maandag 6 mei 2013

Lief!


Soms kan ik me ineens druk maken over zeer belangrijke zaken als relatie dingen enzo. Een vraag die de laatste tijd regelmatig door mijn hoofd spookt, zou mijn Lief als hij mij nu nog niet zou kennen maar wel de kennis had van nu, ook weer verlieft op mij worden? En dan daarin de kinderen niet mee gerekend. Want dat hij weer voor de volle 100% voor zijn kroost zou gaan, dat hoef ik me in de verste verte niet af te vragen. Daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.
Het is niet zo dat een en ander niet goed zit tussen ons. Al kennen wij ook onze goede en minder goede dagen. Of eigenlijk heel eerlijk, ken IK vooral goede en minder goede dagen. Mijn Lief is één van een zeer stabiel soort. Zo’n ‘what you see is what you get’ soort, is het enige wat de tijd aan hem veranderde het vaderschap en de daarbij behorende wallen onder zijn ogen en dat is voor een type als ik alleen maar heul errug fijn.
Ik daarin tegen laat me leiden door de dagen van de maand, de uren slaap, de uren zon, de gemoedstoestand van mijn kinderen of mijn te lege kledingkast, en alles daarbuiten wat nog goed of fout kan gaan. En zulk wisselende stemming kan met het uur variëren. Vrouwen ding?
Goed, man Lief heeft het zwaar zo zou u wel kunnen stellen. Leerde wij elkaar kennen was ik vrolijk, uitbundig, had ik een onuitputbare bron energie, was ik in voor elke leuks, sportiefs, gezelligs wat we maar bedenken konden. Ben ik veranderd in een vermoeid (ogende), saggerijnige, labiele moederkloek die het ene moment weer die eindeloze energie ervaart en het volgende moment kan wegzakken in een cocon waar alleen de kinderen door heen kunnen komen. Zit ik ineens met mijn haak pen en bollen wol, loop ik rondjes door de tuin om mijn opkomende bloemetjes te bewonderen, mijmer ik over mijn instortende sociale leven, mijn ouder wordende lijf en mijn tekort aan eigen tijd.

Legde ik deze vraag op een goed moment eens voor… Kon ik de rest van de dag weer teren op het antwoord, genieten van mijn bloemetjes, mijn bolletjes wol, mijn kinderen, de zon en de steeds warmer wordende dagen lente.

Dank u Lief!



16 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je een lief antwoord kreeg! :) En verder herkenbaar idd :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zonder kroost, op mn 4 voeters na dan, hier maar zooooo herkenbaar moppie! Mooi verwoord meis!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooohhh wat een mooie bloempjes!

    Ja, we moeten die mannen van ons maar koesteren met wat we ze allemaal aandoen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig en herkenbaar heb ook zo'n stabiele lief! En ik heb geen 2 beenkids maar 4 voeters ook met de nodige zorgen waar ik helemaal in op kan gaan...En id om vervolgens met mijn maatje Frits de camera het volgend moment weer boven al het moois van moeder natuur te hangen...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vrouwen zijn rare, instabiele wezens die te pas en te onpas last hebben van onzekerheid. Ik weet er alles van, helaas ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Af en toe zou je toch man willen zijn. Wat zijn wij vrouwen toch weer een volk apart met van die dubbelgevoelens.
    Geniet vandaag lekker van de zon en de prachtige bloemen in je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ahhh het is toch ook niet zo raar dat je even weinig energie hebt en minder uitbundig bent met twee kleintjes waarvan 1 niet eens goed slaapt. Hij zal ook wel veranderd zijn afgelopen jaren. Zo verander en ontwikkel je samen. Dat heet een relatie :-) door goede en slechte tijden. Maar wel fijn dat hij je de bevstiging geeft als je erom vraagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die vraag stel ik me nu soms (of vaak) ook :-) Maar onze mannen zouden niet willen dat we anders waren! Liefs! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En prachtige foto's! Daar zou je toch gewoon 10 rondjes per dag voor door je tuin doen? :-)

      Verwijderen
  9. Wat schrijf je toch heerlijk herkenbare blogjes, blij dat ik niet de enige ben die zo kan piekeren. Mooie foto's heb je gemaakt, is dat uit jullie eigen tuin? Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. owwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww hihihihihi................zo herkenbaar ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou ik snap hier nu helemaal niets van ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je lief je nog steeds lief vindt. Houden zo!
    En sterkte met je tropenjaren.

    BeantwoordenVerwijderen