maandag 8 juli 2013

Bbq gesteggel :)


Oh mensen. De vakantie is begonnen en het is zowaar warm. Barbecue weer en dus togen we ons massaal naar de supermarkt, de vlees schappen zijn leeg. Net als die van het stokbrood en de sauzen. Ja, en mijn Lief zou mijn Lief niet zijn als dat niet al wat dagen van te voren zou worden gepland. Rekening houdend met de wensen van mama. Das moeilijk. Mama heeft een hekel aan massaal in grote hoeveelheden vlees eten. En dan moet alles biologisch en het liefst een beetje passend binnen onze portomonaie. Een vrijwel onmogelijke combinatie. In ieder geval een die voor wrijving in de relatie weet te zorgen.
En omdat dit dus dagen van te voren in gang wordt gezet, steggelen wij ook al dagen van te voren tegen elkaar. Zie ik onze kar uitpuilen van de dode koeien, maakt Lief nuchter een snelle berekening dat iedereen nu op één hamburger en één worstje mag komen teren. Niet zeer gastvrij als u het hem zou vragen. Opper ik dat we er best een extra frisse salade bij serveren, is dat niet zijn idee van barbecue. Vlees hoort erop. Juist.
U mag begrijpen, ik vind het al snel te veel, mijn Lief al snel te weinig. Zult u vast ook begrijpen dat we een zeer geslaagde, gezellig, zwoele zomeravond hadden en iedereen zijn buikje volledig rond en nog verder had gegeten. De meeste van ons zakte zo goed als door hun stoel of miste minsten een afgesprongen knoop. Maar over was er. Opperde mijn Lief voorzichtig dat we het allemaal toch wel netjes hadden gedaan. Dat er heus niet al te veel over was gebleven.
Vroegen we die avond onze buren. Of ze zin hadden de restjes op te maken. En aten we ook met z’n allen deze avond onze buiken weer overvol en moest de broekriem wederom een gaatje losser, oh my, het gaat nooit goed komen met die trouwjurk.
Moet ik er misschien voor alle eerlijkheid even bij vermelden dat de buren een zak oven aardappeltjes meenamen… Je hebt helemaal gelijk Lief, op alleen vlees de tweede avond waren we vast en zeker met z’n alle verhongerd.


8 opmerkingen:

  1. hihihi ik hou ook zo niet van de BBQ, eet geen vlees en geen vis....
    En id die karren vol ik heb er net weer vol verbazing naar gekeken en was net blij dat ik mijn varkentjes net lekker in de modr zag rollen ipv bruinbakken op een rooster hihi
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is toch maar een mooi begin van de vakantie. Mooi weer en bbq.
    Je hebt in ieder geval 2 gezellige avonden gehad en de rest van de week eet je gewoon vegetarisch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wij zijn beiden vreselijk gek op vlees en bbq. Maar idd, meer mensen met dat weer en alles is dan leeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi....wat een heerlijk verhaal weer.
    Zo herkenbaar voor de meesten...geweldig!

    Nog lekker genieten de komende dagen! Groet Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik eet bij voorkeur vis en daarbij heb ik veel vegetariers in de familie..
    hamburgers en ander kant en klaar vlees eet niemand.. dus is onze bbq ook altijd een uitdaging!
    meestal koop ik 1 kg sardientjes en 1 kg makrelen en maak ik voor iedereen die wel dier eet 2 spiesjes met kipfilet.. wel heb ik altijd een hoop groentespiezen en pof aardappelen in de hete as.. ook zoete aardappelen! en banaan op de gril.. lekker uitlepelen !
    ach.. als het gezelschap maar gezellig is he?? dan is de bbq altijd wel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen