maandag 24 december 2012

Tropical X-mas?


Wie o wie heeft bedacht dat kerst in de winter valt. Ik bedoel, ik schreef al eerder dat ik er weinig mee had maar als we het dan toch gaan vieren dan toch maar liever wat gezellig zou ik zeggen, niet waar? En nou moet ik toegeven dat zelfs ik elk jaar hoop op een kerst met sneeuw. Dat staat zo fijn. Zo knus. Wel net vers gevallen sneeuw dan want die zwarte drek die na een paar dagen verschijnt ben ik dan ook weer niet zo’n fan van. Ja u zult zich wel afvragen waar ik eigenlijk wel fan van ben…
Maar als die sneeuw er toch niet ligt, en het alleen maar druilerig en koud is. Waarom verschuiven we de hele handel niet naar de zomer. Of de lente? Lekker buiten. Lichtjes in de boom, vuurtje, wijntje, hapjes en andere drankjes. Spelende kindertjes tot de schemer. Oliebollen en een barbecue, lijkt mij wel wat. Beter dan met z’n allen koortsig met snottenbellen en een ik heb de laatste dagen veel en veel te weinig slaap gehad humeur.
Het is wel duidelijk denk ik. Ik heb het allemaal niet bedacht. Maar… ik ga er wel aan mee doen. Na een drukke ochtend met koortsige kindjes onderdrukt door bergen paracetamol en liters koffie. Wij vieren vanavond kerstavond. Met de familie. Gezellig. Een hapje en een drankje. Blije kindertjes bij het haardvuurtje van opa. Met kerstliedjes. Of ga ik nu te ver?
Anywayzzz…. Iedereen hele fijne dagen. Maak er wat van. Maak het gezellig. Zet het beste beentje voor en meer van dat soort. Voor iedereen een hele prettige kerst gewenst!

9 opmerkingen:

  1. Oh...ik doe met je mee hoor!
    Ergens in Juni kerst vieren...lekker bij het zwembad, glaasje Rosé i.p.v. Gluhwijn :o)

    Hele fijne dagen gewenst met je familie! Ik hoop dat de snottebellen snel verdwijnen en dat je kids weer een paar goeie nachten zullen draaien :o) (en jij dus ook)

    X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha ook in de lente en zomer kunnen kids ziek worden hoor, kan me dit jaar nog een pinksterweekend herinneren van ong 30 graden en wij waren op en neer aan het pendelen naar Anouk die in het ziekenhuis lag door een erge griep/uitdroging. Fijne feestdagen
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en daarna waren Lars en ik aan de beurt

      Verwijderen
    2. Absoluut waar, die van mij was toen ook ziek idd. Maar... De kans is toch kleiner in de zomer!

      Verwijderen
  3. Dank je wel voor jullie gezellige kerstavondbezoek. De koortsige kindjes waren super! Vooral kleine man heeft zich niet laten horen ondanks dat hij niet lekker was. Wat een bijzonder kind!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was gezellig. Ondanks de mopperende kindjes!

      Verwijderen
  4. Gelukkig stond dat vuurtje dit keer niet aan... En ja, even afzien met vermoeide kindjes, maar Melle was wel de kanjer van de dag hoor! Knappe man!

    Snel speeldate?

    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo mama maai :)
    Je schrijft heerlijk, ik ga je volgen ..
    Fijne dag nog !

    BeantwoordenVerwijderen