woensdag 14 augustus 2013

Mama van 4 onder de 3


Zus zit met de handen in het haar en dus brengt ze de kids eens dagje langs. Dat betekend voor mij een dagje mama van vier onder de drie. Een eitje dacht ik. Namelijk zou leen kind 1 door grote meid worden vermaakt en andersom en vermaakt leen kind 2 zichzelf zo maakte wij op uit alle verhalen. Hoef je alleen maar neer te leggen, lacht of slaapt. Had ik alleen nog mijn handen vol aan kleine man. Nou laat maar komen dan.
Bleek leen kind 1, waar ze altijd vrolijk het huis binnen stapt alsof ze hier thuis hoort, het vandaag niet zo te zien zitten. Moe was ze en ook leen kind 2 kon de slaap niet vatten en had het mama die ochtend wat zwaar gemaakt. Werd er eerst even rustig gewend tot mama het tijd vond afscheid te nemen. Mama was al niet belangrijk meer. Er werd hier volop aan uitruimen gedaan.

Hadden wij het zo gepland ze alle vier tegelijk op bed te leggen. Eerst maar even de moeiste van al. Dat bleek een klus. ‘Nee’ was het maar daar zou ik me niks van aan moeten trekken aldus haar mam. Leeftijdissue, een fase. Slapen deed ze vast wel. Grote meid naar bed en daarna kleine man. De moeiste deed de volume knop open waarna mijn grote meid haar ge├»rriteerd door de muren heen toesnauwde dat ze moest gaan slapen. Kleine man tegen alle gewoontes in sliep het best en snelst. Meiden wakker en weer naar bene.

Dollen, gieren, gek doen, hoezo moe. Springen op de bank, zandbak, tikkertje… En dan geschreeuw. Tand door twee lippen. Omgevallen met de fiets. Toch maar slapen.

Zeul ik me een ongeluk me de kleinste van het stel. Aandachtgeil aldus mam maar raakt hier toch een soort van overprikkeld door al dat geknuffel, geaai, gemep en gezoen, ze zijn niet bij haar weg te slaan en slapen wat is dat? Probeer ik tegelijkertijd kleine man van stunten te weerhouden.
Mijn politie-skills worden aardig op de proef gesteld, het aantal tranen neemt toe, spitsuur brak aan, de suikers zijn gedaald, ze hebben honger.
Maakt Lief een waarlijk feestmaal. Drie keer hoeze, hij was vandaag thuis. Tosti’s, gebakken eitjes, knakworstjes, komkommer, tomaatjes en druiven met vla als toetje.

Stegen de suikers weer in rap tempo om het dollen, gieren, gek doen en gillen weer te hervatten. Kwamen ze iet wat gehavender thuis dan dat ze hier werden gebracht en vielen ze allemaal als een blok beton in slaap. Zal het mij benieuwen of zus ze over twee weken nog eens durft te brengen. Ga ik bedenken of ik dat zie zitten en me daarna voorbereiden op deze strijd. Maar dan in mijn eentje.



11 opmerkingen:

  1. Oef wat een dappere dag, respect!
    Ook voor je heerlijke en bovenal eerlijke schrijfstijl, ik hou ervan
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap hoor! Gezellig ook, de nichtjes lijken het wel heel gezellig te hebben in de tent! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. owwww.. voel helemaal met je mee.. ik heb een jaar gehad , dat ik behalve op maandag, dinsdag en woensdag op 2 stiefkleindochters van 2 en 3 op paste , op woensdag had er nog eens 3 kleinkinderen van nog geen jaar en 3 en 4 bij.. ik was altijd zooo blij dat we allemaal nog in leven waren aan het eind van de woensdag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's weer... Staan ze al op dropbox?;)
    Doelde jij op de 28ste? Die had ik nog open staan omdat ik nog niks gehoord had. Maar volgens mij kunnen ze dan naar Kamerik. Even navragen aan de paps;)

    Nien onrustig door teveel prikkels denk ik. Werkte in de avond nog even door hoorde ik. (ze is de laatste week wat onrustiger met slapen ed.) Lana zoals jij al zei als een betonblok in slaap gevallen.
    En vanmorgen moesten ze om 6u al weer op:( Arme kinders...

    Ze hebben zich beide zichtbaar vermaakt. Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuek foto's. En ja, je hebt je handen zo wel vol. Gelukkig kunnen ze ook leuk met elkaar spelen, mooi dat dat klikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh my !! ik heb best een beetje met je te doen. Op de foto's lijkt het heel gezellig maar ik kan me nog van vroegere logeerpartijtjes van m'n neefjes herinneren dat ik gesloopt was!
    Je hebt weer geweldige foto's gemaakt trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De foto's zien er heel gezellig uit!!!
    Heb respect voor je hoor...poeh...dat kleine grut vreet energie :)
    Fijne dag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik geef het je te doen! Ik heb er straks 3 onder de 4, dat vind ik ook al heel wat ;-) Toch... het moet te doen zijn zou je denken. Gastouders doen het ook toch? En iets met prioriteiten stellen: doe ik eerst die poepluier die er bij de oksels uit komt.... of toch die tand door de lip. Zoiets?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De foto's zien er inderdaad heerlijk uit, maar kan me voorstellen dat het slopend was!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. haha klinkt als een gezellige, doldwaze, maar zeer vermoeiende dag. Maar je hebt het gered!! En de dag mooi in foto's vastgelegd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, respect hoor meid! Lijkt me een drukke dag maar ergens ook wel weer heel leuk om vier van die monsters bezig te houden.

    BeantwoordenVerwijderen