dinsdag 25 juni 2013

Wegpiraat?!


Wie? Ja. Ik dus. Echt? Nou, een beetje. Er was een bruiloft. Van vriendin M en haar grote liefde. Zo’n drie kwartiertjes rijden volgens de tomtom. VOLGENS TOMTOM. Dus trok ik daar vast zo’n half uurtje extra voor uit. Ik rij niet meer zo ver en veel de laatste maanden. Kleine man heeft het rijden nog steeds niet tot zijn liefste hobby’s toe gevoegd, al mogen we ook zeker niet meer klagen. Tel daar bij op dat mama nooit een voorliefde had voor rijden in de grote steden. Bah trams, files, mede wegpiraten en andere ongeduldigen. En voor de zekerheid zetten ik ook nog maar even de auto eigen navigatie aan. Slim. Nou echt hoor.
Tom(tom) wilde rechts, Eva wilde links. Tom wilde rechtdoor, Eva wilde bij voorkeur achteruit. Waren ze af en toe eens eens, leek de hele route niet te bestaan. Overschreeuwde Tom de hele handel, was Eva door ene verkeerde instelling absoluut niet meer te verstaan maar wezen alle pijlen op mijn dashboard dringend in de volgens haar juiste richting. Moest ik in alle chaos de juiste keuze maken. Leek me dan Eva en dan weer Tom het bij het juiste end te hebben. Moesten zij af en toe dus de hele route her berekenen. Kon ik in verschillende straatjes keren en deed ik een citytour door Haarlem en omstreken. Goed.
Had ik eindelijk de in de Tom en Eva ingestelde dijk gevonden. Goot het pijpenstelen en gaf de klok nog zeven minuten ‘parkeerplek zoeken’ tijd aan. Parkeren zou lastig zijn, aldus de uitnodiging. En dus bedacht ik me direct maar te plaatsen op het geboden alternatief. De dijk dus.
Pakte ik de eerste de beste plek die ik vinden kon om uit te stappen en te concluderen dat ik geen plu of jas bij me had. Bij navraag bleek ik helemaal niet te zitten in het dorp waar ik moest zijn en was de kerk nog wel een aantal kilometertjes door de stromende regen struinen. Tja, die dijk was langer dan ik me had voorgesteld. Had ik geparkeerd bij het verkeerde eind.
Dus had ik inmiddels nog vier minuten me als een gek om te keren, en me toch nog naar de eerste, moeilijk te parkeren optie te begeven. Op hoop van zegen dus.
Kwam ik uiteindelijk trillend als een rietje van de adrenaline aan bij mijn vriendin. Net op tijd. Mocht ik genieten van een prachtige ceremonie met stralende bruid en bruidegom en een heerlijk vrolijk bruidsmeisje. Kon ik enkele uurtjes bijkletsen met mijn andere veel te lang niet gezien vriendinnen om mij weer richting huis te keren.
Vergat ik in alle commotie eerst mijn blaas te legen om vervolgens op aanwijzing van Eva, Tom liet ik deze keer maar achterwegen, de brug over te gaan helemaal richting andere kant van het land. Gloeiende gloeiende. Ik kwam thuis. Ooit. Eindelijk. En ik had het overleeft.

15 opmerkingen:

  1. Je hebt in ieder geval een stukje Nederland ontdekt :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhhhh wat erg ik zie het allemaal voor me!! Gelukkig alles toch nog op de pootjes terecht gekomen en een gezellige paar uur gehad! Maar het heeft wat gekost he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pff! Wat een stress moet dat geweest zijn! Gelukkig heb je 't nog op tijd gered...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahhaha nooit twee navigaties aanzetten! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Owwwww hihihihi *grijns*
    Vermakelijk hahaha maar voor jou minder plessant ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een gedoe! Ik ben ook zo'n held met zulke dingen. Gelukkig heb je het gehaald :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeps, ja met 2 navigaties tegelijk aan wordt het natuurlijk wel een lastig verhaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hahahaha...hoe herkenbaar!
    Maar tip voor de volgende keer: bekijk voordat je gaat de locatie even op www.wijkfoto.nl
    Zo handig...wij vrouwen hebben er dan een véél beter beeld bij!

    Ps: wanneer wordt je mooie rooie 3? :D X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah dank voor de tip, ik kende het niet maar zl vast schelen. 2 sept wordt ze 3, hoezo? Liefs

      Verwijderen
  9. alsof ik mijn eigen verhaal lees....zit hier al met klotsende oksels en een dikke glimlach pffffff heb een mede-weg-piraat......jippie!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh gut, wij moeten elkaar dus niet tegenkomen ;-)

      Verwijderen
  10. Mannen en vrouwen hebben toch altijd ruzie in de auto... niet zo slim om dan Tom en Eva bij elkaar te zetten ;-)
    Ben trouwens wel benieuwd naar welk dorp en dijk...

    BeantwoordenVerwijderen