maandag 12 november 2012

Van Sint naar Sint


Jaja, de Sint Maarten is voorbij. Kleine meid genoot. Ging nog niet langs de deuren maar open doen was minstens net zo spannend. In het donker snoepjes uit delen. Moeilijk moeilijk. En dus ontsnapte ze af en toe ineens naar buiten om de kindjes te dirigeren waar ze heen moesten. 'Hier zijn we'... riep ze door de straat. Kon ze amper wachten de snoepjes uit te delen nadat de liedjes waren afgelopen. Meer kindjes moesten er komen, veel meer maar de snoep was op. Bedtijd.
En nu kunnen we ons gaan richten op de andere Sint. De echte Sint. De kindervriend. En nu is onze meid nog net wat te klein, begrijpt ze het nog niet allemaal, wij zijn vast besloten er een feestje van te maken. Hebben allebei fijne herinneringen aan dit feest. Met z’n allen liedjes zingen, schoentjes zetten en ’s ochtends niet kunnen wachten tot we weer naar beneden mogen… spanning opbouwen voor de grote dag, kadotjes uitpakken. Dus gaan wij de kleine meid eens goed voorbereiden. Liedjes moet ze leren. Nu mag het. Als echte boekenwurmen dus op stap dus, voor haar eerste sinterklaasboek. En dit is hem geworden.
Zo’n fijne plaatjes. Het liefste houd ik hem voor mezelf. Om hem netjes te houden. Nu probeer ik kleine meid wat fatsoensnormen bij te brengen en duim en bid dat er geen bladzijdes verloren gaan. Er niet in een impuls ineens grote scheuren of vouwen in het mooie boek ontstaan.

Tja, en dus zaten we vanochtend met z’n allen op de bank. Boek voor onze neus, liedjes cd op volume honderd, sorry buren voor alle sinterklaas overlast op de vroege ochtend, uit volle borst mee te zingen om de sfeer er in te brengen. En was het niet kleine meid waar ik bang voor moest zijn maar voor de inmiddels grijpgrage handjes van kleine man die boekjes ineens net zo interessant vindt als grote zus.
Op naar het zelf bakken van peprnoten van de week.....

11 opmerkingen:

  1. Heerlijk! Hier starten we het rustig op. Met twee kinderen die erg veel last hebben van die spannende dingen, is teveel gekkigheid niet verstandig ;-) We kijken Sinterklaasjournaal (dat wel vanaf vandaag, omdat ze dat op school ook doen) en verder wacht ik tot 1-1,5 week voor 5-12 meet alle toeters en bellen ;-) Geniet ervan! Ik vind het zooooo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterk in de verleiding de Sint om een extra cadeautje te vragen, misschien voor in de schoen. Hmmm, wil eigenlijk geen echte cadeautjes in de schoen, maar dit boek moet hier duidelijk ook komen. (We hebben ook "Daar buiten loopt een schaap" van Mies van Hout, groooote favoriet!)
    Wij hebben er ook zo'n zin in, Sinterklaas, zo leuk zo leuk zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ben dus niet de enige.... Ik zwijmel bij haar boeken. We hebben daar buiten loopt een schaap ook en ook op een grote paddenstoel. Er wordt hier heel wat afgezongen...

      Verwijderen
  3. ik vierde de sint pas.. nadattie hier in de wijk was aangekomen.. gelukkig was dit altijd eind november..
    een week tot 10 dagen wachten is al heel lang voor kleintjes..
    dattie al op tv was en zo.. omzeilde ik door tezeggen dattie alle steden en dorpen afging.. en niet overal tegelijk kon zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt, wij zijn eigenlijk ook alleen nog maar bezig liedjes te leren. Verder snapt ze het nog niet. We willen schoen pas week van te voren doen of na de intocht.

      Verwijderen
  4. Heerlijk! Ik vind het een geweldige en heerlijke tijd die er nu aan komt. Vandaag is het Sinterklaas journaal ook weer begonnen en ik moet eerlijk zeggen zelfs ik vind het nog leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja leuk he! Ik heb de eerste cadeautjes al ingepakt en klaar liggen..

    En volgende week komt ie binnen varen. Zelfs ik kan niet wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sint Maarten doen ze hier niet of nauwelijks aan, dus niets gezien hier. In mijn vorige woonplaats werd het wel gevierd.
    Wat schattig dat je dochter de kids alvast wilde "binnenlokken" hahaha.

    De Sinterklaas stemming zit er hier ook alweer goed in hoor ;)

    En wat kom ik heerlijk in de herfst sfeer hier op jouw blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sint Maarten was weer leuk! Nu inderdaad, op naar sinterklaas. Drukke maanden allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen