donderdag 29 november 2012

Vies verhaaltje weer ;-)


Ik schreef er al wel eens meer over en u zult zich inmiddels wel afvragen. Wat is dat toch met poep en huize maai? Nou dat zal ik u vertellen. Het zit in de genen. Die gekte hier met poep. Niet van mij zelf zal ik u zeggen. Maar kleine meid heeft er ook last van. Of eigenlijk vindt ze het prachtig, net als haar papa. En de familie aan de kant van papa. Allemaal een beetje obsessief. Als het om poep gaat. POEP, POEP, POEP… Lachen joh! Allemaal nette mensen hoor, maar poep is grappig. Hiiilaaaarischhh…..
Gisteren zaten kleine meid, kleine man en papa weer in bad. En papa in bad met de kids is niet een goede combinatie. Bij mama gebeuren dat soort dingen nooit. Bij papa des te vaker. En zo hoorde ik ineens een kreet. ‘Maai, evacueren’…. Verschrikt liet ik alles uit mijn handen vallen. ‘POEP’…. Hoorde ik er hard achteraan… En dus schreeuwde ik hard terug of kleine man wel schoon was en de hele handel niet eerst opgefrist moest worden. Nee, nog geen poep gesignaleerd, alleen een bruine vinger. Hè gadsie… Kan dat niet wat subtieler, nee zo was het gewoon. De desbetreffende drol was nog niet te vinden. Dus toverden we kleine man uit bad. ‘Waar is de poep dan peuter?’ ‘In mijn billen mama’… En terwijl papa en mama vlot in discussie waren en papa pogingen deed speelgoed weg te scheppen en zich zelf op veilig terrein te verplaatsen slingerde peuter haar benen over de bad rand. Ze had haast, waren we even vergeten. Peuter poept namelijk nog niet op de wc. Plassen eigenlijk ook niet, alleen als het haar uitkomt. Maar daar lag ie hoor. ‘Kleine meid heeft op de cee gepoept mama’…  
En nou moet ik toegeven, ik ben best wel een beetje trots. De eerste keer poepen op de cee, een heuse mijlpaal weer in het leventje van mijn kleine meid. Tis toch wat he, die gedachtengang van moeders??? Waar je al niet trots op bent...
Maaruhm.. misschien heb ik ergens toch wel wat mee gekregen van die vreemde obsessie. Poep is vies maar ozo vermakelijk…

13 opmerkingen:

  1. Bah, ik heb ineens geen trek meer in m'n boterham :( Beetje eigenwijs van mij om toch door te lezen haha na het zien van de titel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, hij lag dus wel op tijd in de wc begrijp ik... Meisje hier heeft als baby één keer in de tummytub gepoept, brrr, ik vergeet dat niet snel en je zit dan echt even te kijken hoe je alles weer schoon krijgt :D:D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, drie hoeraatjes voor de poep op de cee :) Op naar de volgende!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was weer en verhaal op maat! Maar een beetje van jouw kant komt het ook, jouw moeder heeft kleine meid of eigenlijk de papa ooit een 'poepboek' gegeven. En sommige drolletjes zijn toch echt heel mooi alleen kunnen mensen er niets van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha is gewoon heel herkenbaar hoor!
    wat fijn dat ze het op de wc deed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig!
    Allereerst gefeliciteerd met deze mijlpaal!
    En ten tweede, jij schrijft echt zo enorm leuk....

    Liefs,
    Mama Krieltje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha geweldig stukje! Wat goed dat ze voor het eerst op de cee heeft gepoept! Idd wij mama's en mijlpalen....soms slaan we weleens door denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen