zondag 30 december 2012

Lief keurt (af)...


Als ik ergens heel goed in ben is het toch wel bedenken wat ik allemaal wil. Om het vervolgens niet tot uitvoer te brengen, het heel lang voor me uit te schuiven of het gewoon weg weer te vergeten. Of het niet te vergeten om er dagen over te lopen malen en niet te kunnen slapen. Want slaap kreeg ik namelijk toch teveel.
Zo hebben wij een klus huis. Een nog niet af huis, een rommelhuis of een het gaat heus ooit best nog wat worden huis. Noem het zoals je noemen wil. Punt is, het is een nog niet onwijs gezellig huis. Ooit namelijk toen we nog in de klus modus stonden begonnen we fanatiek. Boven. En boven zijn we dan ook gestrand. De kindertje liggen er gezellig warmpjes bij. Papa en mama kunnen er tijdens de slaap ook nog wel mee door.
En zo maken we regelmatig plannen. Ik dan. Ik bedenk wat ik allemaal wil en Lief keurt. En dat is lastig. Al keurt hij af en toe best eens wat goed. Zo bedachten we al maanden geleden wat voor klok we moesten hebben. En dus speurde ik het land af. Keek overal om me heen. En vond de klok. Goedkoop ook. En liet hem vol trots aan Lief zien en die antwoorde met ‘hmm ja, misschien’. En misschien kan van alles betekenen maar betekend in ieder geval NU NIET. Hmm… En zo ook met de verlichting in de kamer. Bedachten we dat we mijn oude lampen wel konden ophangen, origineel, eens wat anders dan anders, in ieder geval licht, kwam het puntje bij het paaltje, stond opa met de boor al klaar is het voor Lief wederom een ‘misschien’ om er vervolgens nooit meer op terug te komen. Plantjes voor de ruiten… ‘misschien’ en zo hebben we er nog wel een paar.
WE bedachten is misschien niet helemaal het goede woord. Misschien dacht ik dat WE bedachten. 2013 wordt ons jaar, zo vast en zeker. Doen we de keuken, verven we de trap, schilderen we de deuren en kozijnen, maken we een ombouw voor de verwarming, oh nee opa, werken we de snoeren weg, hangen we passende verlichting, beginnen we aan onze fotowand, krijgen we een nieuwe kast en zorgen voor wat decoratie hier en daar. Maken we van ons huis ons thuis. Komt goed ;-)

16 opmerkingen:

  1. Wij zijn volgend jaar ook van de partij hoor, samen klussen is toch gezelliger nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gezellig. En nodig ook haha. We hebben jullie klusskills best nodig ;-)

      Verwijderen
  2. Gelukkig krijg je weer een heel nieuw jaar om plannen te maken en om uit te voeren. Nu moet Lief gewoon duidelijk zeggen wat hij wil en dan komt het best goed :). Kan opa eindelijk aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij wilde je ook nog trouwen? Groetjes Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoezo.... Kan toch ;-) we maken gewoon weer een berg voornemens, iets moet wel lukken dan toch?

      Verwijderen
  4. Ah...heb jij ook zo'n lief?? Ik ook!!!!
    haha...mannen!

    De dingen die ikzelf kan doe ik gewoon...met af en toe gemopper van zijn kant...maar ach...de grotere klussen blijven hier ook altijd lekker op de plank liggen.

    Groetjes Dinaz ♥

    (Ik ben wel een weegschaal....oh...ik wik en weeg álles af! En dan maak ik eindelijk een keuze...en dan twijfel ik nog of het wel de juistje was...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Komt helemaal goed, kan niet anders! succes ermee :-) en tot in 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hihihihi....sluit me hier bij iedereen aan ☺ ( handig he)
    enne tot een lief en gezellig volgend blogjaar met je...ik heb er zin in

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi. Herkenbaar.
    En dan zoveel klusplannen voor 2013. Het jaar waarin ook nog getrouwd gaat worden.
    Ben benieuwd hoeveel klussen er volgend jaar op 31 december ook daadwerkelijk gedaan zijn. Hou je ons op de hoogte? ;-)

    Ik wens jullie een gezellige jaarwisseling en een heel goed 2013.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha oh en we hebben nog zoooooo veel meer plannen...... ;-)

      Verwijderen
  8. Hm. Ik vraag in dat soort gevallen dan: wat bedoel je? Nee? Maar wat stel jij dan voor... En zo komt het er dan toch van, meestal. Of hij heeft een goed alternatief, ook prima :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wens jou voor 2013 een lief toe die minder vaak Misschien gaat zeggen. Zo te lezen heb je er vertrouwen in dus dat komt vast goed!
    Dank je wel voor de vermakelijke verhalen en jouw prachtige manier van schrijven. Een gelukkig en creatief 2013!

    BeantwoordenVerwijderen