maandag 15 april 2013

Kleine man

Oh jee, nog ruim een week, dan is mijn baby officieel geen baby meer. Kan ik eigenlijk al geruime tijd niet echt meer spreken van baby, de tijd lijkt ons toch wel een beetje te hebben ingehaald. Kleine man is groot geworden. Een mannetje dat de wereld ontdekt. Eentje die zijn karakter en dito temperament aan het ontwikkelen is, mijn ogenschijnlijk rustige maar oh zo ondeugende ventje.

Schuift lopend langs alle muren, gebruikt dat waar hij op leunen kan om zich van het ene naar andere deel van de ruimte te begeven, hij is slimmer dan we dachten. Begint zomaar ineens aan te wijzen wat hij wil en luid en zeer duidelijk te protesteren als hij dat niet krijgt, eentje van wat in de kop zit.... En waag hem daarin te hinderen. Eentje voor in het theater, net als zus.

Oh ja, zus. Leuk om uit te dagen, er wordt gestoeid hier. Elkaar flink pijn gedaan en dan heel hard gelachen. Bikkels zijn het. Heeft hij regelmatig een pluk rode manen in zijn knuistjes, hoef ik me ook echt niet af te vragen waar al die blauwe plekken vandaan komen die hier de kinderen sieren. Op knieen en kop. Knieen lijkt me duidelijk voor elke ouder die baby, dreumes, peuter in het bezit heeft. Moet u voor de grap eens de knieen en bijbehorende stelten van kleine meid bewonderen.

Hoofd van kleine man is hier doelwit van de muren. Langleven de betegelde vloer en kleine man die zeer zeker geen voorzichtige genen heeft meegekregen. En dat theater dus. Bonkt graag hard met zijn hoofd tegen de muur of op de vloer als hij zijn zin niet krijgt, zei ik al iets over temperament?

Zegt hij al voorzichtig papa en mama. En die. Zijn stopwoordje. Als in die wil ik, die zie ik, die moet ik en die wat allemaal nog meer....

Eén jaar dus alweer. Mijn kleine man. Kleiner dan zijn zus rond dezelfde periode, schijn bedriegt. Mijn spekkige mannetje is een kilo of wat zwaarder dan zus rond een jaar. Het zal het gevoel van de tweede wel zijn. Oudste is altijd de oudste, de jongste blijft altijd klein. Net zoals mijn inmiddels een stuk langere kleine broertje. Zucht....

20 opmerkingen:

  1. Ahhh mooie collage! Alvast bijna gefeliciteerd! Wat een mijlpaal is dat he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alvast gefeliciTAARTJES met jullie knappert, XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk met al die foto's zo bij elkaar. Jullie hebben een stel knappe kindjes! Lief! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzonder mooi jaar met Melle erbij, ik herinner me de foto rechts, Melle pasgeboren alsof het gisteren was! De ontwikkeling van je kindje het eerste jaar is bijna niet te bevatten. Ik vind je kindjes prachtig! ♥ Liefs Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt, die foto gebruikte ik om het nieuws te vertellen

      Verwijderen
  5. Gefeliciteerd! Lekker ventje, en een beetje temperament is soms lastig maar wel fijn om te yebben! Wel weer een periode afgesloten zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een echte mijlpaal! Ik vind de collagefoto heel mooi. Fijne dag nog. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's, zo'n heerlijk guitig manneke. Het gaat ook allemaal zo hard...je rolt van de ene mijlpaal in de andere en voor je het weet gaan ze naar de middelbare school..zucht:-)! Alvast van harte met je mooie ventje! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's, zo'n overzichtje van het voorbije jaar, alvast hieperdepiep voor hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alvast gefeliciteerd! Mooie foto's zo bij elkaar, wat een lekker mannetje :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. alvast gefeliciteerd.. en mooie fotocollage!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtige collage, wat leuk om je post weer te lezen.
    alvast gefeliciteerd voor de kleine man.

    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's! Een beetje pit kan nooit kwaad, al is het soms lastig voor ons moeders. Alvast gefeliciteerd met je zoontje!

    Groetjes, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. alvast gefeliciteerd! Wat gaat dat toch hard (al denk ik op sommige momenten, dat het erg fijn is dat bepaalde dingen ook weer hard voorbij gaan, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een heerlijk ventje dus :-) Tijd vliegt hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto,s, wat gaat het toch hard allemaal, zo zijn ze geboren en zo vier je de eerste verjaardag alweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat gaat dat snel! Wij zijn over 4 maanden aan de beurt. Nog even extra genieten van mijn baby dus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk blogje. Gaat hard he een babyjaar. Lijkt wel nog sneller te gaan dan bij de eerste. Ook wel fijn. Nu heeft Fenne echt een vriendje eraan.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi moment om terug te kijken, want er gebeurd toch veel in een jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijke foto's! En toch wonderlijk hoe snel zo'n eerste jaar gaat.

    BeantwoordenVerwijderen