zondag 3 februari 2013

Oh nee, de statistieken...


‘Oh nee, de statistieken….’ Roept mijn Lief. Is Lief daar meer mee bezig dan ik mag u weten. Hij is namelijk wel van een statistiekje hier en daar. Houdt nauwlettend mijn volger aantallen in de gaten, mijn dagelijkse pageviews, wie wat en hoe en zou het liefste zien dat ik er nog een programmatje bij installeer voor unieke bezoekers en uur tot uur update. Kijkt stiekem voor hij zijn ogen sluit nog even wat voor mooi getal ik weer heb bereikt. En ik zit in een dip. Een heuse blogger dip. Een writers blok. Ha, hoe cool klinkt dat. Zo’n writers blok. Best wel echt, of niet?
Maar de statistieken kelderen dus. En heeft Lief nog zo zijn best gedaan met pepers en schoppen onder mijn gat om voor mij hoge en hogere aantallen te halen, is al zijn inspanning ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.
Maar dat is nu juist het punt denk ik zo. Die sneeuw voor de zon. Al zag ik wat zon vanochtend en beloofde we onze weer eens zieke prinses na haar dutje buiten de boel weer eens onveilig te maken, is het inmiddels weer grijs en saai en donker en nat. En ik gedij niet zo bij grijs, saai, donker en nat. In tegenstelling tot de ziektekiemen.
Zit er ergens een gat in onze muur waar iemand een bord boven heeft gespijkerd ofzo. Met welkom bacteriën, virussen en ander soortig gespuis. Was ik ooit zo’n trotse moeder die riep dat haar kinderen nooit ziek zijn. Behoor ik inmiddels aan de andere kant. Van de altijd zieke kinderen. Zou toch bijna denken dat we hier wat fout doen. Behalve aan een heuse weerstand werken. Probeer ik mezelf maar voor te houden dat kinderen zo af en toe ziek moeten zijn. Beter voor later enzo.
Maar u snapt. Behalve mijn blok heb ik het dus ook nog eens te druk. Draaien wasmachine, stofzuiger en dweil overuren, gaan we als een razende door al het schone beddengoed, probeer ik ook nog ergens voor een iets wat frissere geur in huis te zorgen, ik bespaar u de details. Gaan we hard en hard in aantal slaapuren achteruit.
Ik ben zooooo moehoe….

21 opmerkingen:

  1. beterschap en sterkte. Hier ook al weer een ziek kindje. Vroeger was ze haast nooit ziek, maar nu is het ene net voor bij, heeft ze weer iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. owwwwwwwwwwwwww meis beterschap ermee hoor en dat bloggen dat komt wel weer
    zo heb je er toch inmiddels weer een klikje bij hihihi

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en de statistieken gaan weer omhoog ;) veel beterschap en dat bloggen dat komt wel weer geen zorgen in maken... Dat grijze weer blijft ook niet ...
    groetjes
    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Trek je niks aan van statistieken joh. Schrijf lekker voor jezelf. En elke reactie die je krijgt, is meegenomen. Tenminste, zo denk ik erover.
    Sterkte met je zieke kindjes. Ik weet nog hoe slecht dat voor je is.
    Maar het voorjaar komt er binnenkort aan. En daar knapt een mens van op. Rustig aan maar tot die tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut, maakt me ook niet heel veel uit, verdien er niks mee ;-) statistieken is mijn man.... Ik schrijf alleen omdat ik het leuk vind!

      Verwijderen
  5. Ah bah, dat die winter (lees: met ziektekiemen) maar snel voorbij is, op naar de 25 graden! Zet daar maar eens in de statistieken! Beterschap en veel energie voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Diep ademhalen, na elke regen komt zonneschijn!! Zo, en ik heb nu een beetje voor je statistieken gezorgd, ééntje erbij :-) Courage meis!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah maar goed dat ik het weet
    Ik zal elke dag een paar keer uw blog openen, voor de statistieken he

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weltrusten voor straks..... hoop op een goede nachtrust :) En die statistieken? Ach joh, als jij er plezier in hebt, er 1 persoon is die in ieder geval leest wat je schrijft, dan doe je het niet voor niets en zo te zien hebben al veel meer mensen dit stukje gelezen :).
    (oke stiekem kijk ik ook naar de pageviews op mijn eigen blog, gewoon af en toe en houd ik van getallen ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig dat je twee zonnetjes van kinderen hebt. Maar ik wacht samen met jou op de lente......die zit eraan te komen hoor. Zie bij sommige struiken zelfs al wat knopjes. De natuur heeft het echt verraden, de warmte komt eraan...................Jippie!!!!

    dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heb je al een dagje voor jezelf gehad? even lekker eruit? dat zou je ook goed kunnen doen om weer met volle energie je moedertaak op je te nemen. En ja ik herken dat hoor, het beddengoed wassen en wassen en wassen als ze spugen. Zet um op! de lente komt eraan. groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als je veel blogt en dan dus veel wordt gelezen, zijn die statistieken leuk. Als het minder gaat, werken ze tegen je. Ik heb het ook gehad de laatste tijd. Maar uiteindelijk schrijf je natuurlijk niet voor die cijfers (neem ik aan)! Dus schrijf als je zin hebt of iets te melden hebt en sla je eens een paar dagen over, dan lijkt me dat ook geen ramp...
    Sterkte met de bacillen en drukte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou volgens mij hebben statistieken pas echt nut als geld verdient met bloggen. Maar vind het wel leuk om te kijken. Maar idd alleen schrijven als je wat te schrijven hebt, zo werkt het voor mij ook...

      Verwijderen
  12. Het is wat met die zieken he! Vooral als ze klein zijn is behoorlijk vermoeiend. ( ik had het vorige week na 3 hang dagen met kind op schoot helemaal gehad. Je word er nog moe van ook :( ) Hopelijk heb je deze week een top week.
    Cijfers van mijn blog daar kijk ik eigenlijk nooit naar. Wat knap dat je al je gedachten spinsels zo heerlijk kan opschrijven, daar geniet ik wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. He wat naar al die bacillen in huis. Helaas lig ikzelf ook weer onder de wol met griepje 2, na aangestoken te zijn door de kleine pollewop. Snel op naar de lente :-) Heel veel beterschap, lekker slapen en laat de statistieken maar voor wat ze zijn.

    Groetjes,
    Rosalie

    Ps. Je vroeg of ik t met de plasjes ook met een kaart had gedaan, klopt, maar dan met een sticker voor ieder plasje. Voordeel was dat kleine pollewop uit eigen beweging van de een op de andere dag besloot dat ze op het grote toilet wilde plassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Neem je tijd... Het komt wel weer; er zijn belangrijkere dingen, zoals gezond blijven! En de vervelende groene mennekes verdwijnen wel weer uit huis als hare majesteit de zon gaat schijnen :-) Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Yep die had ik vorige week ook, vreselijk. Maar vandaag heb ik hem ineens weer, heb al vier blogjes geschreven voor deze week! Komt vanzelf weer goed dus :D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo herkenbaar! Ik blog ook alleen als ik het leuk vind! En als ik eens een maand vakantie neem is dat om inspiratie op te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hè gatsie, wat vervelend van de bacteriën! En dan helpt naar buiten kijken en grijs, nat(te sneeuw) en hagel zien ook bepaald niet mee. Laat die statistieken maar lekker hoor, je schrijft fijn en ik lees graag met je mee. En als het even wat minder vaak is, nou, dan dus wat minder vaak. Komt wel weer!

    BeantwoordenVerwijderen