dinsdag 2 april 2013

Challenge


Oke, op naar een betere levensstijl. Kwam ik een challenge tegen. Wie niet, iedereen lijkt zichzelf wel een schop onder de kont te geven nu het bikini tijdperk weer iets in zicht komt. Maak ik me daar niet druk om, ik loop niet graag in bikini. Misschien rokjes dag dan??? Wat inhoud om 2 keer per week te gaan lopen en door de week niet meer te snoepen. Niet om af te vallen maar om fitter in het lijf te zitten. En dat bevalt me wel. Want echt fit voel ik me niet... zo nu en dan ook niet meer altijd even strak, ja echt mijn oog wil ook wat...
Zou wellicht kunnen komen door de gebroken nachten waar we nog steeds mee kampen, het feit dat ik gewoon moeder van twee schattige maar absoluut boevige kinderen ben, maar vast en zeker ook door het tegenwoordig nog amper bewegen buiten het achter de kinderen aanrennen en het huishouden (wat ik absoluut ook onder topsport versta, begrijp me niet verkeerd), al het vreselijke ongezonds wat ik naar binnen stouw zo op een dag. En dan bedoel ik niet zo alleen deze paar dagen met de pasen die paar eitjes, al moet ik daar eerlijk aan toevoegen dat ik me onwaarschijnlijk heb misdragen, ja dat wist u al, maar ook alle dagen daarvoor, zo eigenlijk al sinds kleine man er is. Dus een beetje kort door de bocht al praktisch een jaar, schrik! En dan kunt u misschien denken, het valt vast allemaal wel mee… ik kan u zeggen dat het tegendeel waar is, het valt alles behalve mee. Het mag echt een wonder wezen dat ik nog in mijn broeken pas. Oh nee, ik heb wel een beetje angst voor mijn jurk.
Maar goed, dat lopen deden we al. Sinds kort weer. Begon ik bij het schijnen van de zon weer dapper het stof van de schoenen te vegen. Zette ik ergens halverwege een beetje aan het eind van Evy, waar precies zeg ik niet, ik voel toch stiekem een beetje schaamte, in om alles weer een beetje te laten wennen en het een en ander eens rustig te gaan opbouwen, viel me dat allemaal niks tegen. Want hoe beroerd mijn conditie ook mag zijn, ik had alles nog wat graadjes erger ingeschat.
Maar nu weet ik van mezelf, volhouden is de kunst. En dus schrijf ik het maar even op. Als steuntje in de rug. Want als u het leest dan moet ik wel. Wie doet er mee?

23 opmerkingen:

  1. hier nog één die in januari het goede voornemen nam minder te snoepen (doel 10kg eraf zodat we terug op het voorkindjestijdperk gewicht zitten) ik werk in de thuiszorg en er is zo gemakkelijk eens een koekje bij dethee gezet en inderdaad pasen werkt ook niet mee. Vorige zomer starte ik met sart to run, maar een paar welen later zat mijn rug vast en werd de draad erna niet meer opgepikt. Dus ook hier het goede voornemen om te beginnen lopen eens het weer wat draaglijker werd. (proberen vanavond toch al eens te gaan, maar eerst i-pod opladen) Hier ook gewoon voor terug wat meer conditie, fitheid en wat hoger energieniveau te halen, over de nachten mag ik niet klagen, maar vooral ons oudste heeft nogal een energieslopend krakter. Veel succes met het volhouden en ik hoop dat het hier ook wat gaat lukken, want tot nog toe geen resultaat (zal wat meer discipline moeten beginnen tonen geloof ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, minder snoepen moet ik ook. Ik zie mezelf ook niet graag in bikini en volgens mijn dochter ben je pas dik als je 300 kilo weegt maar ik zie toch rollen waar ik ze niet wil zien. Leeftijd speelt ook mee, het gaat er gewoon niet gemakkelijk af. En al helemaal niet als je er niets aan doet oja.
    Rennen ga ik echt niet meer doen, zo niet mijn ding maar dat snoepen moet echt minder. Dus in dat doel kan ik me vinden ja. Geen paaseitje meer te bekennen hier dus dat is een goed begin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :) wat eerlijk :)! Wat hier geweldig heeft geholpen is mijn laatste zwangerschap.... mijn hele smaak is veranderd, chocolade vind ik gruwelijk (goh wat erg... ) koekjes en snoepjes smaken me niet.... chips vind ik te zout .... daarbij borstvoeding gegeven, elke dag oefeningen doen ivm bekkeninstabiliteit (oke dat is dan het mega-diepte-punt en de vraag of het ooit goed komt) geeft de weegschaal wel -15kg aan (en ja niet direct na de bevalling, maar 4 maanden daarna eens voorzichtig op dat ding gaan staan). Dus je kan de renschoenen aan doen of hopen op een hormonaal wonder ;). En weet je, 2 prachtige schatten, wat kilo's extra een minder strak-lijf maar wel een gezond lijf wat alles kan is veel meer waard hoor! Toch wens ik je veel succes en die jurk.... die pas je straks echt wel! (of is dan weer te groot omdat je zo goed bezig bent en van de zenuwen misschien ook nog wat verliest...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die borstvoeding hier alleen al zorgt dat dat snoepen dus kan. Maar echt gezond is het natuurlijk niet. Toch wat aan doen dus. En niet om af te vallen hoor, gewoon om me wat beter te voelen...

      Verwijderen
  4. Ik ben sinds 3 weken minstens 3x in de week 5km aan het lopen. Dat houd ik tot nu toe prima vol. Soms zelfs een dagje meer. Ik vind het leuk en ontspannend. Of ik er van afval? Geen idee. Ik sta nooit op de weegschaal, merk het vanzelf wel een mijn kleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He slanke den, minder snoepen lijkt me een goed voornemen maar voor je gewicht hoef je het niet te laten. Je ziet er prachtig uit. Houden zo dan gaat die jurk in augustus perfect passen.
    Er zijn zo'n lekkere alternatieven voor snoep, te veel om op te noemen en daarvan kunnen de hummels ook van mee pikken.

    Goed zo, weer aan de run. Wat zul jij een conditie krijgen! Toppie

    Mamsebams

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hardlopen (of iets jogg-achtigs) dat is me te veel, maar minder/gezonder eten en vaker fietsen/wandelen/bewegen, dat moet echt in mijn geval. Zet m op!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, was ik maar zo dun als jij.... Maar goed. Ongeveer 2 weken geleden ben ik gestopt met snoepen. Alleen in het weekend 's avonds een chippie maar niet meer zo veel als eerst, en soms zelfs helemaal niks omdat ik druk ben. Het hardlopen hadden we weer opgepakt maar door de kou lukt het niet goed (met de ademhaling vooral) dus als het weer warmer wordt komt het wel weer. Voor nu de crosstrainer maar eens afstoffen :). Ik weet dus niet eens wanneer ik begon en ik ga ook niet meer op de weegschaal staan (althans voorlopig niet). We zien het wel. Het wordt wel makkelijker om van het lekkers af te blijven. En als ik trek heb, pak ik ontbijtkoek. Voor mijn bruiloft was ik ook aardig afgevallen. Het gevolg was dat mijn trouwjurk zodanig te groot was, dat hij ook niet meer goed kleiner te maken was. Met wat kunst en vliegwerk bleef hij wel zitten maar het had mooier gekund... Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neeklopt, die kou vond ik ook niks. Vandaar nu pas weer starten met zon ;-) jullie ook zet hem op! Liefs

      Verwijderen
  8. Ik ben 2,5 jaar geleden 25 kilo afgevallen, van maat 44 naar een 38. En dat ook door niet meer snoepen en hardlopen. Ik liep 3x in de week ong 8 km. per keer.
    Ging hartstikke lekker alleen de laatste maanden is het een beetje in het slop gekomen. Kwam ook bij dat ik de laatste keer meteen migraine na het hardlopen kreeg, dat motiveert niet echt om nog een keer te gaan. Maar nu moet ik toch echt weer mijn schoenen aantrekken en gaan. En die ergste kou is nu wel weg. Zal ik vanavond dan maar weer eens gaan? Je motiveert me wel.
    Succes!!!
    Liefs Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. niet 25 jaar geleden, 2,5 jaar geleden....duhhh

      Verwijderen
    2. nou ja! Die komma zie je gewoon niet staan. Ik bedoel dus 2 komma 5 jaar geleden....

      Verwijderen
  9. Volhouden meis en je zult zien .... gaat helemaal goed komen!!!!

    Rennen/lopen doe ik niet in mijn vrije tijd hihihihi (ja om de bus te halen) ... ik fiets van en naar het werk en ren me al een slag in de rondte in dat ziekenhuis van mij hihihihi

    Maar niettemin steun ik je hoor ..... GO GO GO!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oef hardlopen is iets wat ik echt niet leuk vind!! Ben wel nog steeds zoekende naar een sport die ik wel langer dan een half jaar leuk vind.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Minder snoepen!!! Goed voornemen!
    Ik ben al gestopt met suiker in mijn thee...haha...
    Hardlopen lijkt mij wel wat...maar durf eigenlijk niet zo...ik zie altijd van die mooie dames (zonder rood hoofd) in een flink drafje voorbij komen dat ik al denk...oh...ik haal het einde van de straat niet eens in dat tempo haha.
    Wel zwem ik braaf elke week!!! Drie kwartier, hoog tempo...zo'n 2 km! :o)

    Maar goed...een kilo of vier/vijf mag er bij mij ook wel af.
    Ik doe met je mee!!!

    Succes! X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat gevoel ken ik. Ga ook het liefst als niemand kijkt ;-)

      Verwijderen
  12. Succes!! Vind het moedig.. pff, vind hardlopen maar niks. Maar de gebroken nachten en gebrek aan energie is wel weer herkenbaar! Misschien toch maar 's wat gaan verzinnen en gewoon meedoen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jaaa! Goed idee hoor.
    Ik doe al mee, ben steeds meer gaan dansen het afgelopen halfjaar. Daarvoor deed ik al een jaar weer aan klassiek ballet, maar dat uurtje in de week schoot ook niet zo op (voor iemand die tot de geboorte van de oudste 3 avonden per week intensieve danstraining had). Bovendien is dat nu gestopt. En dansen (zouk) deed ik nu alleen 's nachts op feesten. Wel een paar uur achter elkaar, dat dan weer wel. Maar nu ben ik gevraagd bij een trainingsgroep en dat betekent dat ik naast de wekelijkse feesten sowieso een avond per week 2 à 3 uur training heb. Kom maar weer op met die conditie, die spieren, die energie. En als die billen nou ook weer een beetje willen aangroeien ben ik helemaal blij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha die laatste zin ;-) jij ook succes. Je mag wil een stukje van mijn billen....

      Verwijderen
    2. Stuur maar op! Zou het door de brievenbus passen?
      Maar mijn eerste training zit erop en ik heb zowaar een heel heel klein beetje spierpijn in mijn billen. Joepie, is er dan toch nog hoop?!!

      Verwijderen
  14. Goed van je! En als je maar eenmaal bezig bent wordt het steeds gemakkelijker!

    Zou je overigens tijd en zin hebben mee te doen aan interview over hardlopen voor mijn rubriek Rennende mama's op Ren mama, ren?! Ik ben altijd op zoek naar moeders die hardlopen om te interviewen. (Via de mail!)

    Je kunt me bereiken op nicoleorriens@gmail.com!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. en het werkte, je wilde helemmaal niets hebben terwijl ik die lekkere chocolade wel in mijn mond stopte, DAPPER

    BeantwoordenVerwijderen