zondag 7 april 2013

Mijn modelletje in nieuw model

Oh my... had niet iemand van jullie mij kunnen waarschuwen voor het werken met tricot toen ik aankondigde te gaan naaien??? Valt me dat even tegen zeg. Echt, ik die alles kan... juist, kon dit dus niet. Al zit het in elkaar hoor. En ben ik voor zo'n eerste keer heus wel een beetje tevreden, zelfs wel een beetje trots, ik bedoel, zit mijn kleine man daar toch maar mooi in een shirtje van mijn hand. Gewoon niet te goed kijken zal ik maar zeggen. Dus alemaal de ogen op spleetjes....
Had ik met mijn Lief een discussie over blauwe of appelgroene boorden. Aaaargh die boorden. Kocht ik ze gewoon alle twee. Niet dat Lief echt discussieerd over kleur en stof natuurlijk, ziet u het al voor u. Koos ik uiteindelijk toch voor blauw. Won hij.

Ben ik er nog niet van overtuigd zo'n stofje ooit nog uit de kast te pakken. Heb ik ongeveer alle obstakels die ik op het net vond wel ervaren. Ik bedoel, echt veel over tricot is er dan weer niet te vinden. Niet wat ik zocht in ieder geval.
Zit de naad op het boord echt in het midden hoor, zit het truitje op de
Gebruikte ik na ernstig veel onderzoek toch nog de juiste naald met de verkeerde steek... Jakkes. Rimpelde mijn stof, bah, en verdween mijn stofje toch nog ergens diep in de machine, oeps.
Kocht ik voor de tweelingnaald twee dezelfde draadjes, gebruikte ik alsnog twee verschillende. Kwestie van gewoon niet opletten vrees ik.
En dan eens het modelletje op mijn model vast leggen. Dat was misschien nog wel de grootste klus. Blijft natuurlijk niet stil zitten. Kijkt niet zoals ik wil en showt al eigenlijk helemaal niet. Maar daardoor misschien juist. Het blijft een schatje. Een poepie. Een prachtexemplaar.
Zit hij hier met de paddestoelen te spelen. Die van La Feme & spruiten inderdaad. Die ik won bij haar give away. Zijn ze leuk he?


Maar kijk, het zit hem. Ach, we oefenen nog even verder. Misschien dat sommige van jullie nog wat tips hebben??? En anderen alleen maar lof natuurlijk???
Patroontje trouwens van Kiind, jumpsuit. Ik knipte de broek eraf en maakte alleen een shirt.



30 opmerkingen:

  1. Ik heb mijn ogen gewoon open gehouden en het truitje is superleuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie hier niets geks of fouts aan hoor. Ik werk veel met tricot (vanwege dat recykleren hè), het enige dat ik aanpas op de machine is dat ik er een tricotnaald opzet én dat ik geen rechte stiksteek gebruik maar een héle flauwe zigzag zodat de stof niet gaat trekken. Denk dat het een kwestie is van gewoon vaker doen. Ik krijg ook ineens weer zin ! Oh maar ik heb eerst nog een deken af te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de boord met een tweelingnaald gedaan maar toch trekt hij.... Misschien meer oefenen inderdaad...

      Verwijderen
  3. WOW meis ik vind het knap gemaakt hoor!
    Ik en de naaimasjien dat is nog geen match made in heaven (ik heb er geen eens eentje hihihihi)
    Dus foutjes .... ik zie ze niet hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey, ik zag je reactie op mijn blog, dus kom ook eens bij jou snuffelen.
    Wat een schattig stofje, leuk hoor! Tips voor tricot is geloof ik blijven oefenen. Maar mijn beste aanschaf ooit is de lockmachine, nooit meer tricotproblemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maai, het is een supertruitje en staat hem weer fantastisch. Tricot is lastig maar uiteindelijk krijg je het vanzelf te pakken. Maar eerlijk gezegd gebruik ik ook liever katoen.
    Maar we gingen samen aan de slag, twee weten meer dan een.

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Die laatste foto is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf! Ik zeg vooral zo doorgaan..aldoende leert men! ben benieuwd naar je volgende naaiproject! (en leuke paddestoelen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tricot can be trikkie:-)) Een dunne en scherpe jerseynaald werkt het mooiste met tricot en heel erg oppassen dat je niet 'trekt' aan de stof tijdens het naaien, anders kan het gaan 'lubberen' . Mijn lerares vroeger zei altijd..."rekbare stoffen moet je begeleiiiiden* (denk daar een zeurende stem bij:-)
    Maar ach jôh, het ziet er geweldig leuk uit en het staat je modelletje tof, de kleine superster:-), dus gewoon lekker trots zijn op jezelf! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lief truitje,van mij geen tips haha,want kan nog geen eens een geurzakje maken,de paddenstoelen zijn echt gaaf,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel lof van deze kant :-) Mooi truitje met mooi modelleke. Ik ben pas aan tricot begonnen toen ik een overlock had gekocht, en daar gaat het wel heel goed mee. Zo'n truitje heb ik zelfs nog nooit gemaakt, alleen nog maar rokjes. Dus chapeau hoor! En ja, prachtige paddestoelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alleen maar lof van mij. Gaaf shirtje, mooie stof, prachtige kleine man.. wauw voor je moed...!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk truitje! Als je met tricot werkt kan je best gewoon de overlock gebruiken. Allé da's toch hoe ik het doe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Reacties
    1. Lidl of aldi heeft af en toe best wel een leuke actie.

      Verwijderen
  14. Ik vind het goed geslaagd en als niet-naaister alle respect dat je er aan begint uberhaupt! Dat mag ook wel worden gezegd:)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het truitje echt superieur! Voor een eerste keer vind ik zeker dat je het prima er vanaf gebracht hebt ;-)
    Blijven oefenen is de remedie, echt waar. Ik vloekte de eerste keren ook echt op de halsboorden en nog is het niet mijn hobby, maar het lukt me steeds beter. Dus ik zie graag nog meer leuke shirts verschijnen hiero :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is je toch maar mooi gelukt om een heel leuk truitje te maken. Super zeg! Met goede doorzettingsvermogen heb je het toch mooi voor elkaar gekregen. Tricot is erg beroerd om te naaien en ik begon er weer aan toen ik een lockmachine had gekocht en nu doe ik niets anders :).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En toch vind ik het mooi geworden hoor! Ik zou je echt geen tips kunnen geven wat betreft het werken met tricot. Heb dat zelf 1 keer geprobeerd om een hemdje voor mijzelf te maken. Ik had alleen geen rekening gehouden met de 'rek-richting'. Resultaat: Ik zat serieus met mijn armen in de lucht opgesloten in mijn vers-genaaide hemdje. Kon geen kant meer op. Dus... Toen werd ik even groen, veranderde in de hulk en heb mijzelf er maar uit gescheurd... Jammerdebammer maar geen tricot meer voor mij, ben genezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben juist dol op tricot.
    Ik maak er zulke fijne rokjes van voor mijn dochtertje.
    En rek-richting voor de band gebruik ik net wat overblijft dan is het juist wel handig als je verkeerde rek hebt... wordt het niet te wijd.
    Vandaag het zadelhoesje binnen gekregen...van je Give Away.
    Onwijs leuk geworden, bedankt de kleuren zijn perfect bij mijn fiets en mand.
    Ga als ik tijd heb een foto laten zien op mijn blog.
    Had je mijn Give Away gezien je kan nog meedoen!!!
    Groetjes,
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hierbij nog de link naar mijn Give Away
      http://nellekeshobbyhoekje.blogspot.nl/2013/03/nr-100.html

      Verwijderen
    2. Nee, ga direct kijken :-)
      Wie weet wordt het nog wat met mee oefenen. Rokje van tricot lijkt me wel lekker zitten....

      Verwijderen
  19. Wat een mooie foto's! En het truitje is volgens mij ook best goed gelukt hoor ;-) Geen tips, ik moet zelf nog steeds weer achter de naaimachine durven te kruipen. Ernstige vorm van creafaalangst hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gelijk maar even komen kijken. Maar Maai... dat heb je even knap gemaakt. Ik ben trots op jou. Ik wil oooooooooook.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hele mooie foto's en een knap bloesje gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke grappige foto's! En wat heb je dat knap gemaakt! Het zou mij niet zo mooi lukken! Leuk blog heb je ook we gaan je volgen!

    Groetjes Heidi en Judith
    Neem je ook is een kijkje ( of word volger ) op ons blog?

    www.degrannys.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi!
    Leuk dat je een kijkje op mijn blog kwam nemen.. kBen net weer een beetje aan het opstarten na de kleine.. Lieve kindertjes heb je! Ik vind het leuk je te volgen..
    Groetjes Lies van Theemuts

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Groot applaus van mij hoor!! Vindt het super knap en hij is erg leuk geworden!
    Wat staat hij je kleine ventje leuk! Schatje is het!
    Wat ga je nu maken?? X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi toch? Ik zie er niets fouts aan hoor. Ik werk heel graag met tricot, maar dan inderdaad met de overlock. Ik zou er niet meer zonder kunnen!
    Een tip: deze blogpost bij mamasha zit boordevol goeie tips om met tricot te werken! http://madebymamasha.blogspot.be/2011/06/de-xy-files-t-shirts-tricot-en.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga kijken dank je. Krijg de boorden er niet netjes in.....

      Verwijderen