woensdag 13 februari 2013

Te huur?


Kleine meid wilde wel weer eens een broertje. Of zusje. Of misschien een tweeling. Kan dat mama? Is dat niet leuk? Of het echt zo is, wat ik nog dreig te geloven ook, of dat ze deze wijsheid uit Nijntje heeft weggehaald of beide, laten we even in het midden. Maar eerlijk is eerlijk, het lijkt me heerlijk. Een huis vol. Een hand vol. Aan elke vinger één?
Riep ik twee maanden geleden nog het me echt werkelijk niet te kunnen voorstellen weer bewoond te raken, moet ik toegeven dat ik dat punt weer ben gepasseerd. Precies zoals het ging bij kleine meid. Rond de zes maanden kon ik me niet inleven in weer zo’n monsterlijke zwangerschap, het zou nooit maar dan ook echt nooit meer gaan gebeuren, vier maanden later werd mijn etage weer verhuurd. En niks geen ongelukjes ofzo. Want laten we wel wezen, ongelukjes in zoveel na Christus zijn niet perse nodig.
Wat waren we blij. Tot een week of zes. Toen ik voor de tweede keer met mijn neus op de feiten, uh… in de toiletpot werd gedrukt. Ik heb niet genoten, het was vooral héél errug zwaar.
Maar nu dus wel. En je vergeet soms wat dingen. Kan ik u nu al op een briefje geven dat ik heel diep bij mezelf te raden zal gaan wat me mankeerde toen we besloten het bord te huur weer uit te hangen mocht het ooit weer zover komen. Om daarna, na een heleboel maanden of wat, intens te genieten van ons drietal.
Voor nu heb ik af en toe deze op proef. Een werkelijk aller schattigst maar inmiddels al vreselijk ondeugend en het kan alleen nog maar veel en veel erger worden als ze hier vaak gaat komen, nichtje. En dat ligt heus niet aan onze rode draak.
Zitten hier samen het cakebeslag af te likken, de enige seconde rust deze morgen. Leert hier wat verkeerde gewoontes aan.
Oh en haalt u zich niks in de bol…. Er moet eerst nog ergens een ‘JA’ woord gegeven worden.

13 opmerkingen:

  1. Waar 2 zijn kunnen er ook prima 3 zijn. Het schuift gewoon lekker aan, behalve dat eerst half jaar en zo :(. En over een poos mag grote meid naar school. Gezellig een huis vol en nu lekker proefdraaien met nichtje.
    dat trouwen doe je toch gewoon ff.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja we zijn druk bezig dat ff te realiseren ;-)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Even verkeerde toets en weg was ie. Jawoord is in de maak toch? Gelukkig dat je alleen de fijne dingen van een zwangerschap echt onthoudt. Het resultaat is super!

      Verwijderen
    2. Haha dacht heel even dat je met JA wat anders bedoelde ;-)

      Verwijderen
  3. Haha wat schrijf je leuk,ik lig in een deuk,wat een gezellig kinderspul heb je in huis,fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 8 weken zwanger zijn tijdens onze trouwerij is mij anders heel erg goed bevallen ;-) (en nee dat is geen woordgrap)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet er nu echt niet aan denken maar het is fijn om te lezen dat dat nog kan veranderen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er voor ons heerlijk uit die kleine peuters! Maar ik weet dat toen ik er midden in zat, de vlag er soms heel anders voorstond. (gras bij een ander lijkt altijd groener haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappig hoe je gevoel dan weer zo kan veranderen ;-) Bij mij niet hoor. Ik ben absoluut heel zeker weten een moeder van niet meer dan 2! Had ik vroeger nooit verwacht, wilde er zeker 3 of 4. Maar die twee van mij tellen voor mijn gevoel ook wel voor vier haha!

    BeantwoordenVerwijderen