maandag 21 januari 2013

Plastic fantastic!!!


Ik krijg de laatste tijd nog wel eens te horen dat het soms goed is om eens wat tijd samen te besteden. Tijd voor mijn Lief en mij wordt er over het algemeen mee bedoeld. Iets in de trant van uit eten gaan, op bezoek bij vrienden, filmpje… dat soort wordt meestal op aangestuurd. En de kinders naar de oppas. Voor een avond, om ze dan de dag er na weer terug te nemen of ze midden in de nacht uit hun bedjes te plukken. Zou goed zijn voor de relatie. En nu snap ik dat natuurlijk best hoor en zijn we daar ook heus niet vies van, een beetje tijd met z’n tweetjes, weten we ons zelfs dan best te vermaken maar kiezen wij er meestal voor om de tijd die we samen hebben te besteden met de kinders.
En kreeg ik van het weekend ineens de geniale tip. Kinders vermaken zich zelf of met elkaar en papa en mama kunnen rustig lunchen. Ballorig. Zo’n plastic fantastic speelparadijs waar wij het eigenlijk niet van moeten hebben. Zijn liever buiten, met de kinders schelpen en stenen zoeken, dieren kijken, naar de buiten speeltuin, lekker schommelen, in de zandbak en gek doen.
Maar… het weer zit hem nog niet echt mee. Moet ik toegeven dat kleine meid het prachtig vindt buiten. De hele dag roept dat ze wil sleeën, het warm aankleden ruime tijd in beslag neemt om vervolgens na een paar minuutjes verkleumd en met pijnlijke takkies weer bij mama op te warmen.
Ballorig dus. De sneeuw lieten we even links liggen voor de ballenbak.  Zowaar het rijk zo goed als voor ons alleen. Liet kleine man luid van zich horen als zijn pootjes of billen de grond dreigden te raken, zat liever hoog en veilig bij pa of moe in de armen. Tis misschien wel eens goed voor het mannetje. Dit soort praktijken.
Kleine meid wist van gekheid niet waar het te zoeken. Stuiterden zo hier en daar eens met haar kont of kop ergens naar beneden om vervolgens gierend en gillend door te huppelen naar het volgende onderdeel.

We hebben ons vermaakt. Mama en papa misschien nog wel het meest. Konden wij ons mooi even uitleven en doodmoe springen terwijl niemand keek maar was er van een romantische lunch of eventjes tijd voor ons tweetjes geen spraken ;-)

20 opmerkingen:

  1. Haha, nee, zou ik ook niet als romantische plek voor twee beschouwen geloof ik ;) Misschien als ze echt nog wat groter zijn dat er dan een rustige tosti in zit ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Af en toe best leuk!
    Hier in de buurt heb je Speelbos Joure, ook een soort Ballorig maar dan iets kleiner. Ideaal!!!
    Nu is Melanie er te groot voor en gaat haar voorkeur gelukkig weer naar het Bos :o)

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihihihi...wij hebben ook heel wat uurtjes in zo'n 'ballentent' doorgebracht ideaal met slecht weer, de kids konden daar dan toch hun energie even lekker kwijt! Wij hadden wel het geluk dat we zo'n kwartiertje rijden van Dierenpark Amersfoort af wonen en hebben een aantal jaar een abonnement op het park gehad, iedere Zondag maakten we daar een gezellige ochtendwandeling, bakkie koffie met wat lekkers erbij, even spelen in de speeltuin en begin van de middag waren we dan weer thuis...kids blij, paps en mams blij:-) Eigenlijk mis ik dat nu wel een beetje, maar de kinderen hebben het wel gezien en gaan liever hun eigen gangetje:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat klinkt ook tof! Wij maken er nu onze maandag ochtend uitjes van. Heel relaxed want overal lekker rustig!

      Verwijderen
  4. Hebben jullie nog geen leuk oppas (buur)meisje zodat jullie zo af en toe even een filmpje kunnen pakken of samen naar een feestje kunnen? Ik woon geloof ik niet in de buurt he, anders had je me mogen bellen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee geloof niet dat je in de buurt woont idd ;-) Maar we hebben wel wat oppas opties hoor maar we zijn er nog niet helemaal aan toe op s avonds samen weg te gaan zonder kids.... Komt nog wel...

      Verwijderen
    2. Oudste dochter wil best wel bij jullie oppassen :)

      Verwijderen
  5. Romantisch in Ballorig.... uh nee, maar ik vind het juist ook altijd leuk om samen met de kinderen iets te doen (die zijn wel al wat groter).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha nee romantiek was ver te zoeken. Maar leuk was het wel ;-)

      Verwijderen
  6. Waarom doen mensen altijd zo minachtemd over dit soort speeltuinen? Kinderen vinden het echt gewekdig en bewegen is goed, toch? Wij (de kinderen dus wij ook (-:) vinden het er ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ik bedoel het zeker niet minachtend, wij zijn gewoon liever buiten. Maar dit is een goede andere optie is vandaag gebleken...

      Verwijderen
  7. zulk soort gelegenheden zijn voor ons ook geen tijd voor alleen samen zijn, want dochter wil niet alleen, er moet altijd wel iemand mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Joh .... romantiek is dus ook te vinden in de ballenbak hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WAT IS DIT NOU, ben jij zomaar even gegaan zonder mij?!?!?! Dat kan natuurlijk niet he. Heel snel mij whatsappen, NU! :P

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als ik een uitje doe, doe ik dat het liefst MET mijn kinderen... ze zijn altijd bij mij, en de eerste keren dat ze bij hun vader waren en mijn vriend en ik alleen waren moest ik zooo wennen, voelde me zo leeg... heb genoten, maar toch was het anders.
    Ik woon vlakbij een Ballorig, maar er vaak komen doe ik niet hoor... leuk voor af en toe, en idd bij slecht weer eens!
    Leuke foto,s heb je gemaakt, die blije bekkies van de kids daar doe je het voor he!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hahaha maar wel een hele gezellige middag gehad zo te zien! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toen de oudsten klein waren gingen wij dan uitgebreid koken als ze op bed lagen. Een diner voor 2 gewoon thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gezellig zo'n dagje ballenbak! Al is een dagje of avondje zonder de kindjes ook wel eens fijn hoor! Ik ben toch elke keer weer blij als we na zo'n dagje of avondje weer terug thuis komen bij de kindjes. Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die foto's laten duidelijk zien dat het een succes was. Die blije koppies, heerlijk hoor! En ach, als je er niet iedere week zit, kan het prima voor af en toe. Wij houden ook meer van naar buiten gaan. Lekker in het bos enzo. Maar ja, het is zo koud nu.

    BeantwoordenVerwijderen