zondag 11 augustus 2013

Vrijgezellen feest


Mijn zusje doet een beetje vreemd. Ze komt wel en niet langs morgen ochtend om een werkelijk onbenullige reden en vraagt me ook nog om twaalf waterballonnetjes klaar te leggen en later toch weer niet. Ik begin een vermoeden te krijgen wat er aan de hand is, heel veel keuze voor dagen is er ook niet meer en dat het gaat plaats vinden wist ik al.
Uiteindelijk belt ze af maar peilt ze nog even mijn plannen. Begon ik dus ’s ochtends aan mijn rondje rennen met aanmoedigingen van Lief en de kinderen, belt zus in paniek mijn Lief waar we in vredesnaam uithangen. Met de mededeling dat ze me komt halen. Juist. Haast dus ineens. En help wat moet ik aan? Of ik er klaar voor ben? Ja. Nee. Waarvoor?
Staat daar op een afstand een groep mensen onder een partytent naast het strand. Kom ik daar als een bibberend, nerveus hondje met staart tussen de benen aan tussen mijn eigen vrienden. Niet allemaal helaas, vakantie, werk en ander ongein. Ja hallo dus. Nerveus probeer ik luchtig mezelf een houding te geven. Alle ogen op mij gericht. Zus breekt de spanning en verteld wat er gaat gebeuren.
Had ze me ooit beloofd me niet voor gek te gaan zetten, en geen vermogen aan mijn vrienden te vragen, ‘je kent me toch???’ Was dat eerste uiteindelijk zo’n beetje het enige wat er die middag gebeurde. Het had nog veel erger gekund, dat moet ik bekennen.
Ging ik dus uiteindelijk met meer dan 10 surfdudes mannen zo gek mogelijk op de foto. Ben ik heus niet vies van mensen aanspreken maar vragen of ze me willen optillen voor een foto.... Aii. Liet ik me gewillig en zonder enige vorm van gene (hmhm) 2!! keer door de manager van macD. over de drempel dragen, werd ik door verschillende  sterke, jonge mannen omhoog getild (genant), sprak ik verschillende vreemden aan voor een praatje onder tijdsdruk (eitjuuhh), daagde ik wat kinderen uit voor een spelletje (nog groter eitjuuhhh), trok ik touwtje (pfff), vocht ik om een bal (hijg) en maakte ik mijn eigen soft-ijsjes (tof) onder de toeziende ogen van mijn vrienden en de camera. U snapt, ik kan me daar de komende maanden niet meer normaal vertonen. Al voelde sommige mannen zich nog oncomfortabeler dan ik. Gniffel.... En hadden andere mannen vast de dag van hun leven of misschien leid ik dan aan een te grote dosis zelfoverschatting?
Hoorde ik mijn zwager nog zachtjes tegen mijn zus zeggen dat als ik iets echt niet zag zitten het natuurlijk niet zou hoeven. Leer mij kennen, zo makkelijk krijgen ze me er niet onder.
Maakten ze met z’n allen de high tea en de sfeer, hadden we zowaar het weer mee. Was het al met al een vrolijke, ongedwongen, gezellige, geslaagde middag! Wacht ik nu vol ongeduld op de foto’s, was ik voor een keertje niet zelf de fotograaf. Wordt vervolgd.

10 opmerkingen:

  1. haha...klinkt als een leuke middag!!!
    Man...ik moest met mijn vrijgezellenfeestje in een zonneberen-pak door het centrum van Heerenveen...

    Ben ook benieuwd naar de foto's...zag er al één op Facebook voorbij komen hihi

    Fijne zondag nog! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha leuk verslag en ik wacht (on)geduldig op de foto's,,,,,,,pompompidom
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oelala... dit vraagt om foto's ! Jij in de armen van 10 fijne mannen.... tja.... dat heb ik allemaal niet gehad hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. klinkt als een heerlijke dag meis
    knuf van mij, liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, afschuwelijk! ik wilde dat ook absoluut niet, voor schut. ik werd gespaard. :) bijzodner hè, zo'n stel meiden die dat voor jou doen? lekker van nagenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. klinkt ok. Al vind ik dat voor schut zetten ook niks en dan hebben ze aan mij een hele slechte en doe ik er ook niet aan mee. Aan de andere kant heb ik niet zoveel vrienden, dus dat vrijgezellen zal ook wel uitblijven of heel klein. Ach, waar heb ik het over. Eerst nog eens die vriend van mij zo gek zien te krijgen dat ie mij ooit eens ten huwelijk vraagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahah Je brengt het mooi..
    Ik heb mijn woord gehouden. Weinig kosten, geen extreme dingen en een gezellige ongedwongen sfeer.. Maar zonder wat grapjes geen vrijgezellenfeest.. Ben blij dat je een sjerp om kreeg. Dan wisten ze tenminste waarom je zo gek deed.. Nu had je een excuus;)

    De foto's heb je ondertussen. (deel 2 volgt nog. Moet nog ouderwets afgedrukt worden;))
    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou dat klinkt in elk geval als een hoop gezelligheid!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je deed je spelletjes hartstikke goed hoor :) Behalve dat touwtrekken, dat was niet eerlijk :P:P:P

    BeantwoordenVerwijderen