vrijdag 26 juli 2013

Opgepimpt smoelwerk


Jaja, DE dag komt steeds dichterbij. En vandaag mocht ik heel even een kleine beetje proeven hoe een bruidje er dan uit ziet. Ik als bruidje. Begin ik nu echt langzaam te geloven, zie ik het toch nog niet allemaal voor me. Tenminste, wel hoe het allemaal gaat straks, hoe de dag, de locatie en de aankleding eruit zal zien, zo ongeveer, maar niet dat het dan ook echt gaat gebeuren. Een droom die werkelijkheid wordt. Heel letterlijk. Ik en mijn Lief, voor altijd samen. Jaja…
Moest ik daar dus vrij vroeg al zijn. Kleedde ik me van te voren toch al zo’n twintig keer om. Vond ik het namelijk niet chic daar voor de deur te staan als mijn gebruikelijke zelf met tot op de zolen afgesleten gympen, korte broek en shirt. Past niet bij hoe ik dan vervolgens weer de deur uit zou lopen.
Stapte ik uiteindelijk toch in mijn allereerste outfitje op mijn fiets. Vroeg ik met de deur in huis of ze wat van me kon maken. Of ze enig idee had hoe mijn wallen weg te poetsen en mijn huid er uit te laten zien alsof er niet 3 jaar aan hormonen overheen was gegaan. Of ze mijn verwaarloosde, wilde bos stro nog in model zou weten te krijgen.
Geen probleem allemaal, ik mocht binnen komen.
En zo wandelde ik anderhalf uur later met bijgewerkt smoelwerk geheel tevreden de deur uit. Kon ik op mijn fiets weer terug. Mja. En even overwoog ik of ik mijn Lief zou bellen om even zijn ogen dicht te doen als ik weer thuis zou verschijnen. Kon ik in alle rust mijzelf weer schoon boenen. Wat een eer ook van al dat werk. In plaats daarvan stopte ik halverwege om zorgvuldig alle speldjes uit mijn kapsel te halen en probeerde ik ala reclame mijn haren in de wind uit te schudden om weer enigszins normaal voor de deur te verschijnen. Bleek dat mislukt toen ik in de spiegel keek, ik was nog steeds prachtig. Ja echt.
Moest ik me dus de rest van de dag chic gedragen. Rondhangen in de speeltuin vond ik niet bij mijn gezicht passen. Checkte ik naarmate de dag verder verstreek ook steeds vaker in de spiegel of met deze hitte en mijn nooit inbedwang te houden, overal aan friemelende vingers mijn opgepimpte gezicht nog niet was verlopen. Of mijn wallen nog steeds nergens doorheen begonnen te schemeren. Ik geloof dat ik er mee door kan zo. Prima!

8 opmerkingen:

  1. haha...ja ik hoopte ook al op een foto...Spannend hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, wat een spanning!
    Geniet van alle mooie en fijne voorbereidingen!!!!

    Lieve groet,
    Hurms

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooh ik had ook graag een foto gezien. En geduld is niet een van mijn sterkste kanten, haha. Ik moet ook maar eens zo'n opgepimot gezicht laten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je de hele dag mooi blijft met dit kleffe weer dan komt het op de grote dag zeker wel goed ;) Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha...heerlijk toch!! Let maar op, je voelt je straks zoooo speciaal op DE dag, je hebt dan ook echt het gevoel dat je "prinses voor één dag" bent (een soort van assepoes zeg maar:-) en nu heb je daar alvast een klein voorproefje van gehad!! Succes met alle voorbereidingen! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen