dinsdag 21 mei 2013

Assepoester


Echt, als ik iets ondankbaar werken vind is het dat van Assepoester. Ik vind het ook niet leuk. Toch, elke ochtend begin ik hier, na mijn koffie en ontbijt, voor mijn 'alles moet in mijn mond buikschuiver', met het zuigen van het huis en het aanzetten van een was. Die laatste staat de avond van te voren al klaar, lekker makkelijk. De wasmand is over het algemeen toch al weer gevuld tegen de tijd dat ik de machine heb uitgeladen. Dat zuigen is iets waar ik dan vervolgens maar zo’n vijf minuutjes profijt van heb. Als ik mijn gat heb gekeerd en de zuiger zo goed als weg gezet, is al precies na te gaan welk spoor mijn kinderen met hun brood of eierkoek hebben gevolgd. Zit de boter al over de bank gesmeerd, hebben de katten het vlees gevonden, de hageltjes het tapijt, aan tafel blijven zitten is nog niet hun sterkste punt. Over katten gesproken…. Grit en haren all over the place.
Vul ik de bekers met thee, voor kleine man een antilek die nooit antilek was, bestaan die überhaupt? Kleine meid kan als ze wil prima uit een beker met of zonder rietje maar wil dit tegenwoordig bij voorkeur lopend.  Om de sporen van het op de grond smijten/vallen en de plakkende handjes die soms echt zeker weten gewoon zomaar en uit het niets ontstaan, overal weer af te poetsen, doe ik mijn uiterste best hier geen colonnes mieren binnen te verwelkomen.
Heb ik toch een stront hekel aan rotzooi, kan ik dit nog aardig handelen als andere mama’s me afleiden met hun gebabbel en een kop koffie, zei ik koffie….
Loop ik de ganse dag de troep achter deze dreumes en peuter gatjes op te ruimen en probeer ze ondertussen wat manieren bij te brengen, mama is tenslotte niet de huissloof. Of misschien wel?
Komt er beneden al nooit een einde aan, hebben we nog een zootje bedden en kinderkamers, een badkamer, toilet, keuken en een rommelzolder wat officieel geen rommelzolder is. Zie ik zo af en toe rond een uur of 11.00  een gelukzalige, opgeluchte kreet op social media voorbij komen van mensen die menen klaar te zijn met hun huishouden. Zitten daar soms ook zelfs moeders tussen. Laat mij weten waar zij hun kroost gekocht hebben. Zitten er zeker weten veel meer uren in hun ochtenden. Hebben ze een betaalde Assepoester ingehuurd of ik doe echt wat verkeerd…
Zucht... koffie...

11 opmerkingen:

  1. Nee joh, ik roep ook wel eens om 11.00 uur dat ik klaar ben. Maar dat ben ik dan zéér zeker niet. Ik ben klaar met even een rondje door het huis doen. Maar nooit klaar met opruimen. Want dan komen er weer moddervoetjes binnen of valt het drinken om of slingert het speelgoed ineens weer door het hele huis.
    Perfecte kindjes bestaan echt niet, net als die anti-lek-beker, die heb ik ook nog noit gevonden. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik denk dat je eisen gewoon te hoog liggen (?).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eens met de bovenbuurvrouw ;) Probeer er ontspannender mee om te gaan. Elke dag zuigen? Welnee.

    Jill mag/mocht van mij niet lopen en eten/drinken. Dat deden we uitsluitend aan tafel of op de bank. Scheelt een hoop ellende.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier roep ik dat ook rond 11 uur, als mini muppet in bed ligt en de rest op school, helaas kan ik ook weer vanaf voren af aan beginnen als mini muppet wakker wordt en de rest vanuit school ;-)
    Ik probeer er maar relax mee om te gaan, zo stofzuig ik 's avonds als ze op bed liggen en overdag negeer ik dan mijn vloer (op soms een hand veger en blik voor de kruimels na). Ik probeer gewoon zijkleppen op te doen, en we zien wel waar het schip strand....een volledig opgeruimd huis met kinderen bestaat simpel weg gewoon niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier komt ik er ook amper doorheen hoor. Ik was elke dag, heb altijd een stapel dat opgevouwen moet worden, de vaatwasser draait overuren en het is altijd een TROEP! Soms is het eindelijk weg en binnen NOTIME is het weer zo erg.. Tja.. Ik heb oogkleppen besteld en opgezet. Wil je ze ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja...toen Melanie nog zo klein was ging ik ook iedere dag met de stofzuiger het huis door.
    Wij waren in die tijd net verhuisd waardoor we het huis helemaal Melanie-proof hadden. Alles lager dan een meter was leeg....haha. Scheelt ook veel ellende :o)
    Voor al het speelgoed hadden we een grote kist....alles erin....niks te zien! Wat je niet ziet...

    Maar goed, vandaag de dag stofzuig ik niet elke dag meer...maar wel veel wassen, opruimen, afnemen, weer opruimen, enz...denk dat het nog wel een jaartje of 10 zo blijft! :o)

    Fijne dag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op schoolgaande dagen wordt er op tijd opgestaan en zijn er er enkele klussen geklaard als we naar school gaan. De was wordt altijd 's nachts gedaan en is dan klaar als k uit bed kom. Eten en drinken altijd aan tafel.
    ER is altijd wel wat te doen. In de loop van de jaren doe ik bepaalde schoonmaakklussen op vaste dagen en de was elke dag. Je kan je zo druk maken als je zelf wilt. Gewoon relaxt doen :) en per dag bekijken wat die dag echt belangrijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hihi Ik probeer al jaren om de muren maar weer eens te voorzien van een mooie witte laag latex. Ik geloof dat ik het nog maar een paar jaar moet uitstellen.... En stofzuigen is stom!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och tjee ja het is wel een hele klus,dat vind ik al zonder kinderen,ook gewoon is het vervelend dat alles steeds terug komt,steeds dezelfde rot klussen,ja zouden er echt gezinnen zijn die dit niet hebben,kan het mij bijna niet voorstellen,die kindjes zitten dan vast de hele dag in het gereel,als ze ouder worden gaat het vast beter,tot die tijd ook al is het moeilijk,tandjes op elkaar,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, zo herkenbaar! Hier ook twee kinderen, twee katten en een man die gewoon zn spullen laat liggen waar ie ze het laatst gebruikt heeft... Het liefst zou ik zon stralend opgeruimd woonbladhuis hebben, maar ben bang dat dat er niet inzit tenzij ik dus echt iedere vrije minuut aan t ruimen en poetsen ben. En daar heb ik helemaal geen zin in! Dus idd, oogkleppen op en bedenken dat ik mn tijd beter aan leuke dingen kan besteden!

    BeantwoordenVerwijderen