vrijdag 22 februari 2013

Eetfratsen


Het kostte even wat tijd maar eindelijk begint mijn baby een soort van te eten. Baby van bijna tien maanden inderdaad, dus mocht het er ook wel eens van gaan komen. Heeft hij nog altijd genoeg aan reserves op zijn spekkige wangen en benen zitten, moet ik zelfs af en toe hartelijk lachen om zijn over de broekriem heen vallende buikje, buikJE inderdaad, we hadden het over een baby, werd hij de afgelopen maanden geplaagd door verschillende bacillen die het eten steeds weer terug brachten naar een minimaal van alleen maar melk, met bijbehorende dalende lijn in de groeicurve en daarbij aardig wat opgebouwde frustraties van mama. Eten is in veel gevallen zelfs nog een groot wordt, gaat er inmiddels steeds meer het mannetje naar binnen. Blijven wij elkaar trouw 'het komt goed' toe roepen.
Een mannetje met voorkeur voor traag en op zijn dooie gemak en het liefst alleen maar eierkoek en banaan en achterste voren in zijn stoel. Of alles wat niet eetbaar in zijn bereik rond geslingerd wordt.
Zijn we eindelijk de goede weg in geslagen. Hebben we inmiddels een nieuw soort fase bereikt. Die van alles wat in je mond gestopt wordt er eerst nat gekwijld weer uit te halen, fijn te knijpen en na een nieuwe poging het in het mondje te krijgen toch maar door te slikken. Een tijdrovende klus. Blijkt hij ineens meer te lusten dan we dachten.
Eentje in dezelfde vervelende categorie als het steeds weer de puntige vingertjes achterin de keel te willen stoppen en nog niet zelf op het idee komen deze ook weer te verwijderen bij enige vorm van kokhalsreflex.
Ja ja, een fase dus. Dat denk ik maar, dat hoop ik maar. Kleine meid bezat op diezelfde leeftijd diezelfde vervelende fratsen maar, kon inmiddels met haar tien maandjes al eten als een bootwerker. We gaan het zien, we wachten af. Het komt wel goed.

11 opmerkingen:

  1. ahh...hihihi...worteljongen (althans het is oranje dus ik ga er vanuit dat het wortel is:-))! Ja eten dat is een lastig punt bij die kleintjes...wij hadden ook eerst een 'bootwerker' en daarna een 'zieke kip' er is altijd wel verschil gebleven tussen die twee qua eten, maar ...écht....HET KOMT GOED:-))!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sinaasappel ;-) foto's zijn wat roder dan in het echt...

      Verwijderen
  2. Ja eten is niet altijd een zeer makkelijk punt bij de kids, maar het gaat zekers goed komen, alleen voor jou misschien op dit moment een schrale troost.
    Heerlijke kids heb je( heb zelf ook een knappe red devil)
    Lieve groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier gaat het ook niet altijd van harte maar die is nog iets jonger. Snap je frustraties heel goed. Ik probeer zo zen mogelijk te blijven over het weigeren van alles wat maar naar fruit neigt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou die heerlijke sinaasappel zit er half in! Suc6 en wie weet als de zon gaat schijnen ontpot hij zich als een bootwerker hihi
    xe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou daar hoop ik maarop. Ja sinaasappel is ook favoriet. Geeft alleen zo'n vreselijke rotzooi.....

      Verwijderen
  5. Hahah eten als een bootwerker .... die ga ik onthouden. Héérlijke foto's! En jaa, dat komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat kan dat toch altijd zo verschillen per kind. Ha, heerlijk hier ook nog borstvoeding :) en verder is mijn kleine man helemaal gefixeerd op eten, lust werkelijk alles en is zelfs boos als zijn bord leeg is. Qua gewicht is deze meneer super licht.
    De andere zoon lust nog steeds bijna niets en dat al 13 jaar. Mijn ervaring is dat aandringen toch niet helpt, want anders komt het er toch uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige foto's van mijn spruitjes! En MAMA MAAI wat ben ik blij met jouw P.I.F. Zo leuk. Ik ga er natuurlijk een stukje over maken op mijn blog. Dank en een dikke kus.

    Mamsebams

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niet te druk om maken, komt allemaal goed hoor. Hij doet het lekker op zijn manier, op zijn tijd :) Heerlijk kindje!

    BeantwoordenVerwijderen