maandag 1 juli 2013

Dertiger!


Nou, ik kan u verzekeren mensen, het viel best mee allemaal. Die overgang van twintiger naar DERTIGER.  Ik heb de eerste dag inmiddels doorstaan. En heus niet een al te zware mag ik wel zeggen. En nog best wel feestelijk voor iemand die de party’s het liefste in stilte voorbij laat gaan. Blies ik eerder deze week de geplande feest festiviteiten af. Leek het me niet zo gepast uitgebreid gezellig te gaan zitten doen met de familie met al dat verdriet, lees hier.
Vond mijn Lief dat dus maar niks. Dertig worden in stilte. En zo zat ik in mijn kloffie aan een bakje koffie het slaapzand uit mijn ogen te wrijven. Had mijn Lief misschien best even een soort hintje kunnen geven. Een leuk outfitje misschien? Een soort van makeupje hier en daar? Haartjes beetje fatsoenlijk? Voor dus de hele familie buur op de stoep stond. Uhm ja. Gezellig hoor. Was er zelfs in stilte voor taart en sap gezorgd. Liep ik tussen al het spelende grut af en toe toch stiekem langs de spiegel om te bekijken of het echt niet te erg was. Of ik er nog mee door kon. Oh man ik ben gewoon dertig...
En nou roept u natuurlijk massaal dat het me niet aan te zien is. Ja, bedankt alvast maar mij houdt u niet voor de gek. Sta ik af en toe verbaasd naar mijn spiegelbeeld te starten hoe het de afgelopen jaren toch ineens zo hard is gegaan. Die dertig jaren zijn niet in mijn koude kleren gaan zitten. Die laatste drie al helemaal niet.
***
Om het feest nog compleet te maken verkasten wij ons naar het centrum. Waar een street festival gaande was. Een waar uitje voor de kinderen. En voor mama want ik hou van kunst. Schilderkunst. En zo nu en dan druk en gezellig.
En prees ik mij dat ik nog een extra setje kleertjes voor kleine meid in mijn tas stopte. Want in het centrum wordt je nat. 

19 opmerkingen:

  1. Alsnog gefeliciteerd! Gezellige foto's. En al vind je het zelf misschien niet, je ziet er erg goed uit voor een dertiger en als dertiger mag ik dat wel zeggen.

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd! ! Ben blij om te horen dat het meeviel want voor mij schiet het ook op.... liefs marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoeraaaaaaaaa voor je 30 jaar ! Natuurlijk moet je dat vieren ondanks het verdriet in je familie (je hebt er geen link bijgezet maar ik weet wat je bedoelt). 30-er zijn is zo erg nog niet hoor, 40-er ook niet, oef sterker nog, deze maand zit ik over de 'verkeerde' helft maar het mag de pret niet drukken, rimpeltje erbij, wat rolletjes ook waar ik ze niet wil. Wat maakt het uit, geniet! x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. '▼'▼'▼'▼'▼'▼'▼'▼'▼'▼'
    Nog gefeliciteerd!!!
    Je had een prachtige dag zo te zien!!! Eind september wordt ik ook 30...haha!
    Geniet nog lekker na...

    X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey meid, ik kom speciaal even hier om je te feliciteren! 30... daar voel je niets van!! Geniet ervan, zoveel wijzer en zelfverzekerder dan toen je 20 was, kom maar op! Enjoy xxx Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartelijk gefeliciteerd! Ik mag nog een jaartje, maar dan moet ik er ook aangeloven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd! En toch een leuke dag gehad vol verassingen :)
    En dertig zijn valt echt wel mee hoor :)), alleen een rimpeltje extra of zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alsnog van harte gefeliciteerd! Goed om te zien dat het best meevalt ;-) Ik volg je in november naar de 30 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hiephiepTAARTJES en pas maar op voorbij de 40 dan......dan gaat het pas echt rapidoooo met de rimpeltjes hahaha
    Dankjewel voor het mogen meegenieten van jouw toch wel erg gezellige feestje
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Awel toen ik twintig werd vond ik dat verschrikkelijk, dertig was heeeeeeeeel erg, veertig viel feitelijk goed mee
    En nu moet ik 45 worden en ik trek het mij niet meer aan !
    Wij hebben zo een liedje:
    Het is niet meer wat het geweest is en het zal nooit nietmeer worden wat het was...

    Dertig, piepjong dus .....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. gefeliciteerd!

    Ik had methet idee 30 te worden wel wat moeite. Tot de dag zelf en je je net als altijd voelt. Tja, over een aantal maanden staat mijn 32e verjaardag al weer op de planning. Wat klinkt dat al volwassen en zo voel ik mij nog steeds niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het leven na de dertig is véél leuker dan ervoor ;) Geniet ervan en nog van harte proficiat!!!

    XxRosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd nog meid. Wat een nieuws op je mams blog. Snap wel dat je het dan niet wil vieren. En heerlijke plaatjes weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. gefeliciteerd hoor met uw dertigste! Pas maar op voor die schrikbarende 35...... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog van harte gefeliciteerd! Niks mis met dertig: da's gewoon het nieuwe 29 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog van harte!! Dertig ja... ik weet er alles van helaas, haha. Maar je ziet er goed uit, en wat een leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen