dinsdag 27 november 2012

Klus kriebels...


Ik heb het weer een beetje te hoog in mijn bol. En daar horen allerlei projecten bij. Ik schilderde even onze kinderstoel. Met de verf die ik nog had van DIT project. Zo tussen neus en lippen door. Terwijl de spruitjes even een uurtje hun oogjes dicht hadden. Maar ik verkijk me altijd op dat soort dingen. Want snel en makkelijk is het heus wel hoor, maar het geeft rotzooi. Maar alla.. Dit is het resultaat.

Niet een hele duidelijke foto, maar eentje van hoe kleine man er op zit te genieten. Trots dat ie is, leuk dat ie het vindt. Hij kan ineens wat zien aan tafel, kan ineens ook overal bij. En rotzooi maken. En borden en bestek van de tafel af slingeren. En keten met grote zus natuurlijk. 
Een foto van alleen een stoel is ook maar saai. En een voor foto heb ik alleen van kleine meid erop. Toen ze net kon zitten. En dat bracht me op een idee… Want kijk… Hier zijn ze zo ongeveer even oud. Kleine meid in het zonnetje, dat ziet u wel toch? Schatjes he?

Maar de stoel was klaar. En de kriebels nog niet over. Dus in mijn upje met kleine man naar de bouwmarkt. Dan voel ik me altijd zo lopen he. Want wat moet een moeder met kind nou in de bouwmarkt. Dat denkt toch iedereen. Dat een moeder met jong kind toch wel twee linker handen heeft. Wat klussen betreft dan he. Ze zeggen het nog net niet maar ik zie ze heus wel kijken hoor. En dus doe ik heel stoer alsof ik alles van verf af weet. En heel bewust mijn keuzes sta te overwegen. In plaats van dat ik niet kan kiezen tussen de kleuren. Maar hé, het is gelukt hoor. En de lamp die boven op zolder lag te verstoffen kreeg een make over. Dit is vast een glimpje.
Voor het uiteindelijke resultaat moet u nog even wachten. Want mag dan stoer zijn, boren laat ik nog even aan iemand anders over.
En nu zit ik me alweer te bedenken wat de volgende klus gaat zijn. Terwijl deze buiten in de drup nog een beetje ligt te drogen. Tja die kriebels moeten we gebruiken. Om het hier ooit een beetje gezellig te krijgen. Voor nu eerst… zolang het kroost nog even slaapt… Wat plantjes die smachten naar een beetje grond.

Fijne dag allemaal…

11 opmerkingen:

  1. Lekker bezig dus. Wat een koppie heeft dat ventje van je! SChitterend. En ze lijken we op elkaar (al zijn ze toch anders, dat is zo mooi van brusjes!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat Mammalien al opmerkte: ze lijken op elkaar, maar toch anders. Leuk om te zien. Gave kleur lamp en wat zit dat menneke stoer in z'n stoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent lekker bezig geweest, ja wat een rommel geeft dat hè maar nu genieten van het resultaat. Aah wat een lekker ventje is het en je ziet wel duidelijk dat ze broer en zus zijn.
    Zo zijn mijn tweede, derde en vierde alledrie jongens. Nu zijn ze alledrie heel verschillend maar als ik de babyfoto's bekijk moet ik echt goed kijken wie nu wie is;-)
    groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's! Ben wel benieuwd wat voor verf je er voor gebruikt. Ik heb ook klus-kriebels, maar struikel al bij het kiezen van het soort verf. Moet dat moet een kwast? Of met een spuitbus? En moet ik het nog voorbewerken met het een of anders? Kun jij me tips geven? :-)

    Verder: mooie foto's van je kinderen! Puur genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het met spuitlak gedaan. Met kwast leek het me dat ik het niet egaal zou krijgen. Dunne laagjes over elkaar en tussen door goed drogen. Ik heb alleen schoongemaakt van te voren, niet geschuurd. Maar ik ben geen expert he ;-)

      Verwijderen
  5. Oooooo? Gaat er eindelijk een lamp boven de tafel komen? Ben heel benieuwd. En lieve foto zeg. Mila kan sinds vandaag ook zitten (blogje volgt) :D ZOoooo handig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed bezig!!
    En laat ze maar kijken hoor, daar in die bouwmarkt. You go girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lijken je kindje op elkaar rond dezelfde leeftijd. Bezig bijtje ben je in huis. Leuk hoor, ik pak ook altijd graag de kwasten en schroevendraaier. Dit gaat sneller dan dat manlief dat beloofd te doen. Dan doe ik het liever zelf en nog mooier afgewerkt ook, hihi. lieve groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen