donderdag 29 augustus 2013

Familie de Bruin


Alle leuke dingen aan mijn kinderen komen van mij, alle minder leuke dingen uiteraard herkennen we in mijn Lief. Zo is het gewoon. Over één punt echter valt niet te twisten. Kleine meid heeft de bruine genen van mijn vent.
Voor onze kinderen periode hoorde ik al verhalen aan over ‘snelpoepen’ met z’n allen op een rij, de ik ruik koffie dus ik moet meteen en bruine vrienden grappen. Smakelijke verhalen kan ik u verzekeren, met name in het gezelschap van de schoonfamilie, dat geven ze ook ronduit toe. Scheten en alles wat waait, geluid maakt of stinkt wordt om gelachen. Wij daar in tegen, van mijn kant, doen überhaupt niet aan poepen.
Ligt kleine meid boven op haar bed te schreeuwen dat ze een scheetje heeft gelaten. Dat moet bij voorkeur aan alle buren worden kenbaar gemaakt. Gaan de ‘wie was dat?’ grappen, ‘mama’, eindeloos vaak over de tafel. Maar ergste van al… elke avond rond etenstijd en vlak voor ze moet slapen komt familie de Bruin langs. En deze familie neemt de tijd. Gaat mijn Lief daar op zijn beurd eens rustig bij zitten. Bijkletsen of zoiets, mag kleine meid mij pas roepen als de familie compleet is. Word ik toch nog wel op de hoogte gehouden. ‘Kleine man is gearriveerd. Oh, en daar is oma. Ben je klaar? Nee, mama moet nog. Mama komt er aan mama… Klaar? Nee, papa nog. Kom eens kijken mama. Wie doet mijn billen vandaag?’ Dan worden ze allemaal nog uitgezwaaid. Goede reis, met z'n allen naar hun vriendjes. Zucht.

3 opmerkingen:

  1. Whaha ach als ze er maar plezier in hebben :P Hier worden ze wel altijd uitgezwaaid, om gezellig bij de andere drolletjes te gaan spelen (ach ja, je verzint wat voor zo'n kind), maar dit is nog even wat erger. Btw. De scheetgrappen zijn herkenbaar hoor. Ik krijg hier ook altijd de schuld van de vieze scheetjes aan tafel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihi, oef, de schoonfamilie hier kan er helaas ook wat van, van de verhalen dan, lang niet zo erg als bij jou trouwens, maar voor mij al erg genoeg :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig zeg ! en inderdaad zo herkenbaar !

    BeantwoordenVerwijderen