woensdag 28 november 2012

Rokjes rules!!!

Mijn dametje was ooit heel fotogeniek. Had een fotosmile. Een hele mooie, stond werkelijk altijd super snoezig op de foto. En een foto smile heeft ze nog steeds. Iets minder snoezig alleen, ik ga er niet eens een foto van plaatsen. Bescherming voor als ze straks iets ouder is zullen we maar zeggen. Dat gaat ze me niet in dank af nemen, dat kan ik u op een briefje geven. Stelt u zich daar dan dus zelf maar even iets mij voor. Ik zal u ietsje helpen. Ze doet echt haar best, zo'n heerlijke nep lach... Tandjes mooi ontbloot, kin de lucht in, oogjes tot smalle streepjes samen geknepen. Zo daar moet u het mee doen.

Maar haar netjes op de foto krijgen is dus inmiddels een beetje lastig. Want zodra ze door heeft dat de camera haar in het oog krijgt gaat mijn dametje een beetje gek doen. En ik wilde u nou net weer wat laten zien. Namelijk, mijn nieuwe rokje. Of eigenlijk HAAR nieuwe rokje. Ze is er content mee. En terrecht, ik ben ook wel trots. Maar echt lekker mee werken om hem een beetje toonbaar op de foto te krijgen...

Ik zag ze al regelmatig voorbij komen op verschillende blogs. En op Pinterest. Daar neus ik veel te lang en veel te vaak. Ze zijn hot en hip tegenwoordig. En niet moeilijk moest ik geloven. Nou dat geloofde ik graag. En te lui om beschrijving te lezen begon ik aan mijn project.

Dubbele draad warme zachte wol met haaknaald 4. Allemaal dubbele stokje. Echt niet moeilijk inderdaad. Tot ik me halverwegen bedacht dat ik beter direct rond had kunnen haken in plaats van een lapje om dit vervolgens aan elkaar te naaien. Geen zin om uit te halen, al doende leert men. Voor de volgende keer. Het volgende rokje want ik heb de smaak te pakken. Koortje erin en klaar is kees. Alles bij elkaar nog geen avondje werk. Nou en dit is hem dan. Nog eentje zonder model. Om hem normaal te aanschouwen.

15 opmerkingen:

  1. Mooi! Een avondje maar? Dat is toch goed doorgewerkt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dikke wol, grote steken en maar een smal kontje ;-)

      Verwijderen
  2. Tweede fotoblokje, linker foto: super super schattig! Hier een knulletje waar ik ook echt mijn best moet doen om hem leuk op de foto te krijgen. Niet omdat hij gek doet of zo, maar omdat hij zijn vaders talent mee kreeg: altijd raar op foto's staan. Leuk rokje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OmiOma nu La FeMe en Spruiten28 november 2012 om 22:44

    En wat staat het leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk rokje!
    Van die foto's is heel herkenbaar! Als Jochie dan eindelijk eens een seconde stilstaat en niet expres met zijn rug naar me toe, grijnst hij uiterst natuurlijk, ahum... het is dan net een blond Chineesje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf! Staat haar super. groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat staat het haar leuk! Zeker met die uggs eronder. Goed gedaan mama :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk. zo'n rokje staat ook nog op mijn to do lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen doen doen, het zo simpel en heerlijk resultaat!

      Verwijderen
  8. Super leuk rokje en een prachtige dochter :)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook zo trots!!! Op dochter bedoel ik ;-)

      Verwijderen