vrijdag 21 december 2012

Oh nee een schaar...


Er zijn van die dingen, die gebeuren altijd bij anderen. Maar inmiddels weet ik dat wij nog wel eens ‘die anderen’ zijn. We hebben nou eenmaal zo’n twee en een half jaar geleden een heuse dondersteen gekweekt. Eentje die haar broer graag de kneepjes van het kattenkwaad vak leert.
Zo was ik fanatiek bezig ene zeer niet plezante luier onder mijn kleine man uit te vissen en daarbij zijn inmiddels grijp grage handjes te omzeilen, kreeg kleine meid een schaar te pakken. Een kleintje hoor, eentje waarmee alle vingertjes netjes aan de takkies blijven zitten. Voor de babynageltjes die hier zo goed als bijna elke dag wel onder handen genomen moeten worden. Auwtsj wat zijn die toch vlijmscherp altijd.  Niet zo slim inderdaad.
En wat kun je verder nog met een schaar? Juist. Haren knippen. En zo viel er een heuse pluk rode manen op de grond. En kon ik zeer hard mijn stem verheffen en dreigen met de hoek, mijn meidje is daar ongevoelig voor. Knipte er doodleuk nog zo’n pluk vanaf. En ik mag dan vrouw zijn, moeder… Maar peuter met schaar en ‘bijna geen baby meer’ die zijn stront luier onder zijn kontje vandaan probeert te vissen… dat gaat mijn moeder skills te boven.
Gelukkig viel de schade alleszins mee. En heb ik echt mijn best gedaan peuter er van te overtuigen dat dit niet de bedoeling is. Zie ik haar nog wel eens de blonde lokken van kleine man onder handen nemen, we kloppen dit even af!

25 opmerkingen:

  1. owwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww draag me weg, voer me af...............pies in mijn inderhosen, het mag niet erom lachen, maarre dit is het meest mooie leukste blig OOIT gelezen ik heb gewoonweg kramp in mijn lijf...

    mijn motto laat JOU kids de dingen doen die ze uit willen vinden ...dan hebben wij hier nog veel meer plezier wha ha ha ha

    knuffie voor jou hoor

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha ik moet dan op mijn beurt weer heell erg om jou lachen....

      Verwijderen
  2. hahaha...nou Jenneke blijft er bijna in en ze heeft gelijk het is een geweldig leuk verhaal, natuurlijk ietsje minder voor jou..LOL...maar het is echt héél komisch om te lezen!!...hihihihi...eigenlijk best wel herkenbaar ook ...alleen was het in ons geval een blonde peuterjongen waar niets veilig voor was! Ik ben je gelijk maar gaan volgen:-) Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ach 't is sneu, kind mag ook niks hahahaha
    gelukkig is het winter en kan je haar een mutsje opzetten
    enne.....schaartjes hoe klein en on-scherp ook..?....hooooooog op een plank.
    ook ik ga je gelijk volgen, leuk al die avonturen.....
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oepsie.... maar wel heel herkenbaar.... en was het jouw haar of haar eigen haar hahahahaha ooooh nee niet leuk... en nee het was ook niet leuk toen mijn zoontje (toen 5) door een klasgenoot onderhanden was genomen op de dag van de schoolfotograaf (vóór de foto welteverstaan, dat waren heel erge foto's kan ik je zeggen) en juf... had niets gezien uuuuh.
    Ik geloof dat ik Jenneke even moet reanimeren ... die blijft erin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh nee, jij was er echt veel erger aan toe dus...

      Verwijderen
  5. Ik zie het al helemaal voor me! whahahahahaha Ik herken je verhaal met die smakelijke pamper en grijpgrage handjes.
    Hier wordt soms ook wat afgedreigd met hoekjes, bed, gang etc... Waarschijnlijk is dit in kinderland helemaal hét plekje, de plek om lekker te chillen....grrrrr

    Geniet van je kroost maar dat doe je ook wel zo te lezen!:)

    Liefs,
    Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En waar is die pamper dan uiteindelijk geland? :-) hahaha :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi.... Ook die schade viel mee gelukkig.....

      Verwijderen
  7. Het leven van een moeder gaat niet altijd over rozen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ach mama maai.. jouw kinderen zijn net als de onze!!! ahhahaha
    en ik beloof je.. je gaat nog heel wat meemaken als no. 2 zo oud is dattie gezellig mee gaat doen !
    ik had er 5....need i say more??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha nou heerlijk zootje bij jou thuis dus? Ach, vind dit wel leuker dan alleen maar de hele dag brave kindjes.... 5! Ik zou wel willen hoor..... Vriendlief even over halen hihi...

      Verwijderen
  9. Hihihihi getipt door Jenneke .... en even heerlijk gelachten om je meidje met haar schaar!
    Schitterend!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hahaha, ik zie het al helemaal voor me. Ik las het van de week ook bij iemand op facebook. Maar dat meisje had heel haar pony gemillimeterd. Ook erg!
    Hier heeft onze bijna kleuter nog niet ontdekt dat je dat ook met een schaar kan doen. Wil ik ook graag zo houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha....oh wat een verhaal!
    Gelukkig viel de schade mee....:o)

    Ik heb als vier/vijf jarige ook eens mijn pony tot de huid afgeknipt...nee, was geen gezicht!

    Fijn weekend! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Volgens mij moeten kinderen dat ééns doen in hun jonge leventje... Bij mij hebben ze dat ook allebei gedaan. En nog erger, mijn zusje heeft eens een buurjongen helemaal kortgeknipt!
    Maar dat je er niet echt blij mee was, kan ik me goed voorstellen!
    Fijn weekend en hele mooie feestdagen!
    Groetjes, Helene

    PS: Heb je het kapsel van je dochter nog moeten bijwerken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee hoor, het valt reuze mee allemaal. De plukken op de grond waren het schrikke waard maar het uit eindelijke resultaat helemaal niet, gelukkig ;-)

      Verwijderen
  13. Haha, tja...herkenbaar!
    Er is ook niks spannenders dan ECHTE haren knippen ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn kleine bruidsmeisje speelde het slim om net voor mijn huwelijk haar kapsel stevig onder handen te nemen, paniek bij mijn zussen :)
    Toen mijn eigen dochter mee ging als bruidsmeisje op 1,5 riep ze ook in overvolle kerk 'ik heb kaka daan', iedereen wist hoe laat het was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oei! Ik zie mezelf ook zo staan inderdaad. Zou mijn moederskills ook te boven gaan hoor. Gelukkig viel de schade mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen