vrijdag 15 maart 2013

Echt wat een ellende

Ik gedraag me de laatste dagen als een onuitstaanbaar w... mensch. Zou iets anders moeten zeggen. Zoals ze het in die s.nicker recalme bewoorden, u kent hem vast maar probeer het ondanks alle ellende een beetje netjes te houden hier. Alle ellende? Ja vreselijk allemaal. Echt, ik heb het zwaar.
 
Merkte mijn peuter fijntjes op dat mama chocolade nodig had (?!). Want chocola is voor grote mensen... En zij was ook groot. Inderdaad, zoals het uitkomt. Hoe komt ze aan die wijsheid? Schotelde papa mij de overgebleven eitjes uit een kadotje aan. Vrat ik ze bijna allemaal, papa nam er eentje, op wat de ellende alleen maar verergerde. Ja, want nu ook nog schuldgevoel en dat soort.
 
Van alles om me druk over te maken. Iets in de trant van muis en olifant misschien. En daar ben ik me van bewust maar het mag niet baten. Winterdip, hormonen, vermoeidheid en slecht humeur. Of daardoor slecht humeur. Kort lontje, lastige kinderen of beter gezegt, lastige mama. Tranen, geirriteerde blikken, stuur mij naar een eiland. Ik ben het even zat zo allemaal. Waar is mijn 'happieste me'?
 
En dus probeer ik mezelf een beetje op te peppen. Neem nog een eitje :-D 
De kinderen kunnen er ook zo weinig aan doen. Begon ik vast aan ene grote voorjaarsschoonmaak. Met kinderen in mijn kielzog. Leuk ja. Waar ik opruim maken zij bende. Maar het lucht toch op.

Doe ik verder echt mijn best een leuke mama te zijn. Tussendoor wat gedachten verzetten met het laatste deel van de welbekende Milennium trilogie en een eitje, wat grote bijdragen aan mijn toch al slaaptekort en vermoeidheid levert. Haak ik me een ongeluk in alle vrij secondes (weinig). Gewoon om die verslavende, vrolijke kleurtjes zijn werk te laten doen en neem ik nog een eitje. Vraag me niet wat het wordt. Een kussen volgens kleine meid. Lief wordt gek vrees ik....

En deden we voor het eerst een spelletje. 'Domido'. En het ging goed. Ze snapt de regels. Oh wat keek ik er naar uit een spelletje met mijn kleine meid te doen. Ze wordt zo groot.
 
Er zijn trouwens nog eitjes....
 


25 opmerkingen:

  1. Ik denk dat we allemaal aan zon, lente en licht toe zijn meis ;-)
    Zo herkenbaar wat je schrijft ... op de kids na dan ... die heb ik niet hihihihihi

    Koppie hoog (en neem nog maar een eitje - mag best)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken het, dan wel niet met kinderen maar de rest wel. En hier zijn de paaseitjes ook helemaal niet veilig maar ik voel mij er iets happier door. Nog maar eentje of twee ;)
    Groetjes Janny
    Creatiefmetmij.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O zo herkenbaar. Alleen hebben we hier een stel pubers in huis en een moeder die o zo toe is aan zon. (En die zich aldus dochterlief om alles druk maakt en overal om strest)Ik kan je vertellen dat ook dat gen goede combinatie is. groetjes en alvast een fijn weekend Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och jeetje wat naar voor je,maar ook jij mag zulke dagen hebben hoor,dat het allemaal even teveel word,ik herken er wel een hoop in en dan heeft mijn lief het best zwaar,dus voel je niet te schuldig,het komt allemaal weer goed,fijn weekend,lieve groetjes Musje,je meisje heeft vast genoten van het spelletje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is het soms besmettelijk? Ook hier zulke buien. Blegh... Sterkte daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel sterkte.
    De lente moet gewoon komen. Dan gaat het gelijk stukken beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. blijkbaar werkt chocolade echt (hoewel tijdelijk daarna komt onherroepelijk een schuldgevoel, tenminste bij mij;))Haken werkt ook goed, wat een heerlijke kleurtjes. En je speelt nog een spelletje met je peuter, allemaal heel dapper hoor! Sterkte ermee! Liefs Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zeer herkenbaar,soms ....ja dan lukt het gewoon even niet,het moet gewoon beter weer worden zon op je bol gaat het vast weer beter..echt komt goed:D

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pak nog een eitje! Gewoon toegeven aan je gevel, je tranen, je behoefte aan schoonmaak en je chocolade.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach ach...ja, soms heb je van die dagen...(zo eens per maand ofzo)...Wordt vanzelf beter hoor...maar ja daar heb je nu niks aan!
    Sterkte dan maar in de strijd :o)

    Je haakwerk wordt prachtig! Lekker vrolijk!
    En super om samen een spelletje te kunnen spelen. Volgens mij begonnen wij ook met domino!

    Fijn weekend meid! Ik bestel alvast wat beter weer voor je! X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lang leve de chocolade(eitjes of reep; maakt mij niet uit)!!
    Groetjes Janine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee haha verpakking maakt mij ook niks uit, lust alles ;-)

      Verwijderen
  12. het lijkt bijna alsof je over mij schrijft. Dan maar samen naar dat tropische eiland? haha. Met de eitjes uiteraard

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je bent niet de enige die zich zo voelt hoor, en je bent ook niet de enige die van (zo af en toe) een paaseitje houdt!
    Plan tijd voor jezelf (als het kan) en zet alles een standje lager. Het hoef allemaal niet perfect! Wel heel erg leuk dat je een spelletje met dochterlief kunt spelen; beide lol!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, was het zó'n dag....... Ze hebben zelfs speciaal voor dit soort dagen belangrijke quote: "keep calm... and eat chocolate"

    Leuk dat je met de kleine (grote) meid een spelletje kan doen. Kom je ineens in een andere fase terecht. Alvast een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik moet toch lachen om je verhaal, zoals je dat schrijft.

    Maar na die ontzettend donkere en lange winter, voelen velen zich zo. Ik ben ook niet vooruit te branden op het moment. Dat je nog puf hebt voor de voorjaarsschoonmaak. Knap hoor!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik moet er om lachen zeg...zo herkenbaar..die eitjes..
    Koek, pak een koek,leg netjes het pak weg..om vervolgens toch weer terug te lopen, om een ander te pakken (blijf wel in beweging in mijn niet al te grote woning)
    Wat leuk zeg een spel spelen met je dochter!
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkig ben ik niet van de chocolade maar van de drop. Maai, lekker aan toegeven, je kan het hebben. Maandag en Woensdag leuk dagje!
    Verder slapen, slapen, slapen op ieder moment dat je kan.

    Mamsebams

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Volgens mij ben jij juist een hele goede en lieve mama ! Volgens mij is helemaal niemand áltijd vrolijk ! Neem jij nog maar een chocolaatje hoor, van choco word je vrolijk. En ook van een spelletje spelen met je grote meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldige blog! Die eitjes die telkens terugkomen, ik herken het helemaal! Ik hoop dat je inmiddels alweer een beetje beter in je vel zit... Iedereen heeft wel eens van die dagen, dan zou je het liefst de hele dag in bed blijven liggen met een goed boek, chocola en een heerlijk haakwerkje! :) Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen