dinsdag 29 januari 2013

Chaos


Er heerst chaos in mijn hoofd. Het zal wat te maken hebben met de veranderde piek hormonen in mijn lijf weer dit moment in de maand. Of tenminste doet het mij goed deze warboel ergens op te kunnen afschuiven. Net als alle lichamelijke klachten die zich weer langzaam meester van mij nemen, zullen deze over een paar dagen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Dat hoop ik dan maar.
En met mijn chaos slingeren er lijstjes. Lijstjes voor alles wat de komende tijd moet gebeuren, moet worden geregeld, moet worden gekocht, moet worden veranderd, moet worden gemaakt en noem maar op. Want dat is ook nog zo, alles is belangrijker en niet kan wachten. Eigenlijk ligt hier alles op dit moment even hartstikke belangrijk te wezen. Mijn irritatiegrens is drastisch verlaagd.
Zo is het net zo prioriteit dat er vandaag een keuken moet worden uitgezocht en een trouwring als dat de was weer terug in de kasten van mijn kinderen wordt gelegd, die hier zo goed als in hun ‘bloterikjes’ zitten, aldus kleine meid. Staat eten in huis halen en de kamer zuigen minstens gelijk aan het al weken rondslingerende haakproject, een kastdeur maken en mijn verdrietige dierbaren een kaartje te sturen. Moet er nu echt eens naar de tandarts en trouwlocaties worden gebeld of we kunnen langskomen, of waren die echt hele belangrijke?
U begrijpt, het gaat hier even niet goed met het scheiden van hoofd en bijzaken, worden alle lijstjes met de paar seconden langer in plaats van korter evenals de chaos in mijn huis en hoofd.
Laat die lijstjes maar langer worden, als het goed is overzien we morgen alles weer en heb ik wellicht mijn humeur hervonden.
Dank dank lieve Jenneke, de kaart kwam aan! Wat ben je toch een schat!

18 opmerkingen:

  1. Herkenbaar. Zowel de hormonen, als de lijstjes als de chaos. Sterkte ermee & morgen weer een dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yep, hier ook dagelijkse chaos in mijn hoofd, dit doen, dat doen, lijstjes maken, afstrepen, de was, de hond, graag crea zijn maar geen tijd (??) hebben, hond moet nog uit, o ja strijkgoed moet nog gedaan, het rommelkamertje moet NODIG opgeruimd worden, er moet worden gezogen en gedweild, even bloggen (liefst dagelijks maar lukt gewoon niet), boodschappen doen, zoon van school halen, o had ik al verteld dat de hond uit moet?
    :) sterkte voor ons beiden ;0

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat het lekker, dat hoofd van je, en je lijstjes. Gewoon niets doen, even niet. Tot de rust er weer is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, en dan zit je thuis en denk je, nu gaat het allemaal goed komen! Tijd genoeg om alles op een rijtje te krijgen. Nu is mijn huis altijd netjes. En schoon natuurlijk! Ook eens wat tijd voor mezelf. Foto's allemaal inplakken, nog even crea zijn. Nou, integendeel. Al die dingen moet je doen als, in mijn geval, de kinderen op school zitten. En dan niet te vergeten al die keren dat je heen en weer moet fietsen naar school. Helpen op school, boodschappen doen. Alles regelen. Enzovoort enzovoort. Zucht! En 's avonds ben ik kapot! En dan voel ik me schuldig ten opzichte van mijn man, want die moet de hele dag werken. (en wat doe ik dan eigenlijk...) Maar ik blijf hopen op de dag dat alles gaat zoals ik wil :). Sterkte! En als er iemand tips heeft, ik houd me aanbevolen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat heb ik dus ook. Dat stomme schuldgevoel. Maar thuis zitten is ook hard werken dus.

      Verwijderen
  5. Ah sterkte met alle chaos en onrust en lijstjes! Ik duim voor je dat het inderdaad over een paar dagen weer op de rails staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms gewoon de boel de boel laten en wat leuks voor je zelf doen. Gelukkig morgen is er weer een dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja...die hormonen!!! Ik slik dagelijks Tarwekiemoil capsules! Super spul...brengt het hormoonsteltsel goed in balans! :o)

    Ik hoop dat je later deze week alles weer een beetje op een rijtje hebt en weer orde in de zaak hebt...ga nu maar lekker op de bank met je bloterikjes :o)

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar is dat dan voor.... Pms? Stemmingen oid? Ben wel benieuwd

      Verwijderen
    2. Sorry late reactie...
      Hier een link kun je het lezen: http://www.jaczitman.nl/overspannen.htm#hor

      Groetjes Dina

      Verwijderen
  8. Owww...ja herkenbaar hoor...ik ben op dat soort momenten altijd heel onredelijk en weet dan van een mug een olifant te maken:-))...maar het gaat voorbij, schuif die lijstjes gewoon even aan de kant en doe net of je niks hoeft totdat het weer voorbij is en je alles weer aan kunt...dat helpt:-))!! Sterkte..Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja joh, morgen gewoon weer een nieuwe - andere, betere - dag en vandaag alleen even lief voor jezelf zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wanneer bijzaken hoofdzaken worden, krijg je hoofdpijn! Morgen hopelijk beter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij is ontspanning de beste remedie. Lief zijn voor jezelf, al het andere is op zo'n moment onbelangrijk. Hoe kan ik je opvrolijken, wanneer gaan we zwemmen met de kids?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieffie, wat is dat nou??
    Misschien moeten we samen lijstjes maken. Opschrijven vooral.. De tips die jij mij vandaag gaf kun je ook op jezelf toepassen..

    Gaan we binnenkort samen wat dingetjes aanpakken als de kindjes lekker samen spelen? Een keertje hier en een keertje bij jou.. En samen brainstormen hoe we dingen aan gaan pakken...

    Wij kunnen dit samen wel hoor!!

    Love you!

    Je zusje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Proberen om jezelf even als allerbelangrijkste op je lijstje te zetten, dan komt de rest daarna wel weer. En ik weet het, dat is heel makkelijk om tegen een ander te zeggen, zelf luister ik in ieder geval vaak niet naar mijn eigen advies... maar jij misschien wel ;-) Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een paar jaar geleden kwam ik een spreuk tegen op een boedhistische dagkalender die ik altijd onthouden heb omdat hij me zo trof. Dit is 'm : de wind van morgen waait pas morgen... Ik koester 'm sindsdien. Sterkte ;)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen