maandag 19 november 2012

DE buurman. Kent u hem nog?

Kent u hem nog, DE buurman? Die van deze genante stukjes: Die mama / Mijn doorbraak komt er aan en De fotoshoot ... Hij las ze inmiddels zelf ook. Iets na data. Maar hoe kan ik mijn buren nu nog normaal onder ogen komen? Van de week ontving ik dit...

Mijn bloggende Buuv

Vanmiddag sprak ik mijn buurvrouw. Terwijl onze kinderen met elkaar speelden. Mijn buurvrouw blogt. Dat doet ze heel erg leuk en met plezier lees ik er af en toe eentje. Laatst betrapte ik me er op dat ik het eigenlijk wel heel leuk zou vinden als ik er zelf ook eens in voor zou komen. Ik woon immers maar een paar huizen verderop en ze blogt ook over de buurvrouw, de melkboer en anderen in haar omgeving niet waar?

Dus grapte ik vandaag dat ik ook maar eens in haar blog moest voorkomen. Dat was allang het geval, vertelde ze me. Ik betrapte mezelf op een klein inwendig YES! momentje, maar speelde het cool. Ik zou hem 'wel ff een keer opzoeken en lezen'.

Aha... zodra er een tussendoort momentje was meteen gekeken natuurlijk (niets egocentrisch is mij vreemd). Er stonden echter zoveel posts dat het leek op het zoeken naar de spreekwoordelijke speld. Misschien kwam ik immers maar in één bij zinnetje voor met een triviaal bij rolletje.

Dus vroeg ik haar via facebook om welke post het ging.

'Dat durf ik niet' was de respons.

Nu was mijn niewsgierigheid helemaal geprikkeld, dat begrijpt u. Was ze misschien heimelijk een beetje verliefd op me? Of vond ze me juist een enorme eikel en kwam dat (onder het genot van een wijntje teveel) iets te duidelijk naar voren in haar blog?

'Augustus 10, 11 en 13', kwam via facebook binnen. 

Zodra de meiden in bed lagen snel kijken. Geen van bovenstaande scenario's bleken het geval. Wel drie herinneringen van mezelf maar dan beschreven vanuit de ander. De dingen die gedacht worden, maar op dat moment niet geuit. En dat is heel leuk om ook eens een keer mee te maken. Gedachten lezen met terugwerkende kracht.

En om de waardering voor de openheid van mijn bloggende buuv te tonen...

To return the favour... mijn eerste en enige blog.

Niet zo grappig als die van mijn buuv, maar het gaat om het principe, niet waar?

Ps: Nee, ik dacht toen niet aan 'een wild stel zonder grenzen'maar luisterde geamuseerd hoe je je steeds verder klem lulde. En nee, ik wilde je niet fotograferen omdat'ik 'nou eenmaal niet meer terug kon', maar omdat je de uitstraling hebt die ik zocht voor mijn campagne. Dat dat ook even duidelijk is.

Groeten van de Buurman!

Oh ja, en voor het resultaat van de shoot, ik plaats een linkje op mijn facebook

7 opmerkingen:

  1. Hihi leuk buurman! En leuk maai;) x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super blogje!!! :o)
    Gezellig zo'n buurman!!!

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahah geweldig! Doe mij ook zo'n buurman :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Buurmannetje! als je dit leest.... ik denk dat je nieuwsgierigheid;) je hier wel naar toe lijdt, dan mag je weten dat ik je ook best wel grappig vindt...een beetje genieten van hoe je buuv zich klem lult? foei! hahaha daar hou ik ook wel van!

    Enne buuv... ik zei het je al eerder, misschien wel vaker maar om nog maar eens tot vervelends toe in herhaling te vallen...
    Ga zo door!

    Liefs,
    je buuv op afstand;)
    Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ZAAAAALIG!!!

    PS buurman, u heeft een uitstekende 'pen' en uw woorden lezen als zoete broodjes bij een heerlijk kopje thee!

    Ik stem op of nog een blogbericht of gewoon uw eigen blog, ik zou u allesinds volgen (en laat dat niet op een stalkende manier overkomen!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Bijzonder om te figureren op iemands blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappig om zo contact te hebben via internet ;)

    Ps ik gaf je een award op mijn blog! Hoop dat je het leuk vindt.

    http://multivroon.blogspot.nl/2012/11/award.html

    BeantwoordenVerwijderen