vrijdag 8 februari 2013

SO.DE.MIE.TER.OP!!!!

afbeelding Google

Uhm, ja dus. Te vroeg gejuicht. Leek het beter te gaan met kleine man, had ik nog niet op ‘post’ gedrukt begon de koorts weer te stijgen. En daarmee het slechte humeur van kleine man en alle omringende persoontjes. De nacht was naar, de dag erop nog naarder. De koorts kreeg ik niet meer onder controle met paracetamol en kleine man huilde de halve ochtend om daarna in slaap te vallen en niet meer wakker te krijgen worden behalve voor zo hier en daar een kreun. Oh hij was zielig, zag er steeds beroerder uit en ik besloot de huisarts te bellen. Weer. Ik bedacht me direct maar een abonnement te nemen. Constatering, dubbele oorontsteking. Geen idee of dit soort praktijken genetisch zijn, het mannetje lijkt hier een vervelend familiair kwaaltje te hebben geërfd. Anywayz, pijnlijk dus. Zielig in het kwadraat.
Maaarrr de antibiotica doet zijn werk, bijwerking diarree inderdaad, de verdovende oordruppels helemaal fantastisch, ons mannetje knapt zichtbaar op. Eindelijk. Heerlijk om hem na een week weer te zien lachen.
Maar NEEEEEE…. SO.DE.MIE.TER.OP bacillen. Kleine meid al wel vijf dagen haar vrolijke, boevige zelf, hield ons de hele nacht wakker. Wederom. Zat om 1.30 uur in bad omdat Lief het met gewone doeken niet meer af kon. Maakte er ook de rest van de nacht een vreselijke puinzooi van op de bovenverdieping, de lucht werd er weer eens niet frisser op en inderdaad draait de wasmachine weer overuren. Arm ding, werd deze maand wel tien jaar ouder. Net als deze mama trouwens.
Ah ja, Kijk ik inmiddels behoorlijk scheel maar lijkt het verder overdag op wat stuntpraktijken en peuterpuber streken aardig goed te gaan allemaal, ik klop het direct even af. Ohwee die gene die hier nog met een snottebak of ander besmettelijks aan durft te kloppen, wij hebben ons portie wel weer gehad.

18 opmerkingen:

  1. Jij bent toch al heel lang bezig zeg met die ellende. Ik "pas" een week met mijn zoontje, die ligt al vanaf zaterdag voor pampus. Beterschap maar weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja sinds half december :( We zijn er ook wel heeeeel erg klaar mee nu. Jij ook beterschap. Liefs!

      Verwijderen
  2. Och wat een ellende! Dat mag idd wel weer eens over zijn zeg! Arme kindjes en arme Mama Maai! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een ellende. Dat dit maar mag leiden tot de aanmaak van zoveel antistoffen dat jouw kinders voortaan door het leven mogen gaan met een ijzeren weerstand. Bijna lente...houd vol...nog even...!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ja ja, daar gaan we voor, voor die ijzeren weerstand :-D

      Verwijderen
  4. Bah seg, dat blijft daar inderdaad maar duren. Hopelijk zijn we snel aan de lente, vol gezonde dingen en weg met alle ziektekiemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel naar griepvirus is dit je denkt dat hij weg is en hop daar is hij weer buh! beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gelukkig kunnen we het via het www niet doorgeven. Sterkte en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Balen dat er maar geen eind aan lijkt te komen. Sterkte.
    Hopelijk is het einde dichterbij dan je denkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. och....het zit jullie ook echt niet mee...die arme kinders en mams en paps natuurlijk. Hoop dat het ergste nu eindelijk eens achter de rug is en de bacilletjes hun koffertje pakken en héél ver weg gaan, zodat jullie allemaal weer even bij kunnen tanken!! Beterschap én hou je taai!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jemig...het zit je/jullie niet mee zeg! En oef...oorontsteking is ZO pijnlijk...Heel veel beterschap!!! Sterkte!!!

    X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahhh ja dat heeft Emily ook gehad toen ze baby was. Beiden kanten middenoorontsteking. Werd me toen verteld dat heel veel baby's dit hebben. Zielig. Gelukkig was het bij haar na twee dagen weer een flink stuk minder, dus zal bij Melle ook wel snel beter gaan. Sterkte mop!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja we zijn er nog niet maar gaat al een stuk beter gelukkig... Zo zielig...

      Verwijderen
  11. Man, man, ik kan me wel voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Hopelijk nu berg opwaarts en slapende nachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een ellende meis. Hopelijk nu het ergste weer achter de rug. Heel veel beterschap voor die hummeltjes en weer rust voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben een toverfee?.......Kon ik maar toveren, dan toverde ik twee kindjes die vrolijk en blij rondhuppelen en voorlopig niet ziek worden. Ik ben Nijntje dan wel niet maar wie weet helpt mijn toverwens ook.......

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Potverdrie meid, en zo blijf je in hetzelfde circeltje rondtollen! Wat enorm vervelend voor jullie allemaal. Goed dat je naar de huisarts bent gegaan. Verdovende oordruppels... een uitvinding die ik nog niet kende... super! Hier ook een kind met oorpijn maar gelukkig niet zo erg als bij jullie. En een man die bedorven bluekaas at en op die manier de hele nacht boven de pot hing... tsja het kan verkeren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die oordruppels zijn echt heel fijn. Zit lidocaine in. Maar jullie ook lekker bezig dus. Beterschap!

      Verwijderen