dinsdag 12 maart 2013

Waar blijft die baby?

Mijn zusje staat op knappen. Dat zou ze zelf graag willen. Dat ze knapt. En ik ook natuurlijk, kan de nieuwsgierigheid nog nauwelijks bedwingen. Maar niet alleen wil zij natuurlijk haar verse nieuwe kroost snel in de armen sluiten, is ze ook de alsmaar groter wordende buik en dito klachten meer dan zat.

Oh, ik kan het me nog zo weer voor de geest halen die laatste loodjes. De hele niet zozeer feestelijke zwangerschappen en bevalling trouwens ook. Had ik het er vanmiddag nog over met mijn Lief. Kan hij zich werkelijk niet voorstellen hoe snel ik al die ellende weer vergeet. Bevallen doelt hij op. Zou u bijna zeggen dat deze toestanden meer indruk maken op de man dan op het lijdend voorwerp herself. Maar niets is minder waar. Ik vind kindjes maken ellende. Bakken bedoel ik, in de broedstoof. En tegelijkertijd zo enorm bijzonder. Achteraf geklets. Maar ik meen het.

En als ik mijn zusje zo dan zie, worstelen met haar dreumes meid, sjouwen met het lijf zou ik willen dat ik wat voor haar kon doen. Niet een dagje overnemen hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar een dagje de oudste spruit uit handen of zo. Zoals beloofd. Om te ontlasten zodat zus met de benen omhoog kan, wat ze overigens dan toch niet van plan was, met de kont op de bank voor de tv, de kont kent alleen geen rust al moet ik toegeven dat ze dat dan toch weer beter doet dan ik.

Maar we zijn hier mogelijk weer eens besmet. Waterpokken deze keer. Wel nu nog geen pok te bekennen hier, kinders springen nog levendig rond maar met zekerheid kunnen uitsluiten dat de pokken ons dit jaar voorbij waaien kunnen we pas na de uit gerekende datum. Ja fijn weer dus. En dat zij niet zit te wachten op een dreumes met pokken en een kleine spruit kunnen we met z'n allen wel inkomen. En dus blijven wij ver bij hen uit de buurt. Net nu zij de afleiding zeer zeker wel kan gebruiken.

Kan ik alleen maar voor haar duimen draaien dus.  En haar af en toe van zeer grote afstand wat moed in proberen te spreken. En of je even op wil schieten :-)
Dus bij deze zus, nog even. Kus!

16 opmerkingen:

  1. owwwwwwwwwwwwww dat meen je.....weer de ziekenboeg..ach ach heel veel beterschap...ja dan haalt het niets uit de kleine meis in huis te halen acherm.

    beterschap liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou nog nergens last van gelukkig. Nog ven door duimen..... Alleen contact gehad.....

      Verwijderen
  2. Aaaah...hoe irritant zoiets! Nou, dan jij maar met je benen omhoog, buiten is er toch niks te beleven ;-) Zodra de lente er is komen we wel weer een keer van die bank af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het komt als het komt haha. Die laatste loodjes, daarover heb ik nog niet eens kunnen nadenken! Met 27 weken bedacht Laura dat het wel tijd was (niet zo prettig kan ik je vertellen) en Christian die hield het wel tot 34 weken vol, had ik net 1 dag verlof, tjonge... dus... je hebt het niet in de hand. Maar ik hoop voor je zus dat het nu wel snel gaat gebeuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooo dat is altijd weer spannend en wat lijkt je zus op jouw zeg! Ik dacht eerst dat jij het was op de eerste foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vreselijk dat wachten. Je hebt dan ook echt geen rust in je kont. Ik liep met de oudsten flink over tijd. Bij 1 zelfs bijna 3 weken:( en de laatste presteerde het om 2,5 week te vroeg te komen ( gehaald). Spannend!
    Ik hoop dat het rustig blijft met die pokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig, eh, zo'n zwangerschap. En dan wil je vast allemaal leuke cadeautjes voor de nieuwe baby. Bij mij zijn er leuke knuffel "zwoekans" te winnen, echt iets voor het wiegje van een nieuwe baby.

    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be



    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan ook niet meer wachten. Iedere keer gaat mijn voorspelde dag voorbij. Ik kies nu voor de 21 e, lente, nieuw begin ;)

    Mamsebams

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Spannend hoor!!! Ja, die laatste dagen vond ik ook helemaal niks...pfff.
    Heel veel succes voor je zus!!! En zal ik maar even met je mee duimen? WEG Pokken!!! :o)

    (21 maart is wel een mooie datum!)

    X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jee vervelend zeg die waterpokken pfff.
    Je doet wat je voor dit moment kunt doen voor je zus..terwijl je zoveel meer zou willen doen.
    Hoop dat de kleine maar snel komt ♥
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sterkte, zus! En wat leuk om een lieve zus te hebben die haar kinderen in dezelfde tijd (ongeveer) uitperst - hebben de nichtjes/neefjes ook nog lol van elkaar! (En jullie ook ..)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hopelijk is ze gauw verlost ;-))dat wachten duurt altijd lang!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O ja, die laatste loodjes! Vreselijk vond ik ze, echt ellendig (sowieso is het hele zwanger-zijn niet zo aan mij besteed). Hopen dat jouw zus snel verlost is, want achteraf - met een vers beebje in je armen - ben je het ook zo weer vergeten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goede moed zus! (die toch wel goed op jou lijkt) En hopelijk geen grote vlaag van waterpokken ten huize Mama Maai!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat lijkt je zus op jou en ik zie in die kleine wel wat van Fenne. Grappig zeg! Ja, die laatste weken duren lang he? Sterkte voor je zus nog even!

    BeantwoordenVerwijderen