donderdag 24 januari 2013

Een beetje fleur van Tante Jannie

Alle ellende was nog lang niet afgelopen van de week. Leek ik al weer opgeknapt, lag ik binnen drie dagen weer plat. Ik zal u er niet meer mee vermoeien. En precies op dat moment kwam Tante Jannie haar pakje binnen. De ontkennings give away. In het kader van we willen geen winter en hebben wat fleur nodig. Ze had mijn noodkreet begrepen.
Stuurde mij drie zeer zonnige foto's van tante Jannie herself. Om anderen blij mee te maken, daar ga ik nog even over nadenken. Sorry tante Jannie, ze zijn te leuk.
En een doe het zelf fleur op pakket. Met zelf gemaakte zakjes, labels en een uitgebreide verzorgings handleiding.
En omdat alle bolletjes al uitlopers hadden moesten ze snel met de pootjes in de grond. En dus ging ik aan de slag. Met een hoop geduld. Moest eerst proberen niet mijn nek te breken in onze net door Lief opgeruimde (?!) schuur. Ik zag me daar al liggen. Kleine meid in bed en kleine man hard krijsend tot de buren gek zouden worden. Zou Lief mij hoogst waarschijnlijk pas vinden als ik eind van de middag als ijsblokje was vergaan. Als hij me uberhaubt zou vinden want ik verdenk hem ervan nooit in de schuur te zijn gaan zoeken, wat moet ik daar ook. Om potjes en grond te vinden dus. Moest ik daarna geduldig wachten tot de aarde iet wat was ontdooid. Want om de bolletjes nou direct met hun voetjes in het ijs te zetten, dat zou u zelf ook niet waarderen nietwaar? Om over tante Jannie maar niet te spreken, mag ik haar blog geloven, moet ik vanaf nu ook dagelijks met de bolletjes in gesprek. Ik hoop dat ze tevreden is...
 
En inmiddels weet ook kleine man hoe aarde smaakt. Ja, kijk hem daar eens onschuldig liggen wezen.
En kleine meid tranen met tuiten omdat ze niet ook op de foto ging. Nou hier dan, vooruit.
Tja, en dan nu aan mij de kunst om de bollen op te laten groeien. Het zijn net kinderen inderdaad ;-) En dat gaat nog heel wat politie werk opleveren. Zo moet ik gaan voorkomen dat kleine meid straks niet heel trots komt laten zien wat ze uitgegraven heeft. En dat zelfde geldt voor een verre ome Raki en Tante Pip van tante Jannie.
Ja allemaal de onschuld zelve inderdaad.
 
Misschien tante Jannie, kun je volgende keer Wiebe Jan mee sturen???
 

10 opmerkingen:

  1. Nou, die fleur kon jij wel gebruiken dus ! En gelukkig heb je het schuur-avontuur overleefd. Nu dan maar lekker kwebbelen tegen je bolletjes, dan komt het allemaal in orde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha...wat weet je het weer leuk te vertellen! Nou dat wordt dus dagelijks even tegen de potjes praten...misschien kun je dat de kinderen wel laten doen, een héle belangrijke taak!:-)) Een vrolijk pakketje in ieder geval van Tante Jannie en ik hoop dat je daar lichamelijk ook weer helemaal van opfleurt...beterschap!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat vind ik nog eens een idee. Ga het meteen invoeren. Elke dag een gesprek met de plantjes door kleine meid. Beter kunnen de plantjes het niet hebben lijkt me...

      Verwijderen
  3. Wat vervelend dat die lappenmand zo lang duurt. Beterschap! En laat die lente in huis (en buiten) nu maar komen ;)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig weer bijna helemaal beter hoor ;-)

      Verwijderen
  4. Leuk die post, en het gaat lukken; je gaat ze prima aan de groei krijgen, met of zonder Wiebe Jan ;-)
    Veel plezier ermee, heerlijk zo'n al een beetje lente is huis (nu buiten nog...) groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha meissie, daar ben je weer. Wat komt tante Jannie op het goede moment. Stel kleine meid aan om dagelijks even te kijken of er al iets opkomt en laat haar lekker in gesprek gaan met de bolletjes. Dan laat ze ze vast wel zitten.
    Geniet van de fleur en geur van de bolletjes als ze uitkomen.

    dikke kus, fijn dat je weer beter bent

    mamsebams

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weet je zeker dat je aan 1 Wiebe Jan wel genoeg hebt hihihihihi

    Ik ben benieuwd hoe dit afloopt meis .... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moeders die ziek zijn kan eigenlijk niet. Je kreeg maar mooi Op tijd het goede recept door de brievenbus. Ik denk dat het samen met de kleine meid best wel goed komt, anders roep je toch maar de hulp in van Wiebe Jan :)

    BeantwoordenVerwijderen