maandag 20 mei 2013

Hoezo ezel en steen?


Ik heb twee stuntpiloten in huis rond banjeren. Van dat soort wat zich niks aantrekt van ene ezel en een steen. Hebben verder ook niks geen voorzichtige genen mee gekregen, wel die van ontdekken, nieuwsgierig en we zien wel wat er van komt. Hoe gekker, hoe drukker, hoe wilder, hoe beter lijkt het motto hier te zijn. Lukt het niet, vallen we er van af, tranen, tranen drogen en gewoon weer opnieuw proberen. Wordt er hier in huis wat afgeschoven met stoelen, banken en tafels om overal bij te kunnen. Wordt er van de stoel op de tafel geklommen, over en op de bank gesprongen als mama niet kijkt, gespeeld met deuren, mandjes en kinderkeuken. Kan mama nog zo vaak waarschuwen dat de vloer gedweild is en dus glad, wordt dat bij voorkeur gewoon zelf ondervonden. Werd mijn kleine man vanochtend voor de zoveelste keer ‘gesandwitched’ tussen vloer en peuterstoel met nu beiderzijdse blauwe bulten op zijn voorhoofd over de van de week opgelopen confrontatie met de poten van het hobbelpaard. Uit hij tot overmaat van ramp zijn frustratie ook nog door met zijn kop op de muur of de betegelde vloer te beuken, probeer daar dan maar eens geen aandacht aan te schenken. Hij moet toch wel een stalen schedel bezitten, misschien moeten wij aan een permanente help en scheen, knie, elleboog en bips beschermers voor beide kinderen?
Zit ik me hier dus een beetje rot te schamen voor mijn dochter haar schenen en mijn kleine man zijn stuiterbol vol blauwe, paarse en gele vlekken. Ben ik blij dat de blonde lokken nog enigszins wat schade verdoezelen en men onder de kin niet kijkt. Bid ik regelmatig dat de buren of vrienden de kinderbescherming niet bellen, wat moet men wel niet allemaal weer denken. 

12 opmerkingen:

  1. Hahaha het is hier niet anders hoor. Emily haar benen vol met blauwe plekken. Dan heeft ze ook nog allergie, krabwonden ervan. Ziet eruit alsof ik haar zwaar mishandel. En Mila heeft constant bulten, sneewonden, een blauw/geel/groen voorhoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allemaal kussens op de grond zou ik zeggen en een sumopak aan :)
    Ze komen er wel met vallen en opstaan die donderstenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Owwwwww pas op brokkenpiloten :-(
    Zat ook aan zo een sumopak te denken hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Valt ook niet mee hoor groot worden!! Hier moet ik zeggen dat het mee valt. Ik had verwacht dat het erger zou zijn want hij klimt onwijs maar hij is gewoon heeel voorzichtig met de capriolen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha...wen d'r maar aan. Over 9 jaar zien ze er nog zo uit...haha.
    Melanie heeft altijd wel ergens een blauwe plek...

    X Dinaz ♥


    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig is de mama er toch altijd in de buurt voor die portie troost hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij sommige gaat dit nooit over hihi ben al 43! Alleen het uithuilen bij mama doe ik niet meer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Herkenbaar, hier een dochter die haar beentjes altijd vol blauwe plekken heeft, nu moet ik zeggen een kleine val, stoot en het is al enorm blauw ( heb ik ook) terwijl Sam de jongste het veel minder heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ahhaha hier ook gehad!!! en jongste het meest en nog.. al istie 23!!!
    trouwens over vermeende kindermishandeling gesproken.. mijn kinderen zijn gemixed.. en die worden dus geboren met een zogenaamde mongolenvlek op hun rug boven de bips.
    werd er door een (niet met donkere mensen bekende) kinderarts van het consultatie buro, toen ik daar met mijn babies kwam geconstateerd dat ik mijn kinderen zeker weten mishandelde...ik spreek wel over 40 jaar geleden he..maar toch.. gelukkig was de buurtzuster wel bekend met deze vlek.. die langzaam verdwijnt naarmate ze ouder worden en kon ze gelukkig alles weer rechtzetten en kreeg ik excuses aangeboden..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach goss. Maar volgens mij hoort dat er gewoon bij. Naar het schijnt was ik vroeger ook een stuntpilootje-op-zijn-tijd. Je groeit er vanzelf overheen. Gelukkig maar dat kinderen soms van een niet kapot te krijgen rubber lijken te zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen