zondag 4 november 2012

Home sweet home


Het ligt misschien aan het weer. Of aan de naderende feestdagen. Of misschien aan de periode van veel thuis zijn. Van je huis je thuis maken. Dat is iets waar ik de laatste tijd erg veel behoefte aan heb. Een gezellig, warm nest. Voor mijzelf, mijn Lief en de kids.
En nou zijn we al wel aardig op weg hoor, u moest eens weten hoe het er hier uitzag met mijn man alleen. Mannen hè. Maar echt warm en gezellig kan ik het nog niet noemen. Zo’n huisje uit de bladen wil ik snapt u? Met van die soezende poezenbeesten in de vensterbank voor het raam. Maar die hebben we dus al.
De basis is er wel, eigenlijk ook niet zelfs maar vooral het freubelwerk ontbreekt. Een lampje hier, een kussentje daar. Een plankje, een schilderijtje… een radiatorombouw, vensterbankje, vaasje, bloemetje… De love seat ontbreekt nog, de keuken is aan vervanging toe… U snapt, de aankleding. En meer ja.
En zo maken we geregeld plannen. Hebben we zat mooie ideeën maar komt dit nooit tot uitvoering. Samen heus wel een rechter en een linker hand ter beschikking maar echt rechts dan weer niet helemaal. En misschien missen we ook gewoon wat lef. Klusjes blijven liggen. Tot iemand zich aanbied want erom vragen doen we allebei niet zo graag. Kortom we kunnen dus wel wat klus hulp gebruiken. En wat structuur in alle inspiratie en ideeën.
Ideetjes dus welkom. Simpele ideetjes. Voor een warm en gezellig huis. Zodat we daarna eens aan het grotere werk kunnen toekomen. Wat zou ik graag eens bij u binnenkijken.
En voor ik het vergeet… Nog 4! Dagen tot de loting voor mijn GIVE AWAY. Een kleine bijdrage aan de warme sfeer bij u op de bank. Mee doen kan nog tot 8 November. Ja, een beetje reclame voor mezelf J!!!

Liefs en een fijn weekend!

11 opmerkingen:

  1. BIj ons binnen kijken? Dat vind ik wel een goed plan. Wie doet er mee? Foto's op je blog plaatsen?


    Ik doe met je give-away niet mee. Ik vind haken leuk en je kussens mooi, maar gehaakte kussens in mijn eigen huis wil ik niet... Gek mens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is wel een leuk idee ja. Binnenkijken bij.....
      En gek? Nee hoor. Gewoon je eigen smaak!

      Verwijderen
  2. Ik heb zo'n papa die me dan te hulp schiet :p... Enne wat voor give away heb je.. Leuk idee trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hier ook papa maar die is altijd wel druk en heeft meer kinders die zo nu en dan hulp nodig hebben. Voor give away moet je even op de link hiernaast drukken. X

      Verwijderen
  3. Binnenkijken bij... leuk idee! Herkenbaar hoor van die klusjes die blijven liggen. De verf staat hier al maanden in de kast, maar de muur is nog steeds niet geschilderd. Plankjes staan nog onuitgepakt en onopgehangen in een hoekje en ik moest nodig eens opruimen... ach, we kennen het allemaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hebben wij met de trap.... Te erg haha...

      Verwijderen
  4. Ik doe al mee :)

    Ik heb zelf ook een give-away voor een origineleretrotheepotmuts, misschien leuke aankleding voor je huis? En tegelijk een foto van wat ik fijn vind in huis: warme heldere kleuren, kleed op de vloer en een muur geverfd. Zo gedaan en veel effect!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga meteen kijken! We hebben inderdaad kleed en fel gekleurde muur. Het begin is er....

      Verwijderen
  5. Binnenkijken bij... leuk idee! Vrees alleen dat er bij mij niet veel te zien is. In een foto kan ik m'n hele woonruimte kwijt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf kaarsenhouders voor theelichtjes maken. Gaatjes in een brik prikken met een priem, de bodem uit een lege wijnfles snijden (instructies te vinden via Google), een glazenpot bekleden met gekleurd dun papier, etc. Sfeer creeren door kaarslicht, I love it!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ook, dat ziet er meteen zo sfeervol uit. Ga ze gelijk aansteken.

      Verwijderen