vrijdag 28 december 2012

Vechten tegen de bacillen met cake

Kleine man en ik zijn deze dagen aan elkaar geplakt. Vandaag al dag vijf met koorts en hij wil niks anders dan zijn mama. Slokje, slapen, paracetamolletje, ineens weer heel eventjes een beetje spelen maar dan toch weer mama. Lang leven de vakantie en de goede zorgen van papa. Voor mama want mama ziet zo af en toe een beetje dubbel...
 
Dus... alle fantastische voornemens deze dagen schoven we weer onder de bank. U moest eens weten wat daar allemaal al lag. Naast stof en bergen speelgoed bedoel ik.
 
Niks geen hardlopen om mijn als sneeuw voor de zon verdwenen conditie weer eens een boost te geven, niks geen we liggen al veel te lang te wachten klusjes in huis weg werken, niks geen bezoekjes aan de zwaar verwaarloosde overgroot oma's in verweggiestan, niks geen gezelligheid hier in huize Maai maar neuzen afvegen en vechten tegen de bacillen.
 
En omdat kleine meid mij elke ochtend, middag, avond of willekeurig ander moment probeert te verblijden met haar kookkunsten, ik liters koffie, gemaakt door een 'ipad' in de koffie machien, thee en kilo's gebakjes, fruit en croissantjes naar binnen werk, haakte ik voor haar eens wat. Bij wijze van proef. Want recht toe recht aan gaat nog wel, laat mij geen patronen lezen.
 
En dus speurde ik eens rond. Op pinterest. En daarna dacht ik dat ik dat heus allemaal wel kon. Uit de kop. Zonder patroontje inderdaad. Gewoon van het plaatje af.
En zo begon ik. En ach, het verdient misschien niet de schoonheids prijs, kleine meid is er blij mee.
 
En kleine man ook. Die probeert met geweld de kersen van mijn chocolade aardbeien cake met slagroom af te zuigen.
 
Oh en... morgen laatste dag voor de give away!!!!

20 opmerkingen:

  1. Ach ja, die bacillen. Hier willen ze ook maar niet helemaal weggaan. Meisje weer flink aan de hoest en Jochie met een dik dicht vies rood oog. En dan toch zoiets moois in elkaar flansen... ziet er weer hartstikke leuk uit! En ik had die hele give away gemist. Heb me nog snel even opgegeven :-)
    Sterkte met de ziekenboeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. beterschap daar allemaal!!!
    enne.. kijk eens bij grietjekarwietje voor nog meer gebakjes!!
    dr staan er al meer dan 10 verschillende ! en ze zijn niet moeilijk te haken..
    ..kan kleine meid gebakswinkeltje spelen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa die zie ik steeds voorbij komen. Zijn ook zo enorm leuk. Maar die patroontjes he ;-) Wie weet ga ik me er eens in verdiepen.

      Verwijderen
  3. Dat zou ik ook doen hoor, uit het hoofd. Niks niet een patroon. Maar wat goed gelukt!!! En beterschap voor de kleine man, zodat mamma wat rust krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja amai, en dat zonder patroon, straffe toeren!
    Veel beterschap... en cake helpt altijd (aldus de bakmadam ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super goed geluk! Knap hoor zo uit je hoofd!
    Beterschap...(mag hij al kippensoep? werk héél goed!)

    Oh..prachtige header heb je...heel mooi!

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou knap... gewoon twee halve bolletjes maken ;-) haha. Moet voor jou toh een eitje zijn ;)

      Verwijderen
  6. Jaja, het valt niet mee die kleine kinders die nog gevoelig zijn voor voorbijvliegende bacillen. Sterkte hoor!
    Dat je dan nog aan het haken van gebakjes toegekomen bent, vind ik onvoorstelbaar. En nog heel mooi gelukt ook! Knap zo zonder patroon.
    Hopelijk wordt 2013 een wat relaxter jaar voor jullie (hoewel, gingen jullie niet trouwen?).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jeeeeeeeeeeeeeeeee dit heb je ECHT wel prachtig gehaakt, wat knap gedaan zeg

    wens je kleine mannetje sterkte
    ik vind je header enorm mooi ook ♥

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die cupcakes zijn heel erg mooi! Ik kan dat soort dingen alleen maar vanaf een patroontje maken hoor.
    Aan de ene kant natuurlijk heel fijn dat het zieke ventje nu dicht bij zijn mama kan zijn, aan de andere kant erg jammer voor de plannen onder de bank...
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee joh, twee halve bolletjes haken ;-) eeeecht niet moeilijk

      Verwijderen
  9. Pfff ja als ze ziek zijn is mama 'aan de beurt', zelfs als ze ouder zijn is dat nog zo, al hangen ze dan niet letterlijk meer aan je:-)) Daar gaan alle dingen die je wilde doen en loopt niets zoals je het had gepland...herkenbaar. Ik vind koffie gemaakt van een I-pad trouwens wel héél bijzonder hoor..LOL..je cupcake is super en dat zonder patroon?! Echt knap! Sterkte met het gevecht tegen de bacillen en ik hoop dat je de strijd snel wint, zodat er nog wat tijd voor leuke dingen overblijft!! Beterschap! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jaja hihi er heerst hier enige verwarring rond koffie pads en ipads ;-)

      Verwijderen
  10. Wauw, ik vind het super mooi gemaakt hoor! Ik doe het je niet na! Beterschap nog even. Zieke kleintjes zijn zo zielig. Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. AH, je gebakjes zijn prachtig en vooral die rode kers doet 't 'm! Kleine man weet wat goed voor hem is, vitamientjes boven op het gebak.
    Hoop dat hij gauw de oude is dan knapt mama ook weer wat op! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou,ik vind ze prachtig! Leuk zo'n handigemoeder. Geef me eens een tip; waar haal jij de energie vandaan??? ;)

    En misschien is het een 7/8 maanden ding: Sien was ook zo ontzettend ziek de afgelopen week...:(

    BeantwoordenVerwijderen