donderdag 11 april 2013

lekker slapen zonder huilen

Ik ben moe en de nood is hoog, heel hoog, dus kocht ik zonder verder nadenken een boek. En wel dit boek.
 
Ben ik dus naast de gewone dagelijkse beslommeringen en mijn kinderen even druk. Met lezen, een plan opstellen en op adem komen. Want zij belooft dat het werkt. Dat wij hier straks, lees over een maandje of wat, met zijn allen gewoon slapen 's nachts. Want u krijgt een rolberoerte als u enig idee heeft hoe het er hier 's nachts aan toe gaat. Dat ik uberhaubt nog functioneer. Ja dat snap ik zelf ook niet. Geef ik daarvan nog even geen tipje van de sluier, ik ben al de goedbedoelde adviezen eventjes een beetje zat.
 
En als het werkt dank ik haar op mijn blote knietjes. En zal ik uitgerbreid verslag doen van mijn verademende wending in ons leventje. Ben ik vast en zeker binnen korte termijn weer mijn vrolijke, gezellige zelf. U kan niet wachten ;-)
 
 



34 opmerkingen:

  1. Oef ik heb wel met je te doen. Hoop dat het boek helpt! Sterkte :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heftig...weet er alles van.. onze jongste heeft zo 2,4 jaar met ons gespookt..
    (oudste hoor je nooit) ik hoop dat je een handleiding aan het boek hebt!
    Achteraf denk ik wel eens dat we te lief waren..was ik te moe om überhaupt nog uit mijn bed te stappen; hield ze na 5 min toch eens op met huilen én sliep verder..(en met steeds een ooronsteking wil het natuurlijk ook niet slapen voor zo'n kleine dwarse meid hier)

    Enfin ik hoop dat jullie spoedig meer nachtrust krijgen ;wij hebben die sinds kort wel..sinds de jongste naar de peuterschool gaat is het rust!
    succes en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooooooooooohhhhhhhhhhhhh heftig. Ik hoop dat het boek de oplossing bied voor jullie. Maar in elk geval voor nu Sterkte groet Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja jong, ik heb onze ferre eens zo hard terug in zijn bed gelegd...
    Dat de lattenbodem met matras mee op de grond zakte.....
    Het kind heeft erniets aan overgehouden.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei, nou ik duim heel hard want dit sloopt je, dat kan niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel sterkte! Ik ken het helemaal. Alle drie de jongens waren vreselijk 's nachts en niets hielp. Hopelijk helpt de methode van het boek snel!

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeff. Ik hoop dat deze methode helpt bij jullie. Mijn ervaring is altijd op je eigen gevoel af gaan en niets van anderen aantrekken, want die vinden het vaak maar raar dat bijvoorbeeld een kind bij je in bed slaapt. Als ze 18 zijn liggen ze echt niet meer bij je in bed :).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Brr. Sterkte. NIets zo ellendig als slaaptekort...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoop dat het boek de oplossing gaat brengen meis!!!!
    En tot die tijd denk ook aan jezelf hoor!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop voor jullie dat je er heel snel profijt van gaat hebben.

    P.S. Het was heel gezellig hoor! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oww...arme MoeieMaai...doffe ellende slapeloze nachten...en goedbedoelde adviezen heb je ook weinig aan, want jouw kinderen zijn die van een ander niet. Hoop dat het boek je helpt meis...enne..gezellig vind ik je verhalen stiekum toch wel:-) Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hopelijk werkt het.
    Ik heb vier jaar lang de nachten 'gezellig'wakker met de kids doorgebracht.
    Ja ik heb het overleefd alleen moet je niet vragen hoe.
    Ik wens je heel veel sterkte meis
    Dikke knuffel,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Succes, ik ga hier heel hard voor je duimen tot mijn duimen blauw zien!!! Hoop hier snel een berichtje voorbij te zien komen dat het heeft gewerkt. Toi toi toi!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hoop het zo voor je....fingers crossed dat jullie gauw weer allemaal je nachtrust terug mogen vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb het boek twee keer gelezen .. Ben ook op het punt om hem toch nog maar eens te lezen. Echt beter slapen doet hij hier nog niet. Ik heb het maar losgelaten wij worden gewoon een keer of 9 wakker per nacht.

    De dag dat hij gaat doorslapen bel ik de krant echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. o verstoorde nachtrusten zijn zo niet fijn! Ik hoop dat je snel een beetje kunt bijtanken met wat uurtjes slaap....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach meissie toch...lastig hoor! Hoop echt dat het boek een uitkomst brengt!!!
    Succes!!! X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb met je te doen schat. Ik zou gillend gek worden als dat hier het geval zou zijn. Ik hoop voor je dat het boek je kan helpen! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Klinkt beloftevol, die titel! Hopelijk de rest van de inhoud ook ;-) succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oef.. ik lees mee! ;) laat me weten als het werkt, want hier zijn de nachten (kleine man is bijna anderhalf) nog steeds zo gebroken en onrustig...
    en hoewel ik me troost met de ervaring dat het echt wel voorbij gaat (grote jongen moet ik gewoon wakker maken voor school...) zou het toch wel fijn zijn als dat op kort termijn zou gebeuren ;)

    Succes!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. iedere ouder van een paar kinderen heeft er wel eentje(of 2) die altijd wakker wordt!
    volgens de nanny op tv gaat het over als je op de grond in zijn kamer gaat zitten met de rug naar hem toe en helemaal niet reageert op zijn huilen.. en pas weggaat als hij slaapt.. duurt de 1e keer altijd erg lang.. maar daarna sneller en binnen een week slaaptie .. althans op tv.. ahahahah
    bij de mijne ging ik gewoon naast in bed liggen tot hij sliep..
    na een poosje hoefde dat alleen nog maar bij het slapen gaan..
    en nog wat later ging ik gewoon in de badkamer bezig zijn.. was ophangen en dergelijke.. en viel hij in slaap omdattie mij vlak bij zich hoorde (zijn slaapkamer was naast de badkamer)
    veel succes met jullie pogingen!
    en ik sluit me bij doortje dartel aan.. als ze 18 zijn..is dit euvel over.. dan moet je ze dr bed uit slaan!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ai!! Pff het is Zo Zwaar :( Zet m op, hoop dat het werkt! Hier meermaals geprobeerd "in te grijpen", maar het was uiteindelijk ineens over met 1,5 jaar (rond Koninginnedag vorig jaar, ik weet het nog goed!) nadat verschillende dingen waren "opgelost", nachtvoedingen eraf, kort en consequent troosten, neusamandel eruit, en een paar weekjes later ineens gedaan met het spoken. Afkloppen maar wij hebben echt een schone slaapster nu :).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Junior droomt met zijn 9 jaar nog steeds geregeld en dan is het lastig hem goed wakker te krijgen. Heel raar is dat. Het wordt wel steeds minder frequent.

    Er gloort hoop ....

    Maar net als je de volgende dag plannen hebt, gebeurt het weer. Om maf van te worden.

    Heel veel succes met deze methode! We lezen het hopelijk (snel):)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen, ik ga je blog volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Had er geen idee van dat het snachts zo'n drama was bij jullie. Sterkte ermee! Hoop dat het boek het beloofde wondermiddel is.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. succes1 Hopelijk heb je wat aan het boek en helpt het.

    En echt nachten doorslapen daar wachten wij na 3,5 jaar ook nog steeds op. Al is dat vast niet wat je nu wilt horen *oeps*. Ik moet wel zeggen dat die nachten wel meespelen in eventueel toch niet nog een kindje erbij. Al is het nu meestal in 5 minuten wel al weer gepiept dat ze weer slaapt, dus dat valt op zich mee.

    Wij zitten nu meer met het punt dat ze niet wilt slapen ook al is ze onwijs moe. Dus het is zo 21:30 voordat ze slaapt en dan ben ik ook al moe en kan ik beter ook maar naar bed gaan. Mijn blog laat dan ook al tijden niks nieuws geknutselds zien, want de tijd voor mij ontbreekt nogal.

    Het is een fase, het is een fase...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou eerlijk gezegd is het soms toch wel fjn om te horen dat je s nachts niet alleen wakker bent maar dat een hoop moeders hetzelfde probleem hebben. Maar ik zal in mijn handjes knijpen als kleine man 2 of 3 keer wakker wordt, dat is mijn doel. Nu echt veeeeeeeel vaker. Jullie ook succes. Pffff na 3,5 jaar nog steeds....

      Verwijderen
    2. en vannacht sliep ze prompt de hele nacht door, haha. Gelukkig zit er soms ook zo'n nacht tussen. Al word ik dan toch 's nachts een keer wakker en ga mij afvragen of ze nog wel ademhaalt enzo. Als ik dan ga kijken ligt ze heerlijk te slapen.

      Als je hoort dat zovelen 's nachts wakker zijn, denk ik altijd dat we vanuit de maatschappij een foutief beeld hebben gekregen dat kindjes maar hele nachten zelf in een bedje liggen te slapen. Slapen als een baby heeft voor mij wel een andere betekenis gekregen (ipv heerlijk te liggen slapen, juist iedere paar uur wakker worden). Maar vaker dan 3 keer eruit sloopt je inderdaad ontzettend. Een paar weken geleden was het ook zo 6 keer op een nacht raak en kwam ze uiteindelijk maar weer bij ons in bed erbij, want 6 keer eruit gaan word ik heel vervelend van (wat dan wel weer inhield dat papa uiteindelijk maar naar het logeerbed verhuisde, want die kan niet zo goed slapen met dochter naast zich). Na een week of 3 ofzo was het vanzelf weer over.

      succes!

      Verwijderen
  27. Ik ben benieuwd of het werkt. Als het boek werkt schaf ik het zelf in ieder geval ook meteen aan. Ik kan ook wel wat goede nachtrust gebruiken.

    Een hele nacht achtereen volgens in bed liggen daar kan ik op het moment alleen van dromen (en dat doe ik niet al te veel ;))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb er net weer een blogje over geschreven. Denk dat als ik consequenter ben we een nog beter resultaat wel kunnen halen maat tja.... consequent zijn he... dat is zoooo moeilijk....

      Verwijderen
  28. En?? Hoe gaat het nu? De methode toegepast en wat resultaat?? Ik ben benieuwd. Ik heb nu ook net het boek in huis en ben benieuwd. Dat er wat moet veranderen is zeker.

    Groetjes Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ilse, heb er net een blogje over geschreven. Als je meer wil weten mag je me altijd mailen. Heel veel succes, ben benieuwd naar jullie resultaten. Liefs

      Verwijderen