woensdag 17 oktober 2012

Trui werd broek!

Wat te doen met de lievelings trui van Lief. Juist die waar een enorm toch gat in zit. Nee deze is echt niet meer te maken hoor, gewoon stuk. In de prullenbak hoor ik u denken. Maar nee. Zie hier...
Trui werd broek. Een lekkere warme voor de kleine man. Want kleine man had dringend broeken nodig. Let u niet op mijn naaiskills... Gewoon voor thuis misschien. Of in het bos, onder een dekentje.
Heel simpeltjes hoor. Voor mij een uurtje, voor u dan wellicht maar 15 minuutjes werk.
 
* trui uitzoeken
* mouwen afknippen
* stuk waar het gatje in moet open knippen/naadjes los halen
* aan elkaar naaien
* bovenste rand omvouwen voor elastiek of zoals ik deed een stuk boord van de trui er aan naaien
* elastiek erin
* jong erin hijsen
* klaar is Kees!!!

En ik versierde hem. Met knoopjes. Gewoon voor de leuk. En omdat Lief dan weet wat de voorkant is. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik de knoopjes aan de achterkant heb genaaid. Al zat er natuurlijk niet echt een voor en achterkant in deze broek.... Nee echt niet :-)

Mijn model is er in ieder geval blij mee!!!
Heerlijk joch!

17 opmerkingen:

  1. Goed gelukt! En wat lijkt de ukkepuk op zijn zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee! Hij ziet er trouwens wel uit als een boefje in wording :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat cool!!! Die tip ga ik doorgeven aan m'n schoonzusje!!!
    Super!!! (en wat een heerlijk ventje!!!!)

    Weer een beetje bijgekomen van je flinke stap gisteren? :o)

    Fijne dag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet mijn eigen idee hoor. Zag het op pienterst en al bij verschillende blogdames. Wel makkelijk en snel

      Verwijderen
  4. O jeetje, dat heb je even goed gedaan!!! En op die foto lijkt M echt veel op zijn zus!!!! Btw. Mail je de foto's van vanmorgen, ben benieuwd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha ik moest echt lachen als ik je postje lees. Ik kan mezelf er helemaal in herkennen! Maar al bij al, het is een leuk broekje :)
    Echt wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk, schattig broekje! En dan de weet dat je hem zelf hebt gemaakt, van een oude lievelingstrui van Lief. Dat is echt super :-D En een goed idee om ook eens te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk geworden hoor.
    En wat vindt Lief ervan? Kan hij zo wel afstand doen van zijn lievelingstrui?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed idee! Super goed gelukt ook...wat een heerlijke foto die laatste :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heeft dat menneke een heerlijk guitig koppie! Dat wordt nog wat! Lekker broekje trouwens. En wat heb jij een dappere beslissing genomen, zeg! Petje af dat je het aandurft!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hé die is hartstikke leuk geworden! En de kleine man is er zo te zien zelf ook heel tevreden mee. Wat een goed recycleprojectje!

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat super gedaan zeg! Ga ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Er leuk i Love recycling van oude kleren tot iets nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er erg leuk uit. En niet alleen voor thuis, maar ook om ergens naar toe te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen