zaterdag 15 december 2012

Trouwen update


Trouwen. Ja ja, ik schreef er al wel eens over. Wel vaker inderdaad. Maar we hebben dus bedacht dat het er komend jaar van gaat komen. En nou niet te hard juichen allemaal want wij zijn hier nogal van het rustig aan. En als we er dus eventjes niet mee bezig zijn, waardoor de tijdsdruk weer iet wat te veel oploopt, ach dan verschuiven we het toch een jaartje. Neee, deze keer niet dus. Maar we zijn dus al weer een beetje aan de late kant. Want, nog geen locatie, nog geen datum, nog praktisch eigenlijk geen idee hoe, wat, wie en waar.
Ja, dat wie, zijn we wel een beetje mee bezig. Al moet ik eerlijk bekennen dat we gestrand zijn bij een lijstje maken van wie we allemaal kennen. Familie, vrienden, collega’s, kennissen, verre kennissen en mensen ooit ontmoet en ergens op de een of andere manier toch een soort van betrokken of belangrijk voor ons. Ik dan. Want Lief laat het een beetje aan mij over allemaal. Lijstjes maken is dan ook eigenlijk niet echt wat voor hem. Al moet ik toegeven dat juist hij diegene is die mij aanzet alles wat ik bedenk eens ergens te bundelen. En zo slingeren hier in huis dus wat losse flodden met gasten, ideeën, locatie adressen waar we moeten kijken en struin ik internet af. En pinterest, het oh zo ontzettende verslavende pinterest.
We zijn druk bezig met bedenken hoe de dag eruit moet gaan zien en dat is moeilijk. Er heerst chaos in mijn hoofd, ik kan niet kiezen. Veeeel te veel ideeën, veel te veel leuks, waarom trouwen we eigenlijk maar één keer? En ga ik nou wel of niet in een witte jurk? Doen we wel of geen receptie? Wat doen we met het eten? Gaan we voor een dj of een band? En wat moet er verder eigenlijk allemaal geregeld worden???  Wat maak ik zelf en kennen we nog iemand die een persoonlijke bijdrage kan leveren? Geen stress was, nee IS ons motto. Trouwen is behalve praktisch ook leuk. Toch?
Maar wat weten we dan eigenlijk wel? Nou, dat houden we natuurlijk nog eventjes geheim. Behalve dan dat ik zo ongeveer wel weet hoe de kaartjes, bedankkaartjes en het gastenboek eruit moeten zien. Details dus. Dat de getuigen alle vier, vier jaar geleden al op de hoogte werden gebracht. Dat ik hoop dat de ceremoniemeester het zelf niet veel en veel te druk heeft met haar tegen die tijd kersverse baby. Dat ik weet wat we met de taart doen, dat ik hoop dat onze bevriende fotograaf van de partij zal zijn en heeeel erg hoop op mooi weer wan wij verkiezen het liefst een locatie buiten. Bos, water, strand…
Maar help! Ik heb orde in de chaos nodig. Ik heb tips nodig, voor bij ons passende locaties, aankleding, eten, band/dj…
Oh en een stok achter de deur. Een hele dikke graag!

13 opmerkingen:

  1. Stok achter de deur? Gewoon de datum prikken lijkt me! En aan de naaste omgeving laten weten wat de datum wordt, dan kun je niet meer terug. Bij het begin beginnen dus! Succes!

    Leuke foto trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit jaar 2012 of komend jaar? Geen idee waar wij onze inspiratie vandaan hadden, gewoon veel samen gepraat een fantastische dag wordt het altijd wel, lekker doen waar je je zelf goed bij voelt en wat bij je hoort en duidelijk aan je ceremonie meester aangeven wat je wel en niet leuk vindt. Succes anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Datum prikken, met een paar uitloopmogelijkheden (mocht je droomlocatie nou net bezet zijn), en een budget vaststellen. Vandaaruit kun je weer verder. Heb je nog wat gehad aan alle tips/ervaringen op je blog van laatst?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja alleen al erg leuk om te lezen en het bevestigde mijn gevoel om het vooral te doen hoe we zelf willen. En... Dat het niet altijd je hele vermogen hoeft te kosten. Dat besteed ik inmiddels namelijk liever aan iets leuks met de kinderen.

      Verwijderen
  4. Ik zou graag tips geven, maar ik moet eerlijk zeggen dat (nu ;)) mijn man en ik het heerlijk simpel hebben gehouden. Ik vond het heerlijk.. Niet te veel stress, geen gedoe.. Gewoon trouwens, omdat we gewoon van elkaar houden ;).. Succes!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei, die ceremoniemeester... Daar nog eens goed over nadenken misschien?

    Verder een lijst maken met lege vakken die je nog niet weet. Maar dat ze wel erop staan, en je kunt zien hoe je vordert.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het belangrijkste weet je toch al? De uitnodigingen en bedankkaartjes :-) Alleen moet er nog een datum op natuurlijk :-) Jouw mama's blog lezend lijkt mij 't Bovenwater' met daarachter de Oostvaardersplassen DE locatie :-) met de blote voeten in het zand ... héérlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oehoeoee, leuk! Ik ben vijf jaar geleden getrouwd en ik vond het zooo leuk! Je weet vast wel eiiigenlijk in je hoofd hoe je het wilt, dat moet je gewoon opschrijven. Verder op Fora lezen en bladen kopen, en dan steeds ideetjes opschrijve. Ik had toen een enorm draaiboek en elke week overleg met de ceremoniemeester, langzaam kwam er echt vorm in. En... wij hebben het snel gedaan, in september bedacht, in maart getrouwd. Dus dat kan! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Meidje, neem de tijd, het groeit vanzelf. Je bent al verder dan een maand geleden. Hi, hi hi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. aawh wat leuk, gefeliciteerd! Wat heb jij een leuke blog, ik ben je meteen gaan volgen met bloglovin. Hopelijk neem je ook
    eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen