vrijdag 30 augustus 2013

Heel belangrijk


Ach ja, ik werd ergens deze zomer dertig. En had ik wel wat andere dingen aan mijn hoofd dan me druk maken over veranderen van beide cijfers, namelijk vakantie vieren en een trouwerij voorbereiden, ik noem zo maar eens wat. Werd ik daar toch nog even op subtiele wijzen aan herinnerd. Een brief. Bevolkingsonderzoek baarmoederhals kanker. Heel belangrijk.
Deze werd even uitgesteld tot na alle (andere) belangrijke zaken maar om te voorkomen dat uitstel afstel zou worden, prijkt deze in het zicht op de keukentafel. Zoals ik al zei, heel belangrijk.
Sta ik echt dagelijks op het punt een afspraak te maken. Stel je niet aan, gaan met die banaan, de benen wijd en klaar is kees. Zou u kunnen denken dat ik na het krijgen van twee kinderen met bijbehorend gerotzooi vooraf dit als makkie zou kunnen beschouwen. Houd ik mezelf voor dat er dagelijks vrouwen op de bank bij deze dokter belanden met hun broek op hun enkels of de rok omhoog. Dat de dokter echt al van alles heeft gezien. Dat ik nou echt niet zo’n bijzonder geval ben. En waarschijnlijk al vergeten als de ik de praktijk zou uitwandelen. Toch?
Maak ik me druk over het aanzien van de onderkant van mijn lijf, wel of niet bijhouden van de grasmat, de te dragen kleding i.v.m. helemaal of half bloot en warmte, lees transpiratieregulatie. Ja, lekker belangrijk inderdaad. Want wat is het nou eigenlijk dat telt? Mijn lijf toch.
Wat zeg ik? Gaan met die banaan. Namelijk, heel belangrijk!

13 opmerkingen:

  1. Heel vervelend, maar heel belangrijk. Succes!

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nogal belangrijk ja. En het stelt echt geen zak voor. Ik voer er 150 per jaar uit en kijk niet eens naar zo'n vagina als iets intiems. Ben met een persoon bezig nl en ik vind nooit iets raar of vies. Ik vis er elk jaar bij ons weer zo'n 5 foute boelen uit, allemaal mensen zonder klachten. Dus: DOEN! Hop, hop.

    Overigens lag ik begin dit jaar ook in die stoel, ik word in november 40 dus het was weer mijn beurt. Even gek om te gaan liggen, maar toen was het ook goed. Kwestie van ontspannen en je staat binnen een minuut of 2 weer naast die bank/stoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahahahaha ja, herkenbaar. Ik ben een paar maanden geleden weer geweest. Zit ik daar in de volle wachtkamer, komt de assistente (die tegenwoordig deze onderzoeken uitvoeren) me vragen of de dokter het uitstrijkje mag maken. En.. bedankt....
    Afijn, bellen voor de uitslag. Er was geen goed 'monster' afgenomen. Dus ik moet nóg een keer! ik ben eerst op vakantie geweest maar ja, nu moet ik dus toch weer bellen. Dusssss

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja...die brief lag bij mij begin dit jaar ook op de mat...
    Ik moet nog 30 worden...dus ik wacht nog even...haha
    Succes meid!! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ik moet nog 30 worden. Kan nog 4 jaar genieten dus van geen uitstrijkjes. Maar wel gaan hoor, is alleen maar goed toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wees blij dat je zo'n brief krijgt ;) Ik was vorig jaar vergeten, want 4 jaar geleden verhuisd :( Blijken ze dus niet per se gekoppeld aan het bevolkingsregister, bizar, zelf blijven opletten dus!

    Bij ons voert een speciale assistente dat uit trouwens, helemaal makkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei ik ben ook zo'n piekeraar met dit soort dingen, inmiddels al weer 7 jaar de dertig gepasseerd en dus al wat ervaring maar het wordt er nog niet makkelijker op. Gelukkig heb ik nog 3 jaar of zal ik dan nog bv geven aan mijn kleine meisje...smoesjes hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel goed dat je gaat meis .... want hoeveel excuses men ook weet te verzinnen waarom liever niet (inclusief Moos hoor) .... juist deze is er eentje om trouw op te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kreeg hem ook deze week weer in de bus (heb 5 jaar geleden geloof ik gevraagd om uitstel van 5 jaar ofzo). Kan nu fijn terugsturen dat ik zwanger ben, duurt het weer 8 maanden voor ik er over na moet denken ;-)
    Ik snap al die piekerdingetjes hoor, wel een beetje nette onderbroek aan enzo ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nou nou wat een openheid hier! ik zeg bewaar dat maar voor bij het onderzoek ;)
    Ik kreeg ook op de dag dat ik 30 werd die brief met de post. Ja zeg hallo! Gefeliciteerd met je verjaardag..... (ze hadden dat best een weekje mogen uitstellen).
    Maar hoe dan ook. Hopsakee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook niet mijn hobby, maar zeker goed om te doen.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ja hoor gaannnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!!
    mijn oudste is net op tijd gered door dit onderzoek!!!
    gelukkig hersteld van de kanker en inmiddels op haar 41e trotse moeder van een 1 jarig meisje!!

    BeantwoordenVerwijderen