donderdag 25 juli 2013

Buuf werkt aan mijn ego!

Ik schreef al wel eens over mijn buuf. Zij werkt zo nu en dan aan mijn ego.
Ze vind alles wat ik doe leuk. Ja, grappig he?
Zo vind ze bijvoorbeeld dat ik mijn schilderijen moet verkopen. En dat vind ik eigenlijk ook want ooit ambieerde ik een carrière als kunstenaar. Nog steeds stiekem wel. Maar ik bezit hiervoor een aantal vervelende handicaps. Het is namelijk nooit goed genoeg. En iets wat niet goed is geven we dus niet weg. En daar vragen we al zeker geen geld voor.
Geld... volgende punt. Wat voor bedrag zou schappelijk en reëel zijn. Want blijkt... nadat ik ooit al eens onderzoek deed naar redelijke prijzen voor kunst, is dat mensen geen goedkope flut aan de muur willen hangen. Ze willen er voor betalen. Het is pas leuk als er voor is betaald. Zo slaan mensen bij zoeken naar kunst goedkoop bij voorbaat al over. Er moet dus een prijs aan zitten. Eentje met drie dikke cijfertjes. Ik zie mezelf al aan komen...
 
Nou vond ze ook dat ik wel een boek kon gaan schrijven. Tja, ook daar ben ik het wel mee eens. Schrijver worden stond ook ergens nog op mijn lijst.
Ware het niet dat ik mezelf niet durf te verkopen, niet in het diepe durf te springen en ik een van de vele moeders/schrijvers ben die hun boterham er wel mee zou willen betalen. Ben ik ook zwaar faalangstig als ik ineens onder tijdsdruk en voor groot publiek een tekst moet schrijven die leuk leesbaar is. Ik laat het liever komen wanneer het komt...
 
Nou als dat alles dus dan mislukt, moest ik maar mijn haaksels gaan verkopen. Grapje zeker?
Ben ik ook zeer zeker hierin niet de enige vis in de zee en al helemaal niet de beste. Ben ik veruit origineel, kost het me handen vol tijd en hou ik niet van productie werk. Na zo'n twintig onderzetters heb ik het wel weer gehad.
Voor één keertje dus nog. Omdat mijn buuf zo goed is voor mijn ego. Een setje voor haar.
 
Komen ze buuf!!!





13 opmerkingen:

  1. Ha ha, herkenbaar ;)
    De meeste kunstwerkjes heb ik weggegeven.
    Mooie kleurige onderzetters!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn zo'n supporter! Ik vraag me ook al steeds af of en hoe er geld te verdienen zou zijn met mijn creativiteit, tja, ben er ook nog niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar, maar dan vraag ik me af, moetennwe overal geld mee verdienen, mag schrijven en handwerken en schilderen en....ook niet gewoon leuk zijn....ik verkoop geen spullen maar wil ze wel ruilen !
    Zeg eens wat voorbeelden van je kunst op de blog....ben curieus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut niet. Dat is denk ik ook wat ik bedoel met dat ik het onder druk niet meer kan. Maar ik droom soms graag over een baan die ik makkelijker zou kunnen combineren met de kinderen en die ik ook nog leuk vind. Dromen mag altijd, toch ;-)

      Verwijderen
    2. Tuurlijk, maar ik krijg ook vaak die reactie van doe daar iets mee....maar daar heb ik de zin, puf, talent niet voor
      Allé en diekunst.....komt die nog ;-)

      Verwijderen
  4. Hahahaha en ze hoefde er ook niet voor te betalen?
    Ik ben nou wél benieuwd naar jouw kunst trouwens.
    Ik droom ook over veel geld verdienen met iets wat ik maak, maar ik heb hetzelfde euvel. Ik vind mijn creaties niet goed genoeg. En toch moet ik iets gaan verzinnen want ik zit zonder baan en dus ook zonder inkomsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha hoe herkenbaar. maar zo te lezen bij bijna iedereen.
    Ik sta in November weer op de hobby markt in het wijkcentrum met mijn creaties. Maar o wat is dat moeilijk. Dit is niet goed genoeg, en zo is overal wel iets mee. Nooit tevreden. En dan geld voor dingen vragen. Wat is netjes, niet te duur, eerder te goedkoop, wat ook niet verkoopt. Dramatisch vind ik het!! Ik begin een paar maand van te voren iedereen te bestoken met de vraag, wat vind je een redelijke prijs en vind je dat ik dat kan verkopen? En dan schrijf ik alles op en dan neem ik het gemiddelde vooral naar beneden afgerond en meestal nog wat eraf. Met als gevolg dat iedereen later zegt dat is veel te goedkoop. Ach als het materiaal er maar uit is, kan ik weer nieuw maken, zo ist toch ;)
    En dan alle spullen die ik weg wil geven aan iedereen. Krijg nu op verjaardagen vaak al de opmerkingen dat ze genoeg eigen gemaakte spullen hebben (vooral schoonfamilie, vind het wat ondankbaar). Ze krijgen dan bij hun gewone cadeautje wat zelf maakt erbij. M'n schoonzusje laatst nog zelf gehaakte slippers gegeven (is 19 geworden dus kon prima lijkt me).

    Prachtige onderzetters trouwens, heb je die naar een patroon gemaakt, of gewoon naar eigen inzicht. Misschien ook wel iets voor op de markt (klinkt groter als het is) hier.

    Lieve groet,
    Hurms

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Buuf heeft gelijk ik zeg doen en desnoods zet je er een bieding op ;)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eigenlijk best wel heerlijk om creatief te zijn, maar kritisch zijn op je eigen werk is zeer herkenbaar. Zelf zie je alle foutjes en wat vind de ander ervan.
    Droom maar lekker over je ideale baan en wie weet komt je wens in vervulling :)
    Leuke onderzetters heb je trouwens weer gemaakt. En wat een heerlijke buuf heb je toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zou het toch heerlijk zijn hé....van je Hobby je werk maken...lekker eigenbaas, je eigen gang...ja, ik droom met je mee!!!

    Je onderzetters zijn super! Fijn weekend! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn buurvrouwen soms toch super fijn :)
    Je onderzetters zijn trouwens echt heel leuk!
    Groetjes, Deborah

    BeantwoordenVerwijderen