zaterdag 2 maart 2013

Dag 3

Er is iets mis met de wc boven. Onder geen voorwaarde gaat ze daar op zitten. Het zal de kleur misschien zijn, een blauwe tegenover een roze beneden. Of de stikker poster die alleen beneden hangt. Of het feit dat ze boven haar spenen nog bij zich draagt als ze uit haar bedje komt, ja dat wordt het volgende project. En nou vind ik slingerende spenen rond een pot toch ook niet zo'n fris idee, gaan we toch maar naar beneden voor de net uit bed plasjes.

En wat is de score van dag 3? Alle 186 plasjes op de pot en toch 2 vieze broekjes. Huh? Nou u begrijpt hem vast. Dat kwartje plassen op de wc begint te vallen, de rest nog niet. Niet helemaal. Spraken we af dat madam zelf zou aangeven of ze moest plassen of poepen, zette mam de wekker toch nog even a drie kwartier. Ik kon het ook niet laten haar elke twee minuten te vragen, het schaap werd knettergek, riep al 'nee, ik moet niet plassen' voor ik mijn waffel opende. Verwarrend, want 'nee, ik moet niet plassen' kan ook betekenen 'ik heb gewoon geen zin'.

En daar was ze ineens. 'Mama, ik moet poepen'. Hup hup naar de wc. En daar kwam de plas en bleef een dropje tussen haar billen zitten. Meer poep was er niet. Trotse ikke met mijn grote dame. Joepie de poepie, het gaat zo goed!

'Mama, er ligt ook stink daar'. Wijzend op een stuk drol. Vervloek ik binnensmonds onze nog wel eens slordige katten, kan ik me niet allemaal herinneren wat ik daarbij allemaal meer gezegd heb, zie ik dat er een heel spoor pootjes afdrukken richting de hal loopt. Fijn hoor. 

Opruimen maar weer met de hoop dat kleine man heel even vijf minuten op zijn plek blijft zitten. De kamer weer eens gedweild en de 9 was nog niet op de klok gesignaleerd. Nog een koffie aub!

'Mama, kijk'. Waarbij kleine meid een pootje in de lucht steekt. Wel alle ...... Die pootjes op de vloer waren de pootjes van kleine meid dus. En inmiddels vieze pootjes, vieze handjes. En dan gaat het wekkertje. Plasje tijd! En aaahhh NEEEE.... U zag hem aankomen of niet? Die stink was niet een kattendrol zo verraadde het broekje van kleine meid. 

Maar de ochtend in elk geval droog. Bedje tijd. Lag madam er rond 12 uur in, haalde ik haar er rond 16 uur uit. Lang ja. Heerlijk voor een twee en een half jarige, ik knijp in mijn handjes ja. Moet ik daarbij zeggen dat ze nog wel eens de gewoonte heeft eerst een uur te spelen, zo ook vandaag. Ga ik haar halen, kijkt een ondeugend maar stralende smoel mij aan. Droog! En echt, het portret krijgt heus wel drinken hier enzo.

Jubelend over hoe trots en blij  naar beneden waar een enorme plas de wc in klettert. Oh, of ik even een stikker wil plakken, de tv roept, geen tijd.

Nog net voor de luier weer omgaat voor de nacht hoor ik voor de derde keer vandaag, 'mama, ik heb gepoept'. Echt ongelofelijk. Met een veel te zwaar broekje wat bijna van haar magere gatje afzakt en de beentjes ver uitelkaar gespreid weer op naar de wc waar ik de drol netjes de wc in wip.

Zo kwam Dag 3 alweer ten einde. Dag 4 wordt proef op de som, er moet een pop gescoord worden....

10 opmerkingen:

  1. whaaaaaaaaa je kunt me hier afvoeren zeg, wat een verhaal..ik zie het echt helemaal gebeuren!
    Ik heb een kindje gekend, en die deed wel plassen op de wc, maar niet poepen..volgens de kenners...was dat verlatingsangst....het gaat toch immers een diep donker gat in! Ja eerlijk waar.
    Succes met het plassen en poepen spectakel wheaaaaaaaaaa.x
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou...het gaat de goede kant uit!!! haha
    Flink hoor die doorzettingsvermogen!!!
    Succes vandaag :o)

    En een fijn weekend! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch al goed dat ze, op 2 plasjes na, alles op de wc doet. Ik zou vandaag proberen die wekker weg te laten en haar alles zelf aan te laten geven. Uiteindelijk is dat zindelijk zijn. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een resultaten, geweldig! En die foutjes leveren natuurlijk wel een smeuig verhaal op dus doorgaan zo kleine spruit van me! Sorrie mam!

    Mamsebams

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou het gaat de goede kant op. Die pop die heeft ze wel verdiend hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou kei en kei goed hoor (hahahahaha)

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super gaat het!!..én met jou? Het middagdutje is dan wel verrekte handig hé..ff bijkomen van de drukte..
    Enfin..door jou blog verhaal hebben wij vandaag dag 1..nu even pauze (bedrust voor de kleine meid) was overigens even extra pittig omdat we de tuin in gingen..onhandig met extra kleren, overall..gelukkig hebben we een wasmachine;)
    Maarre..hoe doe je het met de uitstapjes? niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heerlijk. Ik had paar uurtjes vrij. Met vriendi bij beppen. Maar uitjes.... Nee nog niet. Weet nog niet hoe we dan gan doen. Eerst eens bedenken of we snelle plasroutes kunnen verzinnen mocht nood hoog zijn. Maar morgen eerst haar zelf laten aangeven. Kijken of dat lukt.... Jullie ook succes!

      Verwijderen
  8. Ohhh wat schrijf je dat toch heerlijk! Natuurtalent met de pen ben jij!

    BeantwoordenVerwijderen