zondag 10 maart 2013

Ik durf niet....


Een enorme doos werd er bezorgd. Voor mij, van haar. Ik ben inmiddels grote fan van haar zelfgemaakte creaties voor haar dochter en mag ik deze nadat ze daar weer door de groeispurt heen zijn, van haar overnemen. En dat had nog wat voeten in de aarde. Kreeg ik keurig een mail dat er weer een nieuwe lichting beschikbaar was, kon ik door omstandigheden niet snel genoeg reageren. Dus vroeg ik enige tijd later  de mail nogmaals bij haar op. Ondertussen verscheen er bij haar een logje ‘te koop’. Ai, kapers op de kust. Had ik mijn oog laten vallen op twee echte ‘kleine meid jurkjes’, waren deze ineens al gereserveerd.
DOOR MIJN MOEDER.  Niet te geloven toch. Was ik ooit degene die haar aanzette tot bloggen. Vond zij op eigen kracht mijn adresjes en kaapt dus nu onder mijn neus ‘mijn’ exemplaren weg. Lekker dus.
Maar ach, is haar dochter wat ouder en langer dan mijn kleine meid, is mijn dochter de oudste en langste jonge dame van mijn moeder. Kon ik me toch niet voorstellen dat ze deze jurkjes een jaartje of wat in de kast zou leggen, kreeg ik ze uiteindelijk toch.
En dat was nog niet alles. Zijn wij toch even mateloos verwent. Zat er in de doos een geheel nieuwe garderobe voor mijn kleine dame, u gaat er vast nog veel van zien. Is ze inmiddels niet meer uit deze zelfgemaakte trui te krijgen, is het nu dus een madam met trui en onderbroek, niet geheel meer bloot.
Deed mijn moeder als verassing leuren voor het patroon. Van bovenste trui inderdaad, kreeg ik die er uitgetekend bij. Maar dit soort pakketten zorgt voor onrust. Naast blijheid natuurlijk. Vind ik dat ik nu toch ook maar eens mijn naaimachine moet afstoffen. Lijkt het me zo heerlijk om mijn kinderen in hele originele pronkstukken van mij te laten lopen. En zo struin ik het hele huis weer eens af. Sorteerde ik alle stof die ik al had met de stof van de markt. Bladerde ik heel wat boekjes door. Struinde ik internet af. Deed bergen inspiratie op en maakte ik een lijstje van wat allemaal nog nodig.
Maar eerlijk is eerlijk, ik durf het niet.

18 opmerkingen:

  1. wowwwww wat geweldig zeg, ik moet zeggen ben ook fan ha ha.....ze maakt de mooiste dingen
    en je meiske loopt er ook weer helemaal leuk bij ♥

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. AAAAh wat lief! Het staat haar prachtig, kan niet wachten tot de andere foto's! Veel liefs xxx manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De meeste kleertjes zijn nog net te groot... Gaan ze lekker lang mee :-)

      Verwijderen
  3. Wat een schattig truitje,ik kan helemaal niet met een naaimachine overweg,helaas,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie trui! ach je moet het gewoon gaan doen hoor, oefenen en nog meer oefenen en als je dan durft het plaatsen vol trots. lieve groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Natuurlijk durf je wel. Gewoon doen! Anders wil ik best een handje helpen :)
    Wat een super leuke trui heb je gescoord en de rest zal ook heel leuk zijn als ik zo haar blog zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gewoon doen.. Ik ben ook aan het naaien hoor ik heb nu 2 shirtjes en hele gave stofjes liggen voor de zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaaaaaaaaaaa leuke kleertjes ! En ik zeg ook, gewoon proberen hoor om het zelf te maken. Het gaat je lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van je familie moet je het hebben! ;)

    Mooie meid in dito outfit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super mooie trui!

    Waarom durf je eigenlijk niet? Omdat je jezelf gelijk zoiets als voorbeeld stelt? Niet doen hoor, gewoon lekker met iets eenvoudigs beginnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh die Heidi en Finn truitjes zijn altijd zo schattig!
    Gewoon doen hoor! Met iets makkelijks beginnen wat vrij snel af is en dan vrees ik dat je er een nieuwe hobby bij hebt :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heeft ook met ik durf niet te maken ;-)

      Verwijderen
  11. Gewoon doen. En anders op naailes ( net als ik ). Een leuk avondje freubelen, en je maakt ook nog iets moois. En in ons geval is het ook nog gezellig.
    Zeker voor meisjes zijn er zo'n leuke stofjes, dat je niet eens een moeilijk modelletje hoeft te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zou wel een goede stok achter de deur zijn

      Verwijderen
  12. Ha ha, was ik je even voor. Ik dacht, zal grote en kleine meid eens verwennen want ik ist zeker dat het jouw smaak was. Had er geen erg in dat jij er al mee bezig was. Maar gelukkig, was was beoeld voor de grootste spruit, het zal haar geweldig staan.

    Mamsebams

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahaha...zat mams in je vaarwater!
    Wat betreft dat naaiwerk, plan een middag en beloof jezelf dat je het dan ook écht gaat doen! Ik garandeer je als je eenmaal je eerste werkstukje onder die machine vandaan hebt, ben je niet meer te stoppen...en gewoon met iets simpels beginnen zodat je ook snel resultaat hebt zonder al teveel hoofdbrekens want dat verpest de lol:-)!
    Suc6!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gewoon doen! Zodra ik mijn naaimachine heb wil ik ook aan de slag! Gaan we keertje samen lekker naaien hihi!

    BeantwoordenVerwijderen