maandag 18 maart 2013

Krokodillenpoep

Of het een en ander aan opvoeding hier thuis pedagogisch verantwoord is mag u gerust in twijfel trekken, ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit. Kleine meid is tegenwoordig van lust ik niet, ik hoef niet meer, ik zit vol, mag ik een eierkoek mama? Als ik haar vraag haar brood inclusief korst op te eten roept zij steenvast, 'maar dat doe ik zo' waarbij mij wenkbrauwen mijn gezicht in twijfel trekken. Korsten lust ze niet, krijgt ze 's middags eerst op haar bord. Korst zonder brood, dan volgt de rest.

Zijn wij hier thuis erg van geen strijd aan tafel en laten we het gezellig houden. Dwingen met eten doen we niet. Eet ze niet, dan niet. Vinden we inmiddels wel dat madam nu ze twee is aan tafel zit als ze nog niet klaar is en dat ze voordat ze verder gaat met meer en meer aardappels opscheppen ook een hap groente moet proeven, was dat vandaag spinazie. Moet ik daarbij zeggen dat madam op mijn vraag 'wat eten we vandaag' altijd 'spinazie' roept. Dacht ik haar laatst te verwennen met een stuk pizza, helaas, meer voor mij. Kreeg ze me uiteindelijk toch zo ver ook voor haar net als kleine man een bak spinazie klaar te maken, we hebben gekke kinderen.

Vandaag was anders. 'Lust ik echt niet mama. Ik ben klaar, ik hoef niet meer en ik heb buikpijn'. Nog zo iets, die eindeloze buikpijn. Huppelend in haar elfen jurk springt ze van tafel. Onder geen beding doet zij haar mond nog open.

En dan papa. Of madam een hap krokodillenpoep lust. En oh ja, de ogen gaan stralen, de mond nog nooit zo ver open. De krokodillenpoep in zijn geheel naar binnen. Oh en doe dan ook direct een stukje krokodillen schubben (komkommer) en krokodillen snotjes (vega nuggets), bordje leeg, tadaa.

Smakelijk eten :-)

22 opmerkingen:

  1. hahahaah het doel heiligt de middelen.. zolang dr maar groente gegeten wordt.. is alles geoorloofd !
    nette regels komen wel als ze ouder zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. niks heerlijkers dan poepjes en snotjes, nommenommenom ik snap jullie prinsesje wel ;)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig toch heerlijk als je het op deze manier op kunt lossen. Helemaal niks mis mee. Prinses heeft gegeten en het was nog gezellig aan tafel ook wat wil je nog meer??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha. Zo eet meisje hier graag af en toe een krokodilletje (augurk, lijkt erop toch?). Maar de broodjes berepoep slaat ze af hoor! (Dat kan toch nieieieieieiet!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahah :D geweldig!! kan soms wonderen doen, een beetje fantasie op tafel en alles smaakt véél lekkerder. (hoera voor papa's met verbeelding!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is maar hoe je het noemt, naar binnen kletsen werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha leuk gevonden! Wij zijn ook niet van de strijd, maar dit ga ik volgende keer ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh herkenbaar, als ik hier roep om te komen eten krijg ik als antwoord, "maar ik lust dat ni" of "ik heb al gegeten!" (ja ne halve dag geleden)Een vree wispulturige madam, en de juiste aanpak?. bestaat die wel? En ja de ene dag hebben we daar wat meer geduld mee dan de andere.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. :o) Wat een gezellig verhaal...haha. Krokodillenpoep...geweldig!
    Fijne dag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beetje humor doet wonderen. Maar mén, avondeten met kleine kinderen, dat vind ik een van de moeilijkste opvoedtaken... het lust niets, het blijft niet zitten, het piept en dramt en dreint (want moe en honger)....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou inderdaad. Soms zooo frustrerend, pffff....

      Verwijderen
  11. Ik heb het echt al lang en breed opgegeven dat gezanik rond het eten. Inderdaad, eten ze niet, dan niet.... en hier is het nog niet heel erg veranderd vooral bij m'n 9-jarige knul. Als ie groente zíet dan begint ie al te gruwelen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig wat een verhaal, maar zo herkenbaar. Hier zijn ze 8 en 12 dus het naar binnen praten van eten doen we niet meer, hier geldt nu niet eten of geen zin ook geen ander lekkers. Helpt soms!? Fijne dag nog, lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn het af en toe toch draken hè met dat eten. Wij maken er ook geen drama van (hun wel). Nu voorgesteld dat ze zelf met recepten moeten komen en leren koken :). En het werkt ook nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als het maar een leuke naam heeft ... :-) En dank je wel voor je leuke pakketje dat ik in de bus kreeg gisteren! Ik ben er zéééér blij mee, goed gekozen van jou :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hahaha...nah als het werkt is het prima toch! Wij hebben ook nooit een strijd van eten gemaakt...aan tafel moet het gezellig zijn. ..volgens mij bereik je altijd nog meer met humor en gezelligheid dan met boos worden! Hier zijn ze er in ieder geval prima groot mee geworden en zijn volgens mij nooit echt iets tekort gekoment..LOL..!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fantastisch! Krokodillenpoep! Je moet er maar op komen! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. haha nou en beetje rare kinderen heb je volgens mij wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die onpedagogische trucjes, daar ben ik helemaal voor hoor! Ik zal het onthouden, krokodillenpoep. Hier valt het nog mee met de 'lust ik niet'. Oei, dat mag ik niet te hard roepen. Weet je wat ze hier het allerlekkerst vinden? Witlof in ham met aardappelpuree er over uit de oven... Witlof dus. Jawel.

    BeantwoordenVerwijderen