zondag 9 juni 2013

We hebben een zeehondje


Ach, we waren er alweer een tijdje niet geweest. De eerste hulp. Ze zouden ons eens vergeten. Echt, er was de hele dag niks aan de hand. De snotneuzen leken zelfs weer op hun retour. Waren ze er ziek van? Nee, helemaal niet zelfs, al kon kleine man maar moeilijk de slaap vatten door de jeuk aan zijn neus.
Hingen ze zelfs nog even de beest uit voor het slapen gaan. Papa was de hort op. Mama horend dol maken moeten ze hebben gedacht. Mama is niet gek te krijgen, mama was al gek. Slaapgebrek doet zo wat met een mens.
En toen, van het een op het andere moment aan de start van onze nacht. Ik hoor een zeehond. En een zielig huilen. Ik herken mijn mannetje niet terug. Hees en benauwd en overstuur. Als automatisch loop ik met hem naar de badkamer. Net gedoucht. Hij is zielig.
Drinken en tot rust komen dan maar. Kleine meid uit bed geplukt en gaan. Kwamen we daar ook ooit eindelijk eens niet voor niks.
Weigerde hij bij hoog en laag zijn mond te openen, keek de dokter alleen met grote ogen aan. Weigerde hij na onderzoek zijn mond te sluiten. Ze doen gelukkig niet aan nachtrust op de eerste hulp. Arm ding. Leek het de dokter bij aanvang allemaal wel mee te vallen. Lekker alert, iet wat slaperig maar spraakzaam en vrolijk joch. Na onderzoek en de daarop volgende onrustige, paniekerige sirene bedacht ze toch maar wat aan de benauwdheid te doen. Verzekerde mama haar jochie zelf wel rustig te krijgen en een drankje en zijn bedje te verkiezen boven vernevelen. Namen wij hem weer mee.
Werd het stempel pseudokroep. Wisten we natuurlijk al. Gaat allemaal vanzelf weer over. Rustig blijven maar en vroeg naar bed vandaag. Gaaap…

15 opmerkingen:

  1. Fijn dat het toch redelijk goed af is gelopen. Dit gebeurt altijd wanneer de vaders op pad zijn.
    Hopelijk gaat het nu al beter met de kleine man.

    Weltrusten alvast voor straks.

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit zijn geen fijne dingen 's nachts en dan vooral als je alleen thuis bent. Ik hoop voor je dat het snel onder controle is en dat je vanacht een welverdiende rust mag krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach kleine man toch....sterkte ermee!
    Enne...(ik kan op facebook (tijdelijk) niet reageren)...gefeliciteerd met deze grote mijlpaal!!! Er zal een wereld voor hem open gaan haha.

    Fijne zondagmiddag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och meid, het zit ook niet mee hè. Zo akelig benauwde kindjes, hopelijk is hij snel weer helemaal het mannetje en mag jij ook eens gewoon een nacht heerlijk slapen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och wat een nacht weer! Hopelijk gaat het alweer wat beter! Enne... ik had vroeger heel erg last van pseudokroep, de doktoren schatten de kans op zware astma hoog in, maar nu heb ik alleen maar last van hooikoorts en huisstofmijtallergie. Ik wens je een rustige en lange nacht toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjeetje,beterschap voor je kleine mannetje en ik hoop dat je snel weer eens lekker slaapt,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beterschap! En ik hoop voor je dat je nu een rustige nacht krijgt!!! (Al weet ik uit ervaring dat in de fase waarin jij zit je er meer dan 1 nodig hebt).

      Verwijderen
  7. Klinkt altijd nogal eng vind ik. Gelukkig valt het mee, alhoewel het wel zielig is :(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schrik hè meis! Hoop dat je kleine hummel snel opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pfoe, pseudokroep, dat gaat ook vanzelf over. Maar het is wel eng. Mijn broertje had het, en omdat ik 7 jaar ouder ben kreeg ik daar wel wat van mee zeg maar. Wij hebben ook wel eens 's avonds bij de dokter gezeten. En mijn moeder met hem op schoot in een stomende badkamer... Mijn broertje zelf kon er wel lachen: 'ik ben net een mepotte prommer hè mamma?!' (een kapotte brommer kan kennelijk ook zo klinken)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, pseudokroep... Da's wel eng! Tenminste, dat vond ik vroeger toen mijn broertje dat had, tot 2 keer toe... Gelukkig is 't nu een grote kerel geworden ;-) Beterschap...!

    BeantwoordenVerwijderen