vrijdag 2 november 2012

Nieuwe functie als.... mama


En nu is het dan officieel. Zo goed als want heb nog geen officiële papieren binnen maar die zullen snel volgen heb ik zo het vermoeden. Een heuse stap op de carrière ladder. Achteruit weliswaar. Per 1 November ben ik huisvrouw. Oh nee, oh nee wat suf. En wat is er nou veranderd? Nou weinig eigenlijk. Behalve mijn salarisstrook en de rust in mijn hoofd. Dus nu ga ik volledig fulltime bij mijn kinders zijn. Moederen dus.
Je zal hiervoor toch thuis moeten blijven he...
En nu zult u dus wel denken. Dat met al die vrije tijd mijn huis wel brandschoon is. Mijn kinders stralen van alle rust, regelmaat en reinheid hier in huis en Lief ’s avonds met zijn pootjes op de bank voor de tv kan neerstrijken met zijn verse, superieur in elkaar gedraaide, gezonde hapje voor zijn neus. Helemaal waar natuurlijk. Alleen dat laatste misschien niet. Na zo’n dagje moederen ben ik juist degene die hier met de pootjes omhoog de kindertjes bij Lief in zijn armen drukt. Jouw beurt! Dat gaat vast veranderen zo met de tijd. Vast wel, toch?
Maar voor vandaag was er een ander plan. Kleine meid ging een dagje uit spelen. Bij de oppas. En ik had een dagje met kleine man alleen. Een heel lijstje had ik al klaar liggen. Van wat er allemaal nog moest gebeuren. Van kadotje kopen tot huis aan kant en uitrusten maar zo ging dat natuurlijk niet. De dag heeft toch minder uren dan ik altijd hoop.
Dus na bijkletsen en de koffie, kleine meid uitgezwaaid, die overigens amper registreerde dat ik weg ging. Met kleine man naar de stad. Waar ik in het kader van mijn nieuwe functie een heleboel niet kocht. En dus maar genoot van dit uitzicht.
 En later dit:
En snel weer huiswaarts nadat ik had besloten dat ik shoppen niet meer leuk vind. Waar kleine man mijn aandacht opeiste met hapjes fruit en vieze luiers en dergelijke en ik zowaar weinig van de resterende taken uitgevoerd kreeg. Jaja, ik geniet van mijn nieuwe functie. Moet er nog eventjes inkomen zoals u ziet J. Koffie?


15 opmerkingen:

  1. Fijn hoor, die nieuwe start. En hoezo een stap achterwaarts? Als thuismoeder kun je je ook ontwikkelen, alleen is dat niet in geld uit te drukken. Ik zeg altijd (hoewel ik wel werk, maar dan thuis) dat ik heel ambitieus ben, maar niet per se op werkgebied. Ambitie in het leven of in je gezin is volgens mij ook veel meer waard. Werk is maar betrekkelijk, want je kunt zo worden ontslagen. Hoe je bent voor je gezin en voor jezelf is veel bepalender voor de vraag of je een geslaagd leven leidt of niet! Een werkcarrière is prima, maar een gezinscarrière is niet minder waard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ik bedoel gezakt op de carriere ladder. Ik ben het met je eens dat je thuis ook kan groeien. En dat ga ik vanaf nu ook doen!

      Verwijderen
  2. Haha, welkom in je nieuwe functie! Ik zeg altijd "werken is minder vermoeiend" maar zo zie ik het, uiteraard spreek ik alleen voor mezelf. Ik ben 's avonds altijd volledig afgedraaid, als Rob zijn oogjes dicht heeft, heeft deze mama pas echt rust! Maar het is het waard! Veel plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar zwaarder of niet, voor mij nu wel even de beste baan.

      Verwijderen
  3. Ach best lekker toch met de kinders zo thuis? Geniet van je nieuwe functie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. op de een of ndere manier krijg als tbm haast niks gedaan op een dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet er van. Het is zooooo fijn! weet ik uit ervaring... Helaas (en dat valt wel tegen) is de buitenwereld zich er niet altijd van bewust dat je nu meer werk (lange werktijden!) voor minder geld bent gaan doen en daar kijkt men soms een beetje op neer of ziet je als uitvreter / saaie huismus... Gelukkig weten veel mensen beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik sluit me aan bij Kaatje. En ook ik heb de afgelopen 9 maanden thuisgezeten en kan je zeggen; ik was druk. Ontzettend. En nog nooit eerder zo vol plannen en ontwikkeling gezeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je carriereswitch, een moedig besluit! Ik ben benieuwd hoe ik het dadelijk met twee kleintjes ga combineren, maar gelukkig krijg ik (nog) wel energie en voldoening uit mijn werkzaamheden buitenshuis.

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dit is echt geen stap terug op de carriereladder hoor!!
    dat word je door anderen aangepraat..
    thuismoeders zijn de spil op scholen en verenigingen en verzorgingshuizen en mantelzorg..
    maar het rare is.. dat al dit onbetaalde werk NIET gewaardeerd wordt door mensen die betaald werk doen..
    ik was thuis moeder van 4 kinderen en een kleinkind.. was 25 jaar leesmoeder,overblijfmoeder en lid van de oudercommissie en ouderraad, had een peuterclubje, kleuterclubje en tienerclub in het buurthuis, verzorgde mijn man thuis tot zijn dood.. moet je eens uitrekenen hoeveel geld dit de maatschappij uitgespaard heeft!!!!
    veel plezier met je kindertjes thuis ! je krijgt er geen spijt van.. niemand anders dan jijzelf ziet nu alle leuke dingen die ze doen!geniet van hun opgroeien en verbazing om deze wereld! dit is onbetaalbaar en uniek..en is maar eenmalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klinkt goed zeg, je blog straalt een hoop gemoedsrust uit. Puur genieten van je kinderen! De rest komt later wel weer. (Zei de moeder die nog steeds jongleert tussen werk en gezin....)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt zooooo'n juiste beslissing genomen, echt wel! Geniet maar met volle teugen! En wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig dat je deze beslissing hebt genomen. Samen met je partner natuurlijk. Denk dat veel vrouwen jaloers op je zullen zijn omdat ze wel willen maar niet durven of kunnen. Maak er een mooie tijd van met je kindjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja hoor, natuurlijk gaat dat over *schudt haar hoofd* gewoon even volhouden. (Ik ben al een heel tijdje thuis en druk de kinderen nog met grote regelmaat opgelucht in pappa's armen als hij thuis komt).
    Je hebt een goede keus gemaakt hoor, thuisblijfmoeder is hard werken maar zoooo de moeite waard. Ik zag van de week de eerste stapjes van onze dochter.... ik noem maar even een hoogtepunt :-D

    BeantwoordenVerwijderen