vrijdag 18 januari 2013

Ik heb het zwaar :-(


Leven we nog? Ja nog net hoor… Het houdt maar niet op bij ons. Werd ik eerst lange tijd geplaagd door de kinders die om de beurd mijn meer dan volledige aandacht opslokten door hangen, mopperen, huilen, zeuren en alles van dat in de omgekeerde volgorde weer terug, geplaagd door snot, koorts, bulten, vlekken, spugen en verschrikkelijk hoesten. Ik haat het. Hebben de ziektekiemen zich inmiddels van mij meester gemaakt. Spierpijn op plekken waarvan ik niet wist dat ik spieren had, niet alleen mijn schouders, mijn rug, mijn armen en mijn benen maar ook tussen mijn vingers en mijn tenen. Een ontstoken kop die bonst, een vurige luchtpijp en nog wat van dat soort ongein. Loop ik af en aan te slepen met spraytjes, pijnstillers en mijn kruikje die tegen de tijd dat ze is opgewarmd ineens weer volledig overbodig en tegen de tijd dat ze is afgekoeld ontzettend onmisbaar is. Loop hier te klooien met de verwarming die een geheel eigen leven leidt en al mijn vloeken, mopperen en tieren binnensmonds te houden wat die arme kinders kunnen er toch ook zo weinig aan doen. 

17 opmerkingen:

  1. Hè gatsie, wat vervelend voor je. Heel veel beterschap hoor, wordt er wel een beetje voor je gezorgd? Ik heb me dat wel af gevraagd, hoe dat zou moeten als ik echt ziek zou zijn. En dan die twee kindjes.... zorgverlof voor de pappa vind ik ook weer zo wat. Hopelijk wordt ik niet ziek tot mijn moeder met pensioen is. Over 1,5 jaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Getver, wat vervelend! Moest vast zo zijn dat jij de lente give-away won vandaag van Tante Jannie. Het is je gegund!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja idd he, ze wist het. Fleurt de dag weer op!

      Verwijderen
  3. Ah meidje, niets is zo vervelend als je ziek bent en de zorg hebt voor kindjes. Gelukkig is 't mannetje weer en paar daagjes thuis.
    Dikke kus van mij voor een lieve lieve dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Brrr...das balen!!! Ik hoop dat je snel opknapt!
    Heel veel beterschap! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He bah... het leven gaat niet over rozen zeg. Zeker niet omdat je als moeder toch al nooit ziek mag zijn. Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte!
    Het is jammer dat het meestal zo gaat: eerst de kindjes ziek en als die weer opgeknapt zijn, ben je zelf aan de beurt.
    Op je tandvlees lopen, hou je niet lang vol.
    En ook beterschap gewenst natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. he jee meiske toch....ik kom jou eerst een een oppepopknapkunf geven want dit is niets :-(


    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beterschap! Hoop dat je snel weer op de been bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach Maya toch, heel veel sterkte en beterschap gewenst, laat de was en de strijk maar staan en doe met de kids smiddags een middagdutje. Liefs Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel beterschap! Laat je maar goed verwennen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh jee, het houdt niet op bij jullie! Je kunt je goed beroerd voelen als je ziek bent en hee, mama's kunnen eigenlijk helemaal niet ziek zijn! Probeer het rustig aan te doen; verwen jezelf en de kindertjes maar even lekker; dat doet nu meer goed dan kwaad en straks, als het allemaal weer achter de rug is, dan kan het weer normaal.
    Sterkte en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beterschap meid! Na elke regen komt zonneschijn, ook zieke regen :-) Fijn weekend in elk geval!

    BeantwoordenVerwijderen