dinsdag 23 oktober 2012

Vreugdepoepjes


Nah, ik leer echt elke dag nog bij. Want naast twee kinders hebben we ook twee katten. Een vol huishouden hier al mag het van ons soms nog best wat voller en kregen we nichtje weer een ochtendje te leen. Gezellig.
Maar die katten dus. Die moesten weer eens naar de arts. Voor prikjes. Tegen vlooien en ander ongein. Een rip weer uit mijn steeds magerder wordende lijf. Spreekwoordelijk bedoel ik he. Maar dat even terzijde…
En toen vroeg ik me daar eens hardop af of het normaal was, dat katten zo hier en daar eens vreugdepoepjes laten vallen. Zo noemt Lief ze. Waren het eerst angstpoepjes… werden ze de laatste tijd omgedoopt tot vreugdepoepjes. Ze lagen overal. Smerig natuurlijk, zeker met twee van die kiddies. Laat het papa en mama van nichtje niet horen. Vooral papa niet, gok ik zo…  En deze papa, die van ons dus, die mocht dat allemaal opruimen. Want ik had echt altijd even wat anders te doen.
Maar dat waren dus geen poepies he, en zeker niet van vreugde. De anaalklieren dus. Door stress. Beetje volgelopen. Jakkes ik wil het eigenlijk allemaal niet weten. Zeker niet na de lucht die vrij kwam. Maar paps van nichtje kan gerust zijn hoor… we zijn er voorlopig weer eventjes vanaf.
En als die kleine meid van ons nou ook eens stopt met gillen blijven ze misschien voor altijd nog eens weg. Die arme beesten ook. Zwaar leven met kids.

8 opmerkingen:

  1. Iiiiieeuw, haha, vies hè, hebben honden soms ook, die anaalklierlozing, je slaat bijna tegen de vlakte van de lucht. Bij katten heb ik er eigenlijk nog nooit van gehoord, maar dat komt misschien omdat ik altijd poezen heb gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist het ook niet, maar ze doen het allebei. Mannetje en vrouwtje...

      Verwijderen
  2. He gadver... Had je de katten al voor je kinderen kreeg? Onze vorige poezen vonden die gekke baby's maar niks, waren er bang van. Deze weten niet beter, dat scheelt een hoop stress!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, ze zijn inmiddels 7. Gaat al wel beter dan toen kleine meid net was geboren gelukkig. En volgens dierenarts zijn we er weer eventjes vanaf nu. Duimen dus ;-)

      Verwijderen
  3. Ja denk dat onze kat dat ook eens moet ondergaan... Bah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. xzou het doen als het nodig is. Zo gebeurd.... knijpers mee ;-)

      Verwijderen
  4. Ohw ja buhh dat kan heel erg stinken!

    Leuk je nieuwe layout zo!

    BeantwoordenVerwijderen