donderdag 31 januari 2013

Veranderde tijden?


Het zijn dagen waarin hier in huize Maai veel wordt nagedacht. Door Maai herself. Dat doet ze anders nooit. Nee? Nou was het maar zo. Ja, en dan lijkt alles ineens een geschikt onderwerp om flink groot te maken. Iets van die mug en olifant. Ik lijk gewoon graag te piekeren. Misschien moet ik ook dit regelrecht aan de hormonen wijden? Nou vooruit.
Zag ik dus een plaatje van mijn vriendinnetjes langs komen. Heel leuk plaatje. Allemaal mooie lieve meiden. Maar dus zonder mij. Ja, zielig he? Vond ik wel inderdaad. Alsof ze allemaal gewoon door gaan. Maar dan zonder mij. En daar zit ik dan dagen over te piekeren. En dat heeft dan weer allerlei redenen maar de belangrijkste is toch wel dat zij niet mij, maar ik hun verwaarloosde na de beslissing moeder te worden. Ja dom dus.
En misschien gaat dat nou eenmaal wel zo. Dat vrienden komen en gaan in bepaalde periodes van je leven. En misschien is moeder worden wel zo’n periode. Sommige gaan mee en sommige niet. Maar ik heb daar moeite mee. Dat loslaten. Zie ik al mijn goede vriendinnen ineens verdwijnen naar het vak van verre kennissen. En ik mis ze. Ook al krijg ik voor die kennissen weer nieuwe vrienden terug. Mensen die ineens ook niet meer te missen zijn. Ja, geen tijd natuurlijk om die hele groeiende stapel mensen te combineren met twee kleine kinderen.
Eigenste schuld dus. Dikke bult. Een hele dikke.
Maar nu? Ik contacte eens een paar van die door mij verwaarloosden. Tja, en nu blijkt, iedereen heeft het zo ontzettend druk. En daar ook weer zo zijn eigen redenen voor. Nee, en ze zijn me ook nog eens niet vergeten. We wachten dus gewoon op rustiger tijden. En in die tussen tijd laten we elkaar gewoon zo af en toe weten dat we nog aan elkaar denken.
Echte vrienden blijven. En zo niet dan niet. Zo gaat dat misschien. En nu ophouden met dat gejammer….

11 opmerkingen:

  1. Oh ja, herkenbaar! Twee heel lieve vriendinnen sprak ik nooit meer, tot we afspraken om eens per jaar een weekend met elkaar weg te gaan. En nu is het elke keer alsof het jaar ertussen wegvalt als we elkaar weer zien. We zijn meer bij elkaar betrokken dan ooit. Ik ben ook wel vrienden uit het oog verloren, soms groei je uit elkaar. Dat geeft ook niet, er komen anderen voor terug! Ik kies bewust voor waar ik in wil investeren en wat ik laat gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrienden komen en gaan, ieder deel van je leven heeft weer andere vrienden maar sommige van de oude vrienden hoef je na een tijdje maar weer te zien en het voelt alsof je elkaar nooit uit het oog verloren bent. Dat is toch ook bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja meid...zo gaan die dingen denk ik...Same problem here :o)

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook nog even een reactie gegeven op je Chaos-blogje :o)

      Verwijderen
  4. Bij mij was het net andersom, ik was een van de laatste die aan kindjes begon. Is dus zeker herkenbaar alleen dan in de omgekeerde versie. Weet dat je vriendinnen je waarschijnlijk niets kwalijk nemen en best heel goed begrijpen dat jij wat minder tijd voor ze hebt. Sommige vriendinnen zie ik maar eens per jaar en toch blijven dat heel dierbare vriendinnen, waarvoor een half woord genoeg is. We respecteren van elkaar dat we druk zijn met onze eigen dagelijke dingen. Alles draait om het vinden van balans denk ik. Succes!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar meis wat je hier schrijft!
    En ja echte vrienden blijven ... ook al verlies je ze misschien even uit het oog ... die blijken dan toch in het hartje te blijven zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha toevallig heb ik hier ook over geschreven. Komt vast door ons gesprekje van vanmorgen. Ach ja, zij gaan door, maar jij ben ook doorgegaan. Tijd voor iets nieuws, tijd voor loslaten :) Liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoals anderen ook zeggen, heel herkenbaar! Ik had het er ook moeilijk mee om mijn wereldje en kringetje kleiner te zien worden. Maar de laatste maanden wordt alles ineens weer groter, spreek/zie ik vaker vrienden, ga ik vaker uit. Ik heb er ook veel over gepiekerd, maar het lost zich nu een beetje vanzelf op. Dus hou vol!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ECHTE vrienden raak je nooit kwijt. Die kun je door omstandigheden zelfs jaren niet zien en dan ga je verder waar je ooit gebleven was.
    En de rest zijn passanten. Die horen allemaal bij een bepaalde fase in je leven.
    Niet om treuren, is gewoon zo.

    BeantwoordenVerwijderen