zondag 21 april 2013

Zijn we al wat fitter?

Oh ja, mijn challenge. Zullen we daar nog eens iets zinnigs over zeggen. Die van door de week niet snoepen en twee keer per week sporten. Is het echt niet dat sporten waar ik me druk om maak, ik moet zelfs toegeven dat alhoewel ik nog niet kan spreken van een ware runners high, ik het heerlijk vind die paar minuten even zonder de kinderen en mijn Lief te zijn. Ik hou van ze, echt. Met heel mijn hart!

Word ik niet alleen gesteund door de wetenschap dat ik melding van mijn doelen maakte op het wereld wijde web, falen hoort niet in ons rijtje thuis, maar ook nog eens door het feit dat mijn allerliefste buurvrouw me op de hielen zit. Eentje van het bloedje fanatieke soort. Staat huppelend en springend in haar trainings outfitje voor de deur. Lopen heeft ze dan al gedaan, uiteraard. Eén of andere martel work out. Zo eentje waar ik me nog niet mee inlaad, ik peins er nog niet over. Geeft ze mij toch onbedoeld elke keer weer een trap onder mijn gat. Kan ik moeilijk voor een ander onder doen, dat snapt u wel toch? Ren ik stiekem nog het liefste als er niemand kijkt. Ik voel me nog steeds een heen en weer klotsende zak aardappelen. Nog niks geen strak en fit lijf, train vooral nog even verder.
Dat gaat goed dus. Ik bedoel, gemiddeld zou ik precies zo op ongeveer twee keer per week uitkomen, moet ik straks nog wel even aan de bak. Het zonnetje roept me.
Dat niet snoepen is van een andere orde. Natuurlijk hou ik me zeer netjes aan mijn eigen gestelde regels. Ja, echt! Patat en pizza door de week telt niet mee toch? Oh en koek die op moest omdat ze zelf gemaakt waren en met wachten op het weekend uiteraard zelf de benen hadden genomen, ook niet. Het was havermoutkoek, nog ergens misschien nog wel een tikkeltje niet zo slecht. Deelde ik trouwens ook nog even uit aan die buurvrouw J. Sneller op, minder voor mij. En, het weekend gaat hier trouwens op maandag altijd nog net eventjes door.
Het valt het me zwaar. Zeer zwaar kan ik u zeggen. Snakt mijn brein naar suiker. Echt de hele dag, en nacht. Merk ik zelfs na drie! weken nog niks van wegzakkende behoeftes, ben ik nog verre van afgekickt.
Voel ik me al een beetje fitter? Nee, nog niet. Wel een beetje trots. Dat ik het tot nu toe nog volhoud. Deed u nou nog mee? Hup hup, gaan met die banaan...

12 opmerkingen:

  1. Alsof ik het zelf geschreven heb haha! Dat rennen gaat hier ook wel aardig maar al die lekkere dingen hier in huis die naar me roepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeilijk ge! Maar dooorgaan, ewoon doooorgaan! Je bent een held.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier van de week ook begonnen met lopen, deze week toch 3x waarvan 2x met mijn schoonzus die naast de deur woont, dus wie weet lukt het wel om mekaar lang te motiveren (en oh ja ik geniet ook even van dat moment zonder kindjes!)
    Het snoepen valt mee (bij de cliënten deze week niks) maar thuis lonkt de kom met kleine paaseitjes soms wel. Ha en de havermoutkoekjes staan hier ook in de oven juist, wel met stevia ipv gewone suiker, als we nu nog iets vervangend vinden voor de boter. En de havermoutpap van de ochtend werd ook al gezoet met stevia en sinds deze week met magere melk ipv halfvolle (zal ook wel iets maken zeker)
    in ieder geval veeeeeeeeeeeeeeeel sterkte en doorzettingsvermogen gewenst en dan kunnen we tegen de zomer mss al wet wat minder blubber over straat komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zet 'm op, je bent al een heel eind op weg! Top hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het goed van je!! Ik kreeg bij dat stukje over die buurvrouw al springend en hupsend voor de deur wel beelden van die reclame voor slankie...waarbij twee dames in vol ornaat gaan hardlopen...van de ene voordeur naar de andere voordeur...hihihi:-) Stug volhouden hoor!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed van je!!! Knap werk!
    Tja...dat suiker-snak-symtoom heb ik ook...zucht.
    Ga zo door!!! X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig trots mag je zijn, keep up the good work!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah joh, niet te zwaar aan tillen: aan sporten en suikervrij. Rustig aan dan breekt het lijntje niet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. goed bezig!!! Ik begin echt volgende week (of die week erna....)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed zo! Heb vandaag voorgenomen om eens op te houden met snoepen. Ging toch vanavond de fout alweer in bah! Heb ook alles weggeooid nu dus nu gaat het wel lukken (hoop ik) haha. Was van de week jarig en eenmaal snoepen dan blijf je snoepen blegh!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind dat je al hartstikke goed bezig bent! Volgens mij gaat die suiker-behoefte straks echt wel minder worden. Ik eet door de week ook niets waar suiker in zit en in het weekend krijg ik dan bijvoorbeeld een keer ergens een gebakje en vind ik het niet eens meer lekker, dat zoete!

    BeantwoordenVerwijderen