als een ander kindje om ver lopen en dan geen sorry zeggen ook al deed het andere kindje het niet expres, moeilijk vind ik dat en onbegrijpelijk dat ouders de kinderen niet in begeleiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zeg daar ook wat van hoor! No way dat mijn kids iets op de grond mogen laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou er ook wat van zeggen, denk ik. Weet het eigenlijk niet. Tegenwoordig moet je niet verbaasd zijn wanneer ze je dan ineens uitschelden, inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helaas zie je tegenwoordig steeds vaker deze manier van opvoeden. Lekker makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou het in ieder geval tegen mijn kinderen zeggen, dat dat niet hoort. En als ik durf ook tegen haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh maar dan roep ik heeeeeel luid, zodat ze het zeker horen : wat ligt hier nu toch weer op de grond??? Zeker te zwaar om op te rapen ???
    Ja zoiets
    Stoemme mensen
    Wat een attitude is dat nu ??

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jemig...rare mensen zijn er soms...maar ja...ook dat ligt vaak aan de opvoeding...zucht!

    BeantwoordenVerwijderen