zondag 3 maart 2013

Bodemloze put?


Een dagje vrij voor mama. Een dagje uit met vriendin S. Het eerste dagje uit sinds kleine man. Uit zei ik, bedoel dan niet sporten al is dat ook een uitje, moet ik mijzelf daar eerst weer even van overtuigen na mijn winterse depressie. Dat sporten deed ik al vaker al moet ik toegeven dat mijn sportieve prestaties de laatste weken maanden niet om over naar huis te schrijven zijn. Om over het falen van mijn sportieve voornemens maar helemaal niet te spreken, ik kwam al niet verder dan af en toe een trainingetje hier en een wedstrijdje daar, is inmiddels het seizoen afgelopen zit ik op de bank mijn conditie te laten versloffen.
Om ook maar niet te spreken over wat ik allemaal mijn smoel binnen prop, vriendin S was daarvan gisteren getuigen. Kreeg ik eerder van haar een bericht om in plaats van te high teaen niet beter te gaan shoppen, berichtte ik in alle haast terug dat snoepen mij beter zou bevallen op het moment. En zo gezegd, zo gedaan.
En het was een boel mag u vriendin S gerust geloven, dat wat u van een high tea mag verwachten. Pufte zij rustig en op haar gemak uit, zat ik te bedenken wat voor anders ik nog meer allemaal wel zou lusten. Een bodemloze put aldus S. Kwam ik thuis, begon rustig aan de avondmaaltijd met mijn kinderen. Is er soms iets?
Ik kan het echt niet helpen. Het lijkt een verslaving op het moment. Heb ik ergens gelukkig nog enig gevoel van schaamte in mijn lijf wat mij behoed voor het plunderen van de kasten in het bij zijn van mijn kroost en Lief en helemaal van anderen uiteraard, moet toch enigszins de kinderen een normaal en gezond eetpatroon bijbrengen, kunnen zij mij maar beter niet in mijn uppie in het huis achterlaten.
Anywayz, het was gezellig zo eens zonder kroost op stap. Het moederschap achterlaten na het dichtslaan van de deur, dat moeten we weer eens vaker doen. Maar dan moet ik mij zelf en mijn Lief en de kinderen en mijn vriendinnen en misschien ook wel u al is het maar voor de schop onder de kont, bij deze beloven de loopschoenen weer eens af te stoffen en meer, ik moet toch op mijn best op mijn grote dag verschijnen niet?
En laat ik nou net te horen hebben gekregen dat het voorjaar deze week het land zal betreden, haalde ik als een razende de sneeuw weg van mijn blog…  Zijn er nu echt geen smoezen meer.

19 opmerkingen:

  1. Whahahah wat schrijf je leuk,ik heb ook van die prop periodes haha,echt te erg dan,ik hoop dat het je gesmaakt hebt,dan is het niet voor niets geweest haha en daagje met je vriendin op stap,gezellig en hoort er bij op zijn tijd,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zeg niets....door omstandigheden vet en vet aangekomen hihi

    ja ja in 2013 zou ik een start maken...ja zou...het moet nu nog gebeuren en net nog ff lekker 3 chocolade liga's op ( zucht )

    nice pica meis en lekker ff eruit geweest met je din hihi

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe herkenbaar, ik ben ook zo een snaaiert, ik lust alles wat ONgezond is.
    Ik kan er de moed ook niet voor vinden om het roer om te gooien,denk als ik beter in me vel zou zitten, dat dit beter zou gaan.
    Mooie foto, van een mooie dag meis.
    Is belangrijk om ook een keer te doen.
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha...heerlijk een dagje op stap!!! Fijn dat je zo hebt kunnen genieten :o)
    Mooie foto!

    Nog even...dan worden de dagen weer wat langer en warmer. Betere omstandigheden op de draad van het sporten weer op te pakken :o)
    En je blog ziet er weer lekker voorjaarachtig uit!!! Ik moet ook nodig weer eens in Photoshop duiken haha.

    Fijne zondag nog! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk een dag op stap met je vriendin, moet je gewoon vaker doen :)
    Je hebt in ieder geval heerlijk gesmuld :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben fan van de lente hier op je blog, hoera voor die vrolijke banner!
    Klinkt als een gezellig uitje, moet toch kunnen, zo af en toe wat tijd voor jezelf, en lekker smullen maar! Op naar die 20 graden nu ;-) Ik zoek mijn open schoentjes al!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n dagje uit is heerlijk! Ik zag er altijd enorm tegenop, maar dan viel het allemaal best mee met regelen en achterlaten en was het juist hartstikke leuk.
    En laat die lente maar komen ja! Ik word in ieder geval al vrolijk van je nieuwe achtergrond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een daggie op stap .... niks mis mee en heeeeeeel lekker (letterlijk en figuurlijk hahahahaha)! Dit nemen ze je niet meer af!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee, de lente is hier op jouw blog :-D

    En heerlijk, zo'n dagje echt uit met een vriendin. Sporten komt wel weer; toch ook een stuk makkelijker als het weer iets warmer wordt en dunnere kleren aanmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke foto! En ja, dat heb je soms even nodig, lekker weg en er even helemaal alleen (met vriendin(en)) uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er gezellig uit. Heb jij ook weer ervaren dat een uitstapje zonder kleine man heel goed te doen is. Volgende stap, kleine man bij mij laten,.......voor de eerste keer...............met ruim 10 maanden...............
    GEWOON DOEN!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk he, even weg van thuis en daarna voldaan weer te genieten van je kroost en man. Ik doe dat eigenlijk ook veel te weinig. Daarom geniet ik ook zo van die momenten.
    Mooie foto's. Ik heb ook zo'n zin in de lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt de lente alvast op je blog gezet, de lente heeft de winter ingehaald bij jou. Leuk joh dat je lekker weg bent geweest met een vriendin. Daar kan ik ook altijd van genieten. liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die banner woooow mooi! En af en toe lekker proppen is heerlijk maar daarna idd die sportschoenen maar weer aan ach met mooi weer die wind door je haren en gaan....zul je zien het is er zo weer af!
    xe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is een foto van vorig jaar, klein beetje vals gespeeld....

      Verwijderen
  15. Kom op ga hardlopen!!! Doe het!!! (Ik heb net gerend, ben nog een beetje hyper ervan ;) ) Maar je schransfoto is leuk :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Morgen.... Echt.... Goed voornemen voor morgen.... ;-)

      Verwijderen
  16. Goed zo, af en toe moet je ook gewoon even zonder je kindjes wat doen. Is ook wel eens lekker he? Gewoon zonder na te denken wat kunnen doen, zonder op te letten. Ik kan daar soms zo van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen