vrijdag 23 november 2012

Ontmoeting met Sint


Het was zover. Sint en zijn pieten zouden arriveren bij papa op school. Spannend. En nou dachten wij dat kleine meid nog maar weinig van het hele gebeuren mee kreeg, stond ze vanmiddag op het moment suprême tranen met tuiten te huilen. Ik wil niehieeettt…. Gelokt met het vooruitzicht op een kadotje en andere kindjes. Vooral dat laatste deed het hem.
En eenmaal binnen, geen enkel probleem. Knutselen, koekjes versieren, wat zeg ik, KOEKEN versieren. Tussendoor van alles stiekem in je mond stoppen. Bergen limonade drinken en zingen. Zingen voor de pieten….
 
Pieten! Van een afstand bekijken heel leuk allemaal maar laat ze niet in de buurt komen. Het koste de zwarte vrienden heel wat overtuigingskracht en pepernootjes maar ze waren vast besloten. Pepernootjes dus. Kleine meid had haar mond nog vol of er stond er weer eentje met een nieuwe hand. Ze kon aan het eind van de middag zowaar geen pepernootjes meer zien. Snapt u dat nou? Een kind van twee dat pepernootjes laat liggen??? Heeft ze niet van haar mama…

Sinterklaas was helemaal vreselijk. Vreselijk eng bedoel ik he? Dacht dat ie die kleine van mij wel even op zijn schoot kreeg. Haar rug mocht ie naar kijken.
En waar de Sint zijn best deed mijn meidje over te halen, deed mijn meidje haar best een ander, iets verlegen meidje over te halen. Even groot, even oud en dus leuk. Samen tekenen, steeds even aanraken, voor haar dansen en springen net zolang tot het meisje eindelijk toe gaf. En toen moesten we kadotjes zoeken. Poeslief, op een manier die alleen mijn kleine meid uit haar smoeltje krijgt vroeg ze of het andere meidje mee ging zoeken. Handje vast. En hup, verdwenen. Rende ze samen door de school. Tot een van hen af en toe per ongeluk een handje losliet en de ander plotsklaps lichtelijk in paniek naar een vader zocht. Of toch weer een handje. En daar gingen ze weer….
 
En daarna dus kadotje uitpakken. Bij een piet op schoot. Jawel, u leest het goed. En die kreeg ook nog uiteindelijk een dikke kus. Alle inspanning toch weer niet voor niks geweest.




9 opmerkingen:

  1. Oh wat een superleuk verhaal om te lezen. En hoe herkenbaar wat onze kids betreft! En die foto's zijn prachtig.
    Je kunt zeer geanimeerd schrijven; je hebt talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh wat schattig die twee hand in hand. Leuk dat ze elkaar zo over de streep trekken. En dan de pietenkus,......heel voorzichtig. Ik kom snel naar de rest van de foto's kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, en nu? Een zwart mondje een een piet met een witte wang? (_; Het is ook vreselijk eng voor die kleintjes. Ben benieuwd hoe peuter hier (3.5 nu) het dit jaar vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook dood eng. Ze had een mooie rode kus op haar wang naderhand ;-)

      Verwijderen
  4. Ahh leuk! Tja Sinterklaas is ook best eng toch:P en dat koekenversieren is wel een heel leuk idee! ga ik zeker een keertje doen met Hayley (ik houd ook wel van tussendoor lekker snoepen) liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super...die van mij vond het ook niks.
    Bij Piet op schoot...noway!

    Prachtige foto's!!! Geweldig!

    Fijn weekend! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ahhh wat schattig. Ja, veel kindjes vinden het eng hoor, helemaal niet raar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ach.. wat een lief verhaaltje !!!
    het leest als een prentenboek!!

    BeantwoordenVerwijderen