vrijdag 8 maart 2013

Week 1


Ja hoor, het gaat best aardig hier. Kleine meid weet inmiddels wel wat er van haar wordt verwacht. De moeilijkheidsgraad zit hem in heel even stoppen met buiten spelen, tv kijken, lezen, dansen, knutselen of gewoon geen zin hebben überhaupt richting de pot te lopen. Gedoe ook toch, ik snap het wel. Je eerst helemaal moeten uitkleden, als je in ieder geval al wat aan hebt. Shirt uit, hemd uit, laarzen en sokken uit, broek en dan nog onderbroek uit. Want met stof ergens om het lijf op de wc kan echt niet. Zag ik haar toch af en toe al met broek aan en al het ritueel afwerken, tegenstrijdig inderdaad, maf kind, kon ik mijzelf nog net op tijd behoeden voor een hoop viezigheid. Liefst loopt ze daarom in haar blootste bloterik. Niet alleen daarom eigenlijk maar dat komt haar nu wel eventjes goed uit. Let ik hier toch liever graag een beetje op mijn bank en ander meubilair ook al was het spot goed koop voor eventueel perongeluk rondslingerende drollen en druppels en moet ze van mij minstens gekleed in een stukje stof om het gatje. Onder luid protest hoor.

Ja en dan krijg ik dus nog wel eens scheven blikken als er zomaar plotseling wordt aangebeld en mijn 'alleen maar in een stukje stof om de billen' peuter snel de deur open trekt. Het is fris buiten inderdaad, koud zelfs maar die van mij zijn warmbloedig. Nog nooit van koud gehoord. En ik voel nergens ook maar de neiging elk willekeurig aanbellend persoon van onze wc trainingen en daarom bloot op de hoogte te stellen, ik kijk gewoon net zo scheef terug.

Goed, verder. Op de wc gaan zitten met de kop tussen de knieën anders kan ze niet zien wat er gebeurd, balans houden en tussen de bril en de pot door op het opstapje proberen te plassen, wat een logisch gevolg is van die kop tussen de knieen. Leuk voor mama want die houdt van schoonmaken. Slinger van de rol aftrekken, vegen alsof de onderkant er af moet en het toch voor elkaar krijgen dat de billen nat blijven, papier in de pot mikken, van de pot af door het handdoeken rek van de muur te trekken, deksel omlaag, boven op deksel gaan staan om door te kunnen trekken en dan handen wassen met zo hard mogelijk stromend, spetterend water, over millieu enzo en kindjes in Afrika moeten we het nog eens hebben. Alleen als mama kijkt trouwens. Zo niet, nog even snel de zeepdispencer indrukken maar zeker de handjes er niet onder houden en bijvoorkeur ook niet in de wasbak. Nogmaals, mama houdt zo van schoonmaken. Om vervolgens weer van voor af aan  in een verhitte discussie te belanden over wel of niet de broek aan.

Nou inderdaad, ik zou er ook geen zin in hebben. En dus hoor ik de hele dag 'nee, ik hoef niet mama, nee, echt niet' om vervolgens mijn toch wel apart springende puber bij kop en kont te pakken. En als de klus dan geklaard gaan de ogen stralen. Van opluchting misschien maar zeker van trots. En wordt er nog net zo gehigh five/bokst en gezoend. Want 'Sien wacht wel, he mama', 'ja, schat, Sien staat op pauze.'

Gaat dan dus alles goed? Nou dat zou nou eens leuk zijn, niet? Moet ik u eerlijk toegeven hier dagelijks nog wel een natte broek te treffen. Nat in de zin van paar druppels en soms iets meer die mede verantwoordelijk zijn voor dat aparte gehups. Loopt ze ook nog wel eens wijdbeens waar ik de resten van de number two van haar knieën kan schrapen. Is ze het er zeer zeker niet mee eens dat zij de plasjes veegt maar mama de poep. Maar ach het is pas week 1.

Zijn wel wel met vlag en wimpel geslaagd in de super en is ze ook met buitenspelen nog geen druppel verloren. Ik zeg chapeau! Dus zeker wel dat ik trots ben op mijn kleine, pardon, GROTE meid.

Het moederschap is een aparte!

12 opmerkingen:

  1. ik heb zo moeten lachen om je geworstel met dr..
    zooooo herkenbaar allemaal.
    ik heb er 5 zo door deze periode heen geworsteld..
    maar alles komt ooit goed!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ik ga misschien ook morgen maar eens beginnen (of niet?), dus ik zat net aan je te denken :D Ben je het nog niet zat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Af en toe wel maar dat ligt eerlijk eigenlijk aan mijn humeur ;-)

      Verwijderen
  3. Ow, ik heb zo ontzettend hard gelachen!
    Dank je wel, geweldig geschreven! En wat goed van haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En jij hebt het weer heel leuk apart verteld :-) Super grote kleine meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed zo Grote Meid!!! ga zo door!!! :o)

    Fijn weekend! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Top zeg, grote meid!
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een toppertje en jij ook want de houdt het toch maar vol samen met haar.
    Dikke kus voor spruitje, ze zal nu wel wakker zijn.
    Mamsebams

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit gaat helemaal goed!!! De volhouder wint! Je weet straks bij nr. 2 precies hoe je het moet aanpakken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeee het is lente op je blog, stuk beter. Maar goed, even on topic: Goed bezig! Even volhouden en dan ben je er doorheen. Hier hielp het heel erg toen ik ging stoppen met vragen, want daar werd Emily echt gestoord van. Ik had wel wat meer natte broeken, maar ze was wel snel daarna helemaal zindelijk!

    BeantwoordenVerwijderen